المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : بخصوص كارت 780 جيجابايت

ryko
06-02-2014, 18:00
السلام عليكم

من فضلكم عايز أعرف الكارت دة يركب مستريح فى كيسة نوعها Antec Design؟

Gigabyte GeForce GTX 780 OC 3GB GDDR5 Windforce 3X

ولا الكيسة ضيقة عليه؟

الحوت
06-02-2014, 18:39
ممكن الموديل بالضبط ؟
طول الكرت هو 29.2CM
ممكن تأخذ نسخه MSI الي هي اصغر شوي ومش رح تفرق أي شي بالاداء او التبريد

ryko
06-02-2014, 21:21
يعنى الكيسة دى مش واسعة؟

snow leopard
07-02-2014, 01:09
ستركب باذن الله الكيسة ليست بالطبع تجارية

TIMO1
07-02-2014, 02:32
ستركب باذن الله الكيسة ليست بالطبع تجارية
هو علشان الكيسه مش تجاريه يبقى هاتشيل اى كرت كبير؟ انا كان معايا cooler master Gladiator واقصى حد ليها كان 27سم بالظبط .
ياريت الاخ الفاضل صاحب الموضوع يضع موديل الكيسه Antec كامل يعنى مثلان Antec 900

snow leopard
07-02-2014, 06:57
هو علشان الكيسه مش تجاريه يبقى هاتشيل اى كرت كبير؟ انا كان معايا cooler master Gladiator واقصى حد ليها كان 27سم بالظبط .
ياريت الاخ الفاضل صاحب الموضوع يضع موديل الكيسه Antec كامل يعنى مثلان Antec 900

كلامك تمام لكن فى ظل عدم وجود اسم للكيسة بحثت عن كافة موديلات كيسات انتيك الموجودة فى الاسواق حاليا من ابو 250 الى 1500 جميعهم هيفو بالغرض وزيادة وللعلم هناك بعض الكيسات التجارية افضل من الاحترافى كتصميم وعملاتية بسعررخيص مش معنى كلامى ان التجارى افضل لكن فى الفئة الدنيا هو احسن لرخص سعره وانو عملان ىشوية عن الالاحترافى المساوى لييه وللعلم شركة انتيك متفوقة فى اخر 3سنين فى السوق المصرى عن كولر ماستر والبعض يعرف هذا وهذا لن يبخس حق كولر ماستر العريق فى منتجاتها التانية لكن بتكلم عن السوق المصرى الحالى فى الوضع الراهن ليس الاا لذلك لا تقارن كيستك بكيسه الاخ الفاضل صاحب الموضوع لان ليس كل رخيص منعدم الخصائص كما فى بعض الشركات فى شركات بتحب تنافس باقل التكاليف وسرعة الانتشار عن طريق رخص الاسعار عاى ما اعتقد كان ارخص تبريد مائى نزل مصر كان من انتيك كان تمنه بتمن مشتت هوائى ولولا ارتفاع الاسعار الجنونى لاصبح الخيار المفضل لدى العديد من لناس
اخى الفاضل انا مش هقول كلام على الفاضى واضر غيرى نحن هنا لخدمتكم (((((((((((((((((((لكن يفضل من صاحب قبل اتخاذ اى خطوة يذكر لينا اسم الكيسة كاملا))))))))))

TIMO1
07-02-2014, 13:34
كلامك تمام لكن فى ظل عدم وجود اسم للكيسة بحثت عن كافة موديلات كيسات انتيك الموجودة فى الاسواق حاليا من ابو 250 الى 1500 جميعهم هيفو بالغرض وزيادة وللعلم هناك بعض الكيسات التجارية افضل من الاحترافى كتصميم وعملاتية بسعررخيص مش معنى كلامى ان التجارى افضل لكن فى الفئة الدنيا هو احسن لرخص سعره وانو عملان ىشوية عن الالاحترافى المساوى لييه وللعلم شركة انتيك متفوقة فى اخر 3سنين فى السوق المصرى عن كولر ماستر والبعض يعرف هذا وهذا لن يبخس حق كولر ماستر العريق فى منتجاتها التانية لكن بتكلم عن السوق المصرى الحالى فى الوضع الراهن ليس الاا لذلك لا تقارن كيستك بكيسه الاخ الفاضل صاحب الموضوع لان ليس كل رخيص منعدم الخصائص كما فى بعض الشركات فى شركات بتحب تنافس باقل التكاليف وسرعة الانتشار عن طريق رخص الاسعار عاى ما اعتقد كان ارخص تبريد مائى نزل مصر كان من انتيك كان تمنه بتمن مشتت هوائى ولولا ارتفاع الاسعار الجنونى لاصبح الخيار المفضل لدى العديد من لناس
اخى الفاضل انا مش هقول كلام على الفاضى واضر غيرى نحن هنا لخدمتكم (((((((((((((((((((لكن يفضل من صاحب قبل اتخاذ اى خطوة يذكر لينا اسم الكيسة كاملا))))))))))
ربنا يوفقك فى الى انت بتعمله بس انت محطتشى فى الحسبان انها ممكن تكون مستعمله :D
وصاحب الموضوع بعد ذكر الكيسه فى مقايس اخرى للكيسه ممكن ننصحه بيها زى مثلان هل الباب فيه مروحه علشان يكون فى تبريد جيد للكيسه ؟
فبلاش تاخد الموضوع قفش وخليك واسع الافق .

kingtifass
07-02-2014, 14:38
الافضل كما قال الاخوة ان تذكر موديل الكيسة بالظبط .. للتاكد من انها تسع للكرت ولا توجد اى مشاكل فى تركيبه :)

ryko
08-02-2014, 20:07
طيب بالنسبة للكيسة الدولفين تفى بالغرض؟