المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تحذير من شراء z510 corei5

aldaba7
31-03-2014, 10:35
السلام عليكم

تحذير من و جود عيوب تصنيع في بطارية جهاز لينوفوا z510 i5 صاحب لي اشتري الجهاز دة 5 مرات و في الخمس مرات الجهاز يغلقة في اليوم الثالث لة ميشتغلش تاني نهائيا لا بشاحن ولا بلبطارية شيء غريب تفسير المحلات وجود عيب في البطارية الداخلية لة او البطارية مملحة وبكدة انا وصلت رسالتي عن الجهاز دة بس اكيد الخمس اجهزة مش عيوب تصنيع بلصدفة علشان جهازين من مكان واحد و 3 من محلات اخري و في النهاية تم شراء hp probook 450 g1 جهاز محترم جدا

legend_20102000
31-03-2014, 16:43
ربنا يستر .. انا لسه شارى الجهاز امبارح :(

mido16592
31-03-2014, 17:06
ربنا يستر .. انا لسه شارى الجهاز امبارح :(
هههههههه ربنا يستر ياريت تحكيلنا تجربتك عشان واحد صاحبي بردك عاوز يشتريه قريب

aldaba7
01-04-2014, 08:23
هههههههه ربنا يستر ياريت تحكيلنا تجربتك عشان واحد صاحبي بردك عاوز يشتريه قريب

ياباشا انا كاتب كل حاجة الي حصلت بس توقعي الشخصي من غير اي دليل ان في مشكلة في تعريف معين من تعريفات 8.1 الي علي الويب بتاع ليتوفوا بيحرق البوردة بتاعت الجهاز علشان انا شاريت نفس الجهاز corei7 نفس الموديل شغال بقالة اسبوعين تمام علي ويندوز8 وتعريفات ال cd الي بيجي معاة و ملقتش تفسير تاني للي حصل مع صاحبي دة انا قولت افيد الناس بلي حصل دة غير كدة الجهاز 10/10

Hany Mohamed Nigma
01-04-2014, 09:52
الخمس اجهزة من محل واحد او مول واحد ؟
ويا ترى وارد من اي دولة ؟
و كان فترة ضمانهم الدولي اد ايه ؟

aldaba7
01-04-2014, 18:56
الخمس اجهزة من محل واحد او مول واحد ؟
ويا ترى وارد من اي دولة ؟
و كان فترة ضمانهم الدولي اد ايه ؟

اولا الخمس اجهزة ضمان مصري بضمان الوكيل بيتر بيزنز 12 شهر
و مش وارد من اي دولة تم الشراء من مصر
في جهازين من مول البستان و 3 اجهزة من سوق العصر من ضمنعم جهازين من شركة واحدة و 3 اجهزة من سوق الكمبيوتر روكسي

Hany Mohamed Nigma
02-04-2014, 00:09
اولا الخمس اجهزة ضمان مصري بضمان الوكيل بيتر بيزنز 12 شهر
و مش وارد من اي دولة تم الشراء من مصر
في جهازين من مول البستان و 3 اجهزة من سوق العصر من ضمنعم جهازين من شركة واحدة و 3 اجهزة من سوق الكمبيوتر روكسي

لازم بيكون في ضمان دولي غير الضمان اللى على الفاتورة

واكيد الاجهزة واردة من الخارج مش مصنعة فى مصر علشان كدا بسأل على الدولة اللى ورد منها الاجهزة

mido16592
02-04-2014, 03:41
ياباشا انا كاتب كل حاجة الي حصلت بس توقعي الشخصي من غير اي دليل ان في مشكلة في تعريف معين من تعريفات 8.1 الي علي الويب بتاع ليتوفوا بيحرق البوردة بتاعت الجهاز علشان انا شاريت نفس الجهاز corei7 نفس الموديل شغال بقالة اسبوعين تمام علي ويندوز8 وتعريفات ال cd الي بيجي معاة و ملقتش تفسير تاني للي حصل مع صاحبي دة انا قولت افيد الناس بلي حصل دة غير كدة الجهاز 10/10
فاهم والله منا اصلا معايا ال i7 منه
بس كنت عاوز أتأكد لأن فعلا واحد صحبي عاوز يجيب ال i5
بس ان بقي مسطب 8.1 ونزلت التعريفات كلها من الموقع بتاع لينوفو وشغاله كويس ما عدا مشكله واحده بس بتظهرلي مع الالعاب