المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : سؤال بالنسبه لكارت amd ؟

minayhia
24-02-2014, 23:32
انا كارتى amd r7 260x وبسطب الالعاب عادى بس عايز اعرف هل اسطب برنامج NVIDIA Physics و برنامج Agia Physics ولا لا فى لعبه طلبتها منى وانا مسطبتوش واللعبه اشتغلت عادى هل البرامج دى مفروض اسطبها هتحسن من اداء الجرافيك والكارت مفيده يعنى للالعاب بالنسبه لكارتى ولا لا عشان انا amd ولا مسطبهاش خالص مدام الالعاب شغاله

mawedahmed
25-02-2014, 00:31
حضرتك اهم حاجة الالعاب شغالة ولكن لو يوجد تهنيج او مشكلة باللعبة اذن سطبه بالتوفيق

Ahmad Rady
25-02-2014, 12:37
لو ستبت NVIDIA Physics هيشتغل تأثيرات الفيزكس بشكل أساسي على البروسسور ولذا بعض الألعاب تشترط وجود البرنامج رغم انه لا يخص بطاقات AMD لكنه سيدعم تأثيرات الفيزكس عن طريق تفعيلها على البروسسور ...

مناع
25-02-2014, 13:24
لأاعتقد ان تفعيل خاصية. physx مع بطاقات ATI سيعطي الاداء المرجو منه الا في حاله وجود معالج i7.
وذلك لكون المعالجه للتاثيرات الفيزيائية تعتمد في المقام الأول علي تعدد المسارب

mahmoudkamall
25-02-2014, 16:23
لو ستبت NVIDIA Physics هيشتغل تأثيرات الفيزكس بشكل أساسي على البروسسور ولذا بعض الألعاب تشترط وجود البرنامج رغم انه لا يخص بطاقات AMD لكنه سيدعم تأثيرات الفيزكس عن طريق تفعيلها على البروسسور ...

هل معنى كده ان انا لو عايز اشغل خاصية الفيزيكس الخاصة بانفيديا مش لازم يكون معايا كارت انفيديا لان البروسيسور هيدعمها وهيشغلها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟