المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مساعده فى كارت الدش

_MAGIC_STAR_
13-01-2014, 11:35
انا اشتريت كارت دش جديد اسمه vision plus vp-1000 وشغال ببرنامج Prog DVB بس مش عارف إزاى أشغل القنوات المشفره
وهل ينفع من الاساس انى اشغل المشفر؟
أرجو التوضيح مع الشكر

Spartacus
13-01-2014, 12:45
تشغيل القنوات المشفرة يلزم إشتراك شيرنج
ابحث فى المواقع العربية على سيرفرات شيرنج وشوف سيرفر يكون رخيص وانطباعات الناس عنو كويسة واشترك وهتتفتحلك كل القنوات المشفرة معادا باقة OSN والجزيرة قريباً

_MAGIC_STAR_
13-01-2014, 15:47
تشغيل القنوات المشفرة يلزم إشتراك شيرنج
ابحث فى المواقع العربية على سيرفرات شيرنج وشوف سيرفر يكون رخيص وانطباعات الناس عنو كويسة واشترك وهتتفتحلك كل القنوات المشفرة معادا باقة OSN والجزيرة قريباً

ياريت توضح اكتر
وهل قنوات art بتحتاج الكلام ده؟
وكمان انا عايز اوضخ ان الرسيرفر العادى بيفك الشفرات من غير فلوس هو بس بيختاج نت وخلاص
وان كان ولابد من الفلوس ايه هو احسن سيرفر تختارهولى؟ وبكام؟

Spartacus
14-01-2014, 04:22
قنوات ART مفتوحة من الشيرنج ولكن باقات الـ OSN مشفرة على الشيرنج يعنى حتى لو اشتركت فى الشيرنج مش هتتفح لأن ليها رسيفر مخصص وقريباً الجزيرة هتطبق نفس الموضوع قبل مونديال 2014 يعنى على اول شهر 5 كدة
بخصوص احسن سيرفر راسلنى على الخاص ابعتلك بيانات صاحب السيرفر اللى انا بتعامل معاه شخصياً اسعارو حلوة وراجل زوق ومحترم, او ابحث بنفسك على الانترنت عن سيرفرات شيرنج مدفوعة
بالتوفيق

_MAGIC_STAR_
15-01-2014, 20:10
فيه مشكله تانيه يابشا لو سامحت
انا شغال ببرنامج progdvb وكله تمام
بس كل نصف ساعه الشاشه تقف والصوره تقف
لازم اقفل البرنامج وافتحه
هل فيه حل؟

Spartacus
16-01-2014, 07:08
انت شغال على ويندوز كام؟ وهل شغال على سيرفر مجانى ولا قنوات عادية مفتوحة؟

_MAGIC_STAR_
16-01-2014, 16:11
ويندوز 7 64 bit
شغال على قنوات عاديه مفتوحه
وكنت محتاج كمان خدمه
انا جيبت سيرفر مجانى ومش عارف ادخل البيانات على كارت الدش
انا شغال ببرنامج progdvb
وشكراااااااااااا
انا عارف انى تعبت حضرتك

Spartacus
17-01-2014, 18:04
التقطيع ده ليه كزة سبب ممكن يكون وصلة اليو اس بى بتاعت الكارت حاول تغيرها وجرب تانى
بخصوص اليرفر المجانى هيكون عبارة عن ملفات بتاخدها copy وتيجى جوا ملفات الـ progDVB هتلاقى فولدر اسمو Plugins هتحط فى الملفات Paste وكدة تمام

mohamed.ali.14
15-02-2014, 12:54
تفضل اخى الكريم دة اكونت على الفيس بوك لصاحب شيرنج (عرب ليونز) أسعار 40 ج تلات شهور هيبعتلك الاكونت ويقولك تشغله ازاى اما بخصوص التهنيج نزل اخر اصدار من البرنامج 86 بايت

https://www.facebook.com/yassoomagico

Ahmed Elbrbry
15-02-2014, 18:43
التهنيج سببه الكوديك يا اخى

نزل اخر اصدار من الكوديك

klite mega codeck
و ان شاء الله يختفى التقطيع