المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : أستفسار عن كرت شاشة ati radeon 5450 HD

mostfashash
09-01-2014, 14:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتو

انا عندي كرت شاشة ati radeon 5450 1GB

هو جاي جديد بكل حاجته بس لقيت ان فيه كتلوج بس مش عارف الضمان فين

اذا هو العلبة ولا الكتلوج نفسو عشان الكتلوج مكتوب عليه من ورا كلمة بطاقة الضمان بالأنجليزي

Warranty card

وعاوز اعرف الضمان بتاعو انتهي ولا لا لأني جيبو من شهر وشوية

وهل يوجد للشركة فرع هنا او ما شابه

mostfashash
09-01-2014, 14:37
لا يوجد رد :( :(

hatembomb
09-01-2014, 15:09
اخى الفاضل ضمان الكارت هو علبته

snow leopard
09-01-2014, 15:19
بوص لو انت شاريه من مكان محترم بيدى فاتورة الفاتور بتبقى هى الضمان انما لو جايبو ودى من شركى اى كلام مش هيعبرك لاضمان ولايحزنون

snow leopard
09-01-2014, 15:22
اخى الفاضل ضمان الكارت هو علبته

غير صحيح كلامك بالمرة سيدى اذا لم تكن معك الفاتور لانها هى الضمان فمن يضمن شراء الكارت من المحل او من غيرو احنا فى مصر مش امريكا مش هيشوف السريال هيقولك ليه ضمان الروتين الغبى بتاع التوكيل يقرف العفريت حضرتك تعرف لا قدر الله لو كارتك حصلو حاجة ووديتو الضمان هيقعد شهر او شهر ونص على ما يقولك ايه العيب اللى فيه

mostfashash
09-01-2014, 15:44
مهو حضرتك دلوقتي انا جيبو من محل عادي قريب مني بس مش بالفتورة بس اه فيه سيريل مكتوب في ورقة الكتالوج من الخلف

بس برضك محدش قلي ازاي اعرف فترة الضمان اد اي

hatembomb
09-01-2014, 16:26
غير صحيح كلامك بالمرة سيدى اذا لم تكن معك الفاتور لانها هى الضمان فمن يضمن شراء الكارت من المحل او من غيرو احنا فى مصر مش امريكا مش هيشوف السريال هيقولك ليه ضمان الروتين الغبى بتاع التوكيل يقرف العفريت حضرتك تعرف لا قدر الله لو كارتك حصلو حاجة ووديتو الضمان هيقعد شهر او شهر ونص على ما يقولك ايه العيب اللى فيه
كلامى عن تجارب شخصية
فى بورد وفى كروت صوت وفى كروت شاشة
لدرجة انى اتقالى هاتلى كارتونة البوردة وهديك واحدة بدل بورددك حالا وفعلا اتغيرت فى الحال
مش تجى انت تقولى انك صح او خطا
السيريال نمبر اللى على الكارتونة
مهم جدا خصوصا للضمان
وهذا لا يقلل اهمية الفاتورة

اعتقد انك المفروض تسحب كلامك الغير ضرورى

snow leopard
09-01-2014, 19:07
كلامى عن تجارب شخصية
فى بورد وفى كروت صوت وفى كروت شاشة
لدرجة انى اتقالى هاتلى كارتونة البوردة وهديك واحدة بدل بورددك حالا وفعلا اتغيرت فى الحال
مش تجى انت تقولى انك صح او خطا
السيريال نمبر اللى على الكارتونة
مهم جدا خصوصا للضمان
وهذا لا يقلل اهمية الفاتورة

اعتقد انك المفروض تسحب كلامك الغير ضرورى

بوص يا سيدى كلامك فيه تجريح شخصى ولو على الرد انا جاهز وصدقنى واخد مخالفات كتير فى الحاجات اللى زى ده مش معنى كلامك ان محل رضى يعملك حاجة او ضمان عشان معرفة او تعامل يبقى كل المحلات هتعمل زيو انا اساسا مبدل حاجات فى الضمان كتير وخصوصا هاى اند ومكسيمم واول حاجة بيطلبها ورقة الفاتورة وعشان اعرفك انى مش بقول كلام هباء بوص الصورة دى لاحد فواتير ماكسيمام

ركز كدا فى رقم 8

لو انا مخطئ يا ريت المشرفين يقولى غلط وولعلم انا قلت لصاحب التعليق ان كلامه مخطئ مع كامل الاحترام لكن لم اوجه اهانه له وبالنسبة لكلامى فهو صحيح ولن اتراجع فيه

hatembomb
09-01-2014, 20:42
بوص يا سيدى كلامك فيه تجريح شخصى ولو على الرد انا جاهز وصدقنى واخد مخالفات كتير فى الحاجات اللى زى ده مش معنى كلامك ان محل رضى يعملك حاجة او ضمان عشان معرفة او تعامل يبقى كل المحلات هتعمل زيو انا اساسا مبدل حاجات فى الضمان كتير وخصوصا هاى اند ومكسيمم واول حاجة بيطلبها ورقة الفاتورة وعشان اعرفك انى مش بقول كلام هباء بوص الصورة دى لاحد فواتير ماكسيمام

ركز كدا فى رقم 8

لو انا مخطئ يا ريت المشرفين يقولى غلط وولعلم انا قلت لصاحب التعليق ان كلامه مخطئ مع كامل الاحترام لكن لم اوجه اهانه له وبالنسبة لكلامى فهو صحيح ولن اتراجع فيه
اولا انا لم اتعرض لشخصك فى المشاركة انا طلبت سحب الكلام الغير ضروروى
زى انك بتقول كلامك غير صحبح بالمرة
كلام معندكش اى دليل عليه
اذا كان ليك اى تجارب شخصية
فهى تخصك انت لوحدك مش شرط تعممها على الناس كلها
وانا لما رديت رديت من خلال تجربة فى اكتر من كذا حاجة
مفيش حاجة اسمها ضمان عشان معرفة او عشان تعامل
كل واحد بيدور على مصلحته وكلامك دا فى حد ذاته اثبات انه حصل ضمان
يبقى ازاى تتهمنى ان كلامك غير صحيح
انا اشتريت من ماكسيمم قبل كدة ولكن لم يسبق ان تعاملت معه فى موضوع الضمان

خلاصة الموضوع انه ماينفعش تغلط واحد بناء على تجربة شخصية لحضرتك
وهو دا المقصود بسحب الكلام الغير ضرورى
ويا ريت تبهنى الى الاهانة الشخصية اللى انا ذكرتها فى مشاركتى السابقة

mostfashash
10-01-2014, 23:35
يا جماعة استهدو بالله ده مجرد سوأل ويرتني ما كتبتو عشان الخلاف الي حصل ده

بن بوزيد
11-01-2014, 07:04
كل محل وله خصوصية في الضمان وبعض المحلات عندها فقط ضمان التشغيل اما المحلات الكبيرة فيها شهادات ضمان وهاكذا

وكل محل وتقريبا حل شيء يميزه عن المحل الثاني اما في الدول المتقدمة الضمان يكون نفسو تقريبا في كل البلدان ويسري في كل البلدان يعني

تشتري من امريكا وتغيرو في اوروبا عادي اما عندنا كل واحد وهواه يقدر يقبل الكرت او السلعة ويغيرها ويقدر يرفضها لاسباب تافهة

hagag
11-01-2014, 17:35
يا جماعة استهدو بالله