المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ينفع اشتري iphone5s من امريكا واعمله unlock في مصر ؟؟؟

enigma575
22-06-2014, 14:44
شباب , أنا موبيلي القديم اتسرق مني , قررت أجيب iphone وده أول مرة اتعامل مع iphone , كنت عاوز أعرف هو أنا لو جبته locked من بره ( امريكا مثلا ) حينفع اعمله unlock هنا ؟؟ وياترى بكام وإيه العيوب والمميزات لعاماليت ال unlocking , حيكون في حاجة مش تمام في الموبيل ؟ ولا كله شغال ؟؟؟ أرجو الافادة :confused::confused:

MOHAMED FAROOQ
23-06-2014, 02:29
أخى الكريم
نصيحه .. لا تحاول شراءه من أمريكا على أمل أنه سيكون رخيص الثمن وستقدر على فتحه على جميع الشبكات
والأسباب هى :
أولا .. الجهاز سيكون مغلق على شبكه أمريكيه ومربوط بعقد ( أقل واجب لمده عامين )
ثانياً : إن حاولت فتحه عن طريق أى موقع مشهور (( فإما ينجح أو لا ) وستكون العمليه مكلفه وباهظه الثمن وبحسب الشبكه المغلق عليها الجهاز
ثالثاُ : بعض الأشخاص قد واجهوا مشاكل أثناء عمليه إستعاده السوفت وير وخصوصاً بعد فتحه إن أمكن ذلك
رابعاً : توجد حالات نصب كثيره من بعض المواقع التى ستحاول فتحه وإن فتحته من الممكن أن يعمل على أى شريحه لمده محدوده وليس طول العمر

بالفعل سيكون رخيص فى بدايه الأمر ولكن ستكون التكلفه باهظه لمحاوله فتحه وكا ذكرت مسبقاً إما سيصلح فتحه أم لا
وإن كانت (لا) فللأسف إستعوض ربك فى المال

إن كنت ترغب فى شراءه من أمريكا فابحث عن المفتوح رسمى وليس المغلق
فبعض الناس حاولت ولكن فى النهايه خسرت كل شىء ..

enigma575
23-06-2014, 15:21
شكرا على الرد , خلاص أنا حاخد بكلام حضرتك واجيبه unlocked علطول وشكرا على الرد

MOHAMED FAROOQ
23-06-2014, 23:12
شكرا على الرد , خلاص أنا حاخد بكلام حضرتك واجيبه unlocked علطول وشكرا على الرد

لاشكر على واجب أخى الغالى
وعند إقتناءه إن أردت معرفه أى إستفسار فنحن موجودون
وبالتوفيق إن شاء الله

Send from my iPhone 5S

eng.mohammed_om
13-08-2014, 12:55
بعد اذن الادمن فى طريقه دلوقتى تخليك تقدر تعمله unlock عن طريق شريحه ثمنها 2 دولار فقط المشكله مش فى كده المشكله دلوقتى ان اغلب الشركات الى بتعمل العروض دى فى امريكا نسخ الايفون الى عندها مش بتدعم ال 3G و ال 4G g فالو هاتقدر تتعامل مع الوضع كده اشتريه بس من غير عقد لانه فيه اجهزه لازم تشتريها بعقد من الشركه و لازم يكون معاك بطاقه هويه امريكى

dwatkins24
16-08-2014, 15:52
لم أحاول iphone5s ولكن اعتقد انه لديه ميزات كبيرة ولكن إذا كنت لا تعرف كيفية استخدامها. أنا أستخدم سامسونج S4.