المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكله في dell

yousef_mohsen30
10-06-2014, 22:13
يا جماعه بالله عليكم ساعدوني انا لابي ديل انسبريون n5110 ram 4 giga /nvidia 525 m 1 gigs ddr3 المشكله بقي اني بشغل الالعاب عادي جدا و سريعه لكن بتقعد شويه سريعه و بعدين لالقي تهنيج المشكله معايا مش من اول ما جبت اللاب لا هو قعد سنه معايا علطول بيشغل اللعب تمام بعد السنه لقيت المشكله دي و متاكد انه مش من كارت الشاشه لاني بشغل نفس الالعاب اللي كانت بتشتغل من غير تهنيج و بعد السنه بقت بتهنج بعد شويه من اللعب فا انا عايز اعرف المشكله دي من ايه المروحه مثلا ولا عيب من البورده ياريت اللي يعرف الحل يقول و النبي

gostman2006
13-06-2014, 13:54
انا كان عندى نفس المشكله ولكن فى كيسه وليس فى لاب وكانت المشكله فى ارتفاع درجة الحرارة لانى من اسوان ولكن بعد ان زودت سرعة مروحة كرت الشاشة xfx hd 6670 1g ddr5 بقى تمام وشغل الالعاب اللى كان بيهنج فيها وكمان زودت مروحة امام كرت الشاشة فالحل لو ليك فى فك اللاب فكه وحط كوللر على البروسيسور وكرت الشاشة مع تنظيف الريش اللى امام مروحة البرويسسور فى جنب اللاب ولو مالكش فى فك اللاب وديه الى محل صيانة وقللى على النتائج وان شاء الله خير

Mr-Dark
13-06-2014, 15:40
تاكد من حرارة الجهاز اثناء تشغيل الالعاب + قم بشراء لوح تبريد للابتوب سيقوم بخفض درجات الحرارة بشكل جيد