المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلة

hany esmat
19-04-2014, 14:20
السلام عليكم

انا لسه مشترى جهاز جديد من اسبوع بورد جيجا بايت اتش 81 و بورسيسور كور 3 رمات 4 جيجا هيبر بور زلمان 400 وات الهارد و الشاشة مستعملين

الجهاز فى اوقات بيقف و الشاشة بتعمل الون كتير اصفر و برتقالى بتبقى فاقعه اوى مع العالم انا الشاشة ال جى فلترون 19 بوصة اجى اعمل ريستارت الجهاز بيقفل اجى اشغله يشتغل تانى عادى و الموضوع ده بيحصل لو بلعب جيم او بتفرج على ميديا او بسيبة من غير شغل وانا مقلق مش عارف اعمل ايه ولا العيب فى ايه

MDxavi
19-04-2014, 14:28
اخي اداكنت تشتغل بالوندوز المثبت عند شرائك للحاسوب , قم بفرمة الحاسوب وثبت وندوز جديد

hany esmat
19-04-2014, 14:47
اخي اداكنت تشتغل بالوندوز المثبت عند شرائك للحاسوب , قم بفرمة الحاسوب وثبت وندوز جديد

عملت كده وسطبت نسخه جديدة و الموضوع بيكرر كل يوم و المشكلة من عارف العيب فين عشان كل قطعه ليها ضمان خاص

eslam2010530
19-04-2014, 14:50
المشكله دى من الرمات اعتقد حاول تجرب تشيل رامتين وتشتغل برامه واحده بس لو مش عملت مشكله حط كمان رامه ان مش عملت مشكله حط التلاته ولو عملت يبقى هيا فيها مشكله

Sherif.Attia
19-04-2014, 15:30
السلام عليكم
انا لسه مشترى جهاز جديد من اسبوع بورد جيجا بايت اتش 81 و بورسيسور كور 3 رمات 4 جيجا هيبر بور زلمان 400 وات الهارد و الشاشة مستعملين
الجهاز فى اوقات بيقف و الشاشة بتعمل الون كتير اصفر و برتقالى بتبقى فاقعه اوى مع العالم انا الشاشة ال جى فلترون 19 بوصة اجى اعمل ريستارت الجهاز بيقفل اجى اشغله يشتغل تانى عادى و الموضوع ده بيحصل لو بلعب جيم او بتفرج على ميديا او بسيبة من غير شغل وانا مقلق مش عارف اعمل ايه ولا العيب فى ايه
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
أولاً قم على تغيير كابل الشاشه بكابل أخر واخطرنا بالنتيجه
ثانياً ومن وجهة نظرى أن مزود الطاقه لديك لا يدعم اللوحات الحديثه فحاول تجربة مزود طاقه من ماركه محترمه بقدره لا تقل عن 500 وات وأخطرنا بالنتيجه

hany esmat
19-04-2014, 17:10
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
أولاً قم على تغيير كابل الشاشه بكابل أخر واخطرنا بالنتيجه
ثانياً ومن وجهة نظرى أن مزود الطاقه لديك لا يدعم اللوحات الحديثه فحاول تجربة مزود طاقه من ماركه محترمه بقدره لا تقل عن 500 وات وأخطرنا بالنتيجه

https://www.zalman.com/global/product/Product_Read.php?Idx=647

انا شغال على الكارت البلت ان مش بلت اوت و الباور 8 بن ومعتقدش ان الباور هيبقى ضعيف لدرجه دى و شكرا على رد حضرتك