المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مساعدة في تبريد كيس tiger x6

mostafa67
04-09-2014, 17:21
السلام عليكم
انا عندي كيس tiger x6 البمروحتين في الجنب انا حاسس ان التهوية فيها مش كويسة لما جربت اشوف اتجاه الهواء بورقة طلع المروحتين طرد فأنا عايز ازود مراوح عشان احسن التهوية فيها مكانين ممكن ازود فيهم مروحتين 120mm من الخلف تحت الباور ومن تحت
مواصفات جهازي : i5 3330 / gtx 650 /4gb4 /gigabyte p-61 a-d3/corsair vs 450
انا مركب الباور واتجاه المروحة لتحت مش لفوق عشان الكيسة مغلقة من فوق
انا محتاج مساعدة في أني اعرف اركب فين مراوح السحب والطرد عشان يكون في تهوية كويسة
وشكرا جزيلا

agrama
04-09-2014, 17:29
اقلب اتجاه المروحتين للداخل عشان الهواء يدخل للكيسة وركب مروحة في خلف الكيسة لطرد الهواء وكدة هاتبقى تمام قوي

mostafa67
04-09-2014, 22:35
تمام انا لما حطيت الورقة في الجهة الخارجية للمروحة مكنتش بتتحرك بس لما حطيتها من جوة اتسحبت ناحية المروحة فهل في طريقة اتأكد منها 100% المراوح سحب ولا طرد
شكرا جزيلا

agrama
05-09-2014, 18:13
تمام انا لما حطيت الورقة في الجهة الخارجية للمروحة مكنتش بتتحرك بس لما حطيتها من جوة اتسحبت ناحية المروحة فهل في طريقة اتأكد منها 100% المراوح سحب ولا طرد
شكرا جزيلا

المروحتين بينزلوا فيها شغالين طرد لأني اتعاملت مع الكيسة دي في تجميعات كتير وكنت بفك المراوح وأشقلبها عشان تسحب الهواء للداخل للتبريد وبحط مروحة في خلف الكيسة لطرد الهواء

لو الريش بتاع المورحة كدة يبقى كدة طرد للخارج ولو العكس يبقى سحب للداخل

mostafa67
05-09-2014, 20:33
تمام شكرا جزيلا معلش سؤال أخير انا لما جيت افك المراوح كانت المسامير مش مظبوطة يعني كل ما افكها بالمفك يتزحلق المسامير متكلة شوية فهل حضرتك تعرف طريقة تتفك بيها وشكرا