المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تحذير لجميع الاعضاء من التعامل مع العضو (Amd Owner ) + تعديل قانون العرض

azzelden
30-12-2013, 08:21
تحديث بتاريخ 1/3/2014

نظراً لما بالموضوع من مشقة على الأعضاء، قررت إدارة قسم الخدمات التجارية إلغاء القانون لفترة من الزمن.

مع التنبيه على المشترين أخذ الحذر و الحيطة فى تعاملاتهم..

و تحذر إدارة القسم الجارى أنه سيتم توقيع أقسى العقوبات على من يحاول حتى الاحتيال على اعضاء القسم!

------------------------------------

تحذير من التعامل مع العضو
(Amd Owner (https://arabhardware.net/forum/member.php?u=11149036) )
وذلك لقيامه بالنصب على العضو
midoplay
والعضو
Naderrock
وتقرر غلق عضويته
وعليه قررت ادارة القسم التجارى
تعديل القانون رقم (2)
(هام ) قانون جديد بقسم الالعاب -2 (https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=373793)
(جارى التعديل داخل النص )
من اقتصاره على الاعضاء الجدد والذى لم يمضى على عضوياتهم اكثر من 3 اشهر ليشمل جميع العضويات بالمنتدى القديمة والحديثة
واعطاء جميع المعلنيين داخل القسم مهلة 3 ايام لارسال البيانات المطلوبة لأدارة القسم التجارى

ادارة اقسام الخدمات التجارية

XFXGForce
30-12-2013, 09:39
يـــابن الـايه يـاحرااامى

دانااا بعتلوو عـشان كنت عااوز منو اكونت فيفا 14

يااااه ياااحراامى لو كنت نصبت عليا اناا كمااان

بس الحمد لله اتمسك قبل ما يماارس هواايتو معايا وهياا النـــــــــــــــصب ,, يـااحرااامى ياااحرااامى

محمد البرديسى
30-12-2013, 10:48
فى انتظار قرار الادارة للتقليل من عمليات النصب

Fadi Fayez
30-12-2013, 16:17
يعني المفروض انا و اللي معدي عليهم 3 اشهر نعمل ايه ؟

arrow92
30-12-2013, 16:20
يعني المفروض انا و اللي معدي عليهم 3 اشهر نعمل ايه ؟

الى فهمته ياغالى ان الكل لابد ان يرسل صوره للبطاقه

azzelden
30-12-2013, 16:26
جميع الاعضاء اى عضو يريد ان يضع اعلان لبيع لعبة او سيريال
عليه ارسال صورة البطاقة الشخصية قبل عمل الاعلان
وفى حال قام عضو برفع موضوع دون ارسال صورة البطاقة
تتم مخالفته ومنعه من انشاء موضوع داخل القسم لمدة مححدة (جارى التنسيق مع الادارة بشأنها )

crusher.7
30-12-2013, 16:31
والي لسة معملهاش ؟

White Jaguar
30-12-2013, 19:01
عندي إقتراح حينفع لبيع الاكونتات لضمان حق العضو .. الي يبيع اكونت يعطيه للأداره الاول بكامل بياناته تجربه ولو تأكدت من كل حاجة تديه للمشتري بعد ارسال المبلغ للبائع .. والله حتحل مشاكل كتير وعمليات نصب كتير جدا .. ده رأيي . طبعا دي فكرا وعلي الاداره لو عجبتها تضع لها بنودا اخري قوية لكي تغلق جميع المنافذ علي النصاب .. ده رأي يحتمل الصواب والخطأ

دمتم ..

تم إرسالة صورة للبطاقة.

Sherif.Attia
30-12-2013, 19:24
كلمة شكر من القلب أبعثها. الى صاحب التميز والأفكار النيرة
أقول لك يا عزالدين جزاك الله عنا خير الجزاء
:)

azzelden
30-12-2013, 19:27
المشكلة كانت من الاعضاء الجدد وتم فرض القانون عليهم لان اى واحد ممكن يدخل يعمل عضوية ويعرض وينصب ويجرى
وكان فى استثناء للعضويات القديمة
لكن ما حدث منذ تقريبا اسبوع العضو احمد انور نصب على شخص والنهاردة شخص تانى والاثنين اختفت الالعاب من عندهم لان الفيزا مضروبة
وده كان عضو قديم من 2009
فى النهاية القرار جاء لحمايتكم اذا الوضع الجديج سبب الضيق لكم يمكن ان تقوم الادارة بالغاء القانون الجديد
واترك الامر واليتنصب عليه اقصى شئ اقدر اعمله له ان اغلق عضوية النصاب
وبخصوص الاقتراحات
الماعندوش بطاقة (مافكرناش فيها ):) هانحاول نشوف لها حل لو مافيش يكون صديق له من المنتدى قريب له يضمنه وعنده بطاقة
ااما ان الادارة تتدخل فى التبادل بين الاعضاء اعتقد ان الامر صعبد جدا

AbdullahEGY
30-12-2013, 19:28
عندي إقتراح حينفع لبيع الاكونتات لضمان حق العضو .. الي يبيع اكونت يعطيه للأداره الاول بكامل بياناته تجربه ولو تأكدت من كل حاجة تديه للمشتري بعد ارسال المبلغ للبائع .. والله حتحل مشاكل كتير وعمليات نصب كتير جدا .. ده رأيي . طبعا دي فكرا وعلي الاداره لو عجبتها تضع لها بنودا اخري قوية لكي تغلق جميع المنافذ علي النصاب .. ده رأي يحتمل الصواب والخطأ

دمتم ..

تم إرسالة صورة للبطاقة.

هيا دي ببساطة فكرة "الوسيط" و اللي هوا بيكون مشرف من المشرفين .. علشان كده لو هتبدل مع حد مش ضامنه و هوا بيقوللك انتا الاول قله هنجيب وسيط :)

... تم الرد في المشاركة اللي قبليها خلاص شكرا ^_^

Mr.pOPo
03-01-2014, 01:53
نظراً لما بالموضوع من مشقة على الأعضاء، قررت إدارة قسم الخدمات التجارية إلغاء القانون لفترة من الزمن.

مع التنبيه على المشترين أخذ الحذر و الحيطة فى تعاملاتهم..

و تحذر إدارة القسم الجارى أنه سيتم توقيع أقسى العقوبات على من يحاول حتى الاحتيال على اعضاء القسم!