المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلة او استفسار عن rome 2

حسن لعيب
21-07-2014, 20:09
بسم الله الرحمن الرحيم
انا الحمد لله حملت روم 2 توتال وار من فريق ريلوديد
وحملت باتشات لحد 4
باتش 2
باتش 3
باشت 4
بس جيت اعمل الباتش 5 لقيت ناس بتحذر منو وبتقول يسبب مشاكل والى عاوز يتاكد
يكتب فى قوقل
rome total war 2 patch 5
:confused::confused::confused::confused::confused:
المشكلة الى خلتنى احمل الباتشات ان اللعبة فيها بطء رهيييب حتى لما اخليها
very low
وبرضوا مفيش فايدة
ودى مواصفات جهازى

مع العلم ان كارت الشاشة خارجى نوع
ati radion 5450 2gigabit
:ah26::ah26::ah26:

حسن لعيب
21-07-2014, 23:06
ايه يا جماعه انتو فين

Black foxer
22-07-2014, 01:52
متتعبشي نفسك اللعبة بها مشاكل تقنية وخصوصا النسخ المكركة

لا يوجد تحديث قام بتصليح مشاكل اللعبة وعدد التحديثات اكثر من 15

mido salah
22-07-2014, 01:59
اللعبة عندي نسخة بلاك بوكس مشغلها علي اعلي اعدادت بدون ما انزل اي باتش وشغالة زي الفل
بس انا صراحة ما حبتش اللعبة دي مش عارف لية :D

xd

Black foxer
22-07-2014, 02:06
اللعبة عندي نسخة بلاك بوكس مشغلها علي اعلي اعدادت بدون ما انزل اي باتش وشغالة زي الفل
بس انا صراحة ما حبتش اللعبة دي مش عارف لية :D

xd

معظم المشاكل مع الكروت AMD واللعبة بتشتغل عند ناس وناس والمشكلة برمجية من مكركي اللعبة

اه ونسيت اقولك ازبل فريق للريباك هو بلاك بوكس لانه بيقلل من جودة اللعبة احيانا تصل ل60 و 80 %

حسن لعيب
22-07-2014, 02:08
طب والحل !

Black foxer
22-07-2014, 02:13
اولا اذا زاد الخط عن 3 مرة اخرى سوف تحصل على مخالفة

اللعبة بها عيوب تقنية كثيييييييييييييييييرة

الحل انك تقوم بتحميل النسخة البلاك بوكس او RG.MACHIN والفريقين يقوموا بتقليل جودة الالعاب بطريقة رهيبة + ان كارتك ضعيف جدااا اما تلك اللعبة

او تقوم بشراء اللعبة

mido salah
22-07-2014, 02:13
معظم المشاكل مع الكروت AMD واللعبة بتشتغل عند ناس وناس والمشكلة برمجية من مكركي اللعبة

اه ونسيت اقولك ازبل فريق للريباك هو بلاك بوكس لانه بيقلل من جودة اللعبة احيانا تصل ل60 و 80 %

جميع العابي من فريق بلاك بوكس والتقليل بيكون في الفديوهات بتاعت اللعبة علشان يقلل المساحة وبيحذف جميع الغات عدا الانجليزية وبيحذف بردو الاون لاين
بس جودة اللعبة نفسها مستحيل ولا انت تقصد حاجة تانية :D ؟
وعلي فكرة عمري ما قبلتني اي مشكلة في تشغيل الالعاب البلاك بوكس غير مرة واحد بس ان القرص كان ممتلئ
ومشكلة الكورات البيضة في كريسس 3 بس الحمد لله لعبت عادي وخلصت اللعبة من غير مشاكل :D
دول المشكلتين الوحيدين اللي قابلوين

mido salah
22-07-2014, 02:14
اولا اذا زاد الخط عن 3 مرة اخرى سوف تحصل على مخالفة

اللعبة بها عيوب تقنية كثيييييييييييييييييرة

الحل انك تقوم بتحميل النسخة البلاك بوكس او RG.MACHIN والفريقين يقوموا بتقليل جودة الالعاب بطريقة رهيبة + ان كارتك ضعيف جدااا اما تلك اللعبة

او تقوم بشراء اللعبة

انصحك بالنسخة بلاك بوكس عن تجرية ولا داعي لشراء اللعبة لان جهازك ما يستهلش تشتري لة لعبة زي دي لانك هتكون مطر تقلل الاعدادت
وعلي فكرة اللعبة مش بالحلاوة دي اللي في الصور بصراحة ما عجبتنيش

حسن لعيب
22-07-2014, 02:28
طيب اوك انا عاوز رايكم انا لو جبت كارت NVIDIA Geforce GTX 660 و بروسيسور انتل كور 7 ورامات 8 جيجا الجهاز يشغلها ويشغل احدث الالعاب وواتش دوجز ؟

Black foxer
22-07-2014, 02:30
جميع العابي من فريق بلاك بوكس والتقليل بيكون في الفديوهات بتاعت اللعبة علشان يقلل المساحة وبيحذف جميع الغات عدا الانجليزية وبيحذف بردو الاون لاين
بس جودة اللعبة نفسها مستحيل ولا انت تقصد حاجة تانية :D ؟
وعلي فكرة عمري ما قبلتني اي مشكلة في تشغيل الالعاب البلاك بوكس غير مرة واحد بس ان القرص كان ممتلئ
ومشكلة الكورات البيضة في كريسس 3 بس الحمد لله لعبت عادي وخلصت اللعبة من غير مشاكل :D
دول المشكلتين الوحيدين اللي قابلوين

طيب انا عاوزك تشوف اي INFO لبلاك بوكس وانت هتعرف انا اقصد ايه

هم بيقلوا في جودة تأثيرات اللعبة ودا كلامهم مش كلامي وانا مش بتعامل مع بلاك بوكس نهائي كل العابي لاما كاملة او من AGB

Black foxer
22-07-2014, 02:31
طيب اوك انا عاوز رايكم انا لو جبت كارت NVIDIA Geforce GTX 660 و بروسيسور انتل كور 7 ورامات 8 جيجا الجهاز يشغلها ويشغل احدث الالعاب وواتش دوجز ؟

اه تقدر تشغلها وتشغل احدث الالعاب

بس ممكن تذكر لنا الميزانية يمكن ان نرشح لك جهاز افضل

حسن لعيب
22-07-2014, 02:33
طيب بص من ناحية الميزانية خلينا نتكلم بعدين قولى على حاجه تشغل باتل فيلد 4 وروم 2 وواتش دوجز 3 على الإعدادات الطبيعيه بتاعتها

mido salah
22-07-2014, 02:34
طيب انا عاوزك تشوف اي INFO لبلاك بوكس وانت هتعرف انا اقصد ايه

هم بيقلوا في جودة تأثيرات اللعبة ودا كلامهم مش كلامي وانا مش بتعامل مع بلاك بوكس نهائي كل العابي لاما كاملة او من AGB

تقصد انهم بيقللو في الجيغرافيك ؟؟؟

mido salah
22-07-2014, 02:35
طيب بص من ناحية الميزانية خلينا نتكلم بعدين قولى على حاجه تشغل باتل فيلد 4 وروم 2 وواتش دوجز 3 على الإعدادات الطبيعيه بتاعتها

بلاش نخش من النقطة دي .. لو الميزانية هتكون افضل

mido salah
22-07-2014, 02:35

i5 كافي جدا ووفر الفرق بينة وبين i7 وعلي كرت الشاشة

حسن لعيب
22-07-2014, 02:37
طيب ماشى خلينا على i5 مفيش مشاكل بس عاوز تجميعه تشغل الى قلت عليهم

Black foxer
22-07-2014, 02:37

فيه حاجات كتيرة تقدر تشغلها بتتحدد على حسب ميزانيتك

Black foxer
22-07-2014, 02:38
تقصد انهم بيقللو في الجيغرافيك ؟؟؟

اه بيقللو الجرافيكس و تأثيرات اللعبة

حسن لعيب
22-07-2014, 02:43
ممكن تدينى امثلة بالاسعار وانا اختار الى انا عايزو على حسب الميزانية وتكتبلى ان مثلا التجميعه دى تشغلهم ودى كذا .. انا آيف جد والله بس انا لو كنت اعرف مكنتش تقلت عليكو

mido salah
22-07-2014, 02:47
ممكن تدينى امثلة بالاسعار وانا اختار الى انا عايزو على حسب الميزانية وتكتبلى ان مثلا التجميعه دى تشغلهم ودى كذا .. انا آيف جد والله بس انا لو كنت اعرف مكنتش تقلت عليكو

ادخل القسم هنا
https://arabhardware.net/forum/forumdisplay.php?f=89
واعمل موضوع وراجع القوانين لكي تسطيع ملئ النموذج

Black foxer
22-07-2014, 02:49

لا حضرتك قول بس الميزانية واحنا هنجمعلك جهاز تمام ان شاء الله

او عندك قسم تجميع الاجهزة

https://arabhardware.net/forum/forumdisplay.php?f=89

هناك متخصصين ويجب الاتزام بقوانين كتابة المواضيع هناك كي يتم مساعدتك في اسرع فرصة

حسن لعيب
22-07-2014, 02:57
اوك تابعونى وافيدونى هنا
https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=397125&p=2824183#post2824183
ارجو اغلاق الموضوع وشكراً