المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : لعبة Watch dogs مع كارت R9 290x

Mohamad Ayman19
27-05-2014, 22:37
السلام عليكم ياشباب يارب تكونوا بخير

المهم انا جربت اللعبة كانت بتمشي في البداية مع نسخة ال REloaded مابين 15 فريم الي 45 فريم ومتوسط 25 -30 فريم

المهم بعد التخديث الاخير صاحب رقم 14.6 beta اتحسن الوضع شوية بقي اقل فريم 20 لي 40 ومتوسط 35 لكن افوجئ بعد ذلك ان الكارت في النتائج اعطي نتائج اخري تماما وارقام اعلي كتيير !! مثل الصورة

https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--Xo7uFPGH--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/b7cz6u1tvcdvfcsa7bac.png

طبعا مع نفس الاعدادات بالصورة اقصي ما اوصل لة في حجرة مغلقة هو 50 لي 59 فريم وبالخارج في الشارع ايا كان المكان غير الغرفة يكون 25 لي 35 !!

ما المشكلة ؟؟؟

ملحوظة البروسيسور نوع i5 4570

smsmpc
27-05-2014, 23:46
للعلم . النسخ المقرصنة للعبة بها مشاكل عديدة . فلا تقيس الكارت الا على النسخة الأصلية

besher9292
28-05-2014, 00:17
اخي تأكد من استخدام المعالج و كرت الشاشة اثناء تشغيل اللعبة و اثناء الخمول لان بعض النسخ المقرصنة تحوي برامج خبيثة تستهلك موارد الجهاز بعملية التعدين bitcoin

lovearrow297
28-05-2014, 00:17
انا عندى اللعبه اصلية على اليوبلاى ...بس انا كنت نزلت نسخه الريلوديد وسطبتها دلوقتى انقلها ازاى على اليوبلاى علشان اعرف العبها من عليه .لانى كل ما انقلها فى فولدر اللعبه يبدا تحميل من الاول

nanonona
28-05-2014, 00:31
انا عندى اللعبه اصلية على اليوبلاى ...بس انا كنت نزلت نسخه الريلوديد وسطبتها دلوقتى انقلها ازاى على اليوبلاى علشان اعرف العبها من عليه .لانى كل ما انقلها فى فولدر اللعبه يبدا تحميل من الاول

اليوبلاي مينفعش تنقل له لازم تحمل من أول وجديد
أنا كنت محمل اساسن كريد4 يوبلاي على جهاز "أصلية" حاولت بكل الطرق وبحثت على النت عن طريقة لنقلها للاب.. لم يقبل الملفات أبدا وحملتها تاني..

تعديل: انظر المشاركة 8#

lovearrow297
28-05-2014, 00:35
يعنى احمل 15 جيجا من الاول تانى ..ياربى ايه الشلل دا؟
يعنى انت متاكد ان مافيش اى طريقه

lovearrow297
28-05-2014, 00:37
وكمان انا عايز العب اللعبه بالدراعات ..انا كنت بلعب الالعاب ب xinput بس مش عايز يشتغل عليها مافيش اى نسخه جديده بحيث تشغل الدراعات على اللعبه

nanonona
28-05-2014, 04:45
يعنى احمل 15 جيجا من الاول تانى ..ياربى ايه الشلل دا؟
يعنى انت متاكد ان مافيش اى طريقه

في طريقة لسه لاقيها دلوقت:
1. Make a backup folder and paste there whole Assassin's Creed IV Black Flag folder from game installation directory (default: C:/Program files (x86)/Ubisoft/Ubisoft Game Launcher/games)

2. Install Uplay, open, log in - and start downloading AC4. When you'll have few MB, close Uplay.

3. Go to game installation directory - you'll see newly created Assassin's Creed IV Black Flag folder - remove it.

4. Now, the most important step - go to C:/Program files (x86)/Ubisoft/Ubisoft Game Launcher/data/273 - you'll see folder "manifest" and file " uplay_install.state" - remove them both.

5. Copy Assassin's Creed IV Black Flag from your backup folder and paste it to game installation directory.

6. Open Uplay again - and you should see "Play" instead of "Download".

المصدر:
https://forums.ubi.com/showthread.php/810550-Transfer-Assassin-s-Creed-4-game-files-onto-another-PC/page2?

Mohamad Ayman19
28-05-2014, 08:53
طب ياشباب النسخة الاصلية حتفرق في الفريمات عن النسخ الحالية ؟؟

soul_
28-05-2014, 15:05
اخي حاول ما يلي افتح برنامج msi afterburber وراقب gpu usage و cpu usage لو استهلاك الكرت اقل من 95% اذن المشكله من اللعبه نفسها لان لي صديق نفس مشكلتك ولما شغل برنامج afterburner وراقب استعمال الكرت وجده 65% فقط

Mohamad Ayman19
28-05-2014, 18:00
فعلا نفس المشكلة عندي واجدة الرقم ليس ثابت اجد استعمال الكارت ينقل بسرعة 30 لي 40 لي 60 لي 100 الي 40 % في سرعة !!

soul_
28-05-2014, 18:08
فعلا نفس المشكلة عندي واجدة الرقم ليس ثابت اجد استعمال الكارت ينقل بسرعة 30 لي 40 لي 60 لي 100 الي 40 % في سرعة !!

اذن المشكله من اللعبه نفسها ولازم باتش من ubisoftt لحل هذه المشكله او قد تكون من الكراك مع اني استبعد هذا الخيار لان هناك الكثير من الالعاب المكركه الريلودد ولا يوجد بها هذه المشكله

soul_
28-05-2014, 18:21
ويا ريت تذكر لنا كم كان استعمال cpu ايضا لانه عند صديقي كان استعمال cpu 100% مع انه يملك معالج قادر على اخراج كامل طاقة الكرت بدون مشاكل وجميع الالعاب الي بيلعبها cpu usage لا يزيد عن 60% فقط

Mohamad Ayman19
29-05-2014, 03:21
في الأغلب البروسيسور استخدامة في اللعبة ما بين 70% الي 95 %

nazeh000
29-05-2014, 11:47
خلى بالك فريق ريلود نزل كراك باسم hot fix
بيصلح الفريمات ويحسنها بعد ما نزل النسخة 22جيجا

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

lovearrow297
29-05-2014, 15:11
انا مش عارف احط اللعبه فى اليوبلاى باستخدام الطريقة المذكورة ..ممكن طريقه للعبه نفسها

roby2010
29-05-2014, 15:18
انا مش عارف احط اللعبه فى اليوبلاى باستخدام الطريقة المذكورة ..ممكن طريقه للعبه نفسها

قم بتنصيب اللعبة عن طريق نسخة Reloaded ولا تقم بوضع الكراك
ثم قم بفتح برنامج Uplay ثم بعدها اضغط على اللعبة وستجد كلمة Play اضغط عليها وستجد ان اللعبة تقوم بعمل Check للملفات للتأكد من انها محدثة لأخر تحديث
وبعدها ستقوم اللعبة بالبدء ان شاء الله

lovearrow297
29-05-2014, 17:25
للاسف معنديس نسخه ريلوديد انا عندى النسخه التانيه اللى هيا Watch_Dogs-Deluxe.Edition-SC
ممكن تبعتلى ملف reg

roby2010
29-05-2014, 17:33
للاسف معنديس نسخه ريلوديد انا عندى النسخه التانيه اللى هيا Watch_Dogs-Deluxe.Edition-SC
ممكن تبعتلى ملف reg

يجب ان يكون لديك النسخة الاصلية من اللعبة
اما ان تقوم بتنزيلها من Uplay او من النسخة Reloaded
لكن بما انك ليست لديك هذه النسخة فيفضل تنزيلها من Uplay مباشرة حتى تضمن 100% انها ستعمل
النسخة التي لديك نسخة مأخوذة من النسخة Beta وهي ليست كاملة وبها مشاكل عديدة
لذا قم بتنزيل الكاملة حتى تستطيع الاستفادة بالسيريال

soul_
29-05-2014, 18:52
يجب ان يكون لديك النسخة الاصلية من اللعبة
اما ان تقوم بتنزيلها من Uplay او من النسخة Reloaded
لكن بما انك ليست لديك هذه النسخة فيفضل تنزيلها من Uplay مباشرة حتى تضمن 100% انها ستعمل
النسخة التي لديك نسخة مأخوذة من النسخة Beta وهي ليست كاملة وبها مشاكل عديدة
لذا قم بتنزيل الكاملة حتى تستطيع الاستفادة بالسيريال

لا يا غالي Watch_Dogs-Deluxe.Edition-SC نسخه كامله وما بتفرق عن الريلودد في اي شئ الفرق الوحيد بين النسختين واللذي سبب فرق في الحجم حوالي 10 جيجا بين هذه النسخه والنسخه الريلودد هوه ان الريلودد تحتوي جميع ملفات الاوديو بجميع اللغات اما هذه النسخه هيه preorder تحتوي على اللغه الانجليزيه فقط
بالنسبه للمشكله مع الاخ lovearrow انت مضطر تنزل الريلودد عشان بتتسطب تسطيب وبتسيب ملفات رجستري عشان يتعرف عليها uplay انت جرب خطوات الاخ روبي مع النسخه الي عندك لو منفعتش مضطر تنزل الريلودد وملف الرجستري بينزل مع التسطيب مضنش بيكون نازل ملف منفصل والله اعلم

roby2010
29-05-2014, 19:06
لا يا غالي Watch_Dogs-Deluxe.Edition-SC نسخه كامله وما بتفرق عن الريلودد في اي شئ الفرق الوحيد بين النسختين واللذي سبب فرق في الحجم حوالي 10 جيجا بين هذه النسخه والنسخه الريلودد هوه ان الريلودد تحتوي جميع ملفات الاوديو بجميع اللغات اما هذه النسخه هيه preorder تحتوي على اللغه الانجليزيه فقط

ما قرأته على المنتديات الاجنبية كان غير ذلك اخي
وهو كما قلت ان النسخة مسربة من نسخة Beta
وبها العديد من المشاكل واعتقدت انك قرأت على المواقع عن هذه المشاكل
والفريق الذي قام بتسريبها اسمه SkidrowCracks وهو فريق يتشبه بأسم الفريق المشهور Skidrow

soul_
29-05-2014, 20:14
ما قرأته على المنتديات الاجنبية كان غير ذلك اخي
وهو كما قلت ان النسخة مسربة من نسخة Beta
وبها العديد من المشاكل واعتقدت انك قرأت على المواقع عن هذه المشاكل
والفريق الذي قام بتسريبها اسمه SkidrowCracks وهو فريق يتشبه بأسم الفريق المشهور Skidrow
نعم اللعبه فيها مشاكل وهذه المشاكل تنطبق على النسختين يا غالي النسخه الريلودد والنسخه الي حجمها 13 جيجا لانهم نفس الشئ ما عدا ملفات الاوديو اقرا التعليق الثاني في النسخه الريلودد من الابلودر لهذه النسخه وهوه ابلودر مشهور ومعروف في مواقع التورنت
https://kickass.to/watch-dogs-reloaded-t9151932.html#comment
والامر الاخر النسخه المسربه نزلت قبل النسخه الريلودد ب 4 ايام فقط وهيه تسمى نسخه preorder تحتوي على اللغه الانجليزيه فقط لو كانت النسخه نزلت قبل اشهر من موعد صدور اللعبه نقدر نسميها بيتا وايضا النسخه الي حجمها 13 نسخه كامله تحتوي على جميع مراحل اللعبه التي تحتوي عليها النسخه الريلودد والنسخ البيتا تكون مكونه من مرحله او مرحلتين لتجربة اللعبه والكثير ممن قام بتنزيل النسخه 13 جيجا يستعملون كراك النسخه الريلودد وانا منهم استعمل كراك النسخه الريلودد ويعمل على النسخه دون مشاكل وكما تعلم الفرق بين جميع النسخ لاي فريق هوه الكراك لان اللعبه واحده ومن يستعمل كراك ريلودد يحصل على نفس المشاكل والاداء التي يحصل عليها صاحب النسخه الريلودد

lovearrow297
30-05-2014, 00:10
للاسف معنديس نسخه ريلوديد انا عندى النسخه التانيه اللى هيا Watch_Dogs-Deluxe.Edition-SC ممكن تبعتلى ملف reg

Mohamad Ayman19
30-05-2014, 20:22
خلى بالك فريق ريلود نزل كراك باسم hot fix
بيصلح الفريمات ويحسنها بعد ما نزل النسخة 22جيجا

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

بالفعل اخي نزلتها واتصلحت المشكلة بنسبة 30% :D
اشكرك

Ton-3240
31-05-2014, 01:18
اخي تأكد من استخدام المعالج و كرت الشاشة اثناء تشغيل اللعبة و اثناء الخمول لان بعض النسخ المقرصنة تحوي برامج خبيثة تستهلك موارد الجهاز بعملية التعدين bitcoin