المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اشترى ps3 ام ps4 .......

mohamedmostaf
07-09-2014, 01:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لو سمحتوا انا كنت عايز اشترى ps3 بسبب انه بدأ يتهكر كتير والعابه بقت كتير ولا استنى لغايت ما ال ps4 يتهكر لأن انا الصراحة مش هقدر اشترى العاب ب 400 جنيه وما هى برأيكم المدة الى هيتهكر فيها ال ps4 ؟؟؟؟؟ وشكرا

a.mohamed1
07-09-2014, 05:27
مين قالك 400 جنيه
اولا فرق الجرافيك بين البي اس 4 والبي اس 3 كبير طبعا لصالح البي اس 4 غير الدعم الي هيستمر سنين قدام علي عكس بي اس 3 الي هيخلص خلاص
وبالنسبة للسعر فا انت ممكن تأجر اسطوانات ب50 جنيه في الشهر او تجيب سيريالات ب200-250 جنيه وتحملهم عل الهارد
وانصحك بتأجير الاسطوانات لان الالعاب الي بتهتم بالسنجل بلاير بتبقي كام بوم وتركنها يبقي الاحسن انك تأجر يعني الفلوس هتدفع حاجة بسيطة علي الالعاب
وعموما موضوع الكراك اصلا حرام فا الاحسن تبعد عنه وربنا يباركلك انشاء الله

mohamedmostaf
07-09-2014, 23:49
مين قالك 400 جنيه
اولا فرق الجرافيك بين البي اس 4 والبي اس 3 كبير طبعا لصالح البي اس 4 غير الدعم الي هيستمر سنين قدام علي عكس بي اس 3 الي هيخلص خلاص
وبالنسبة للسعر فا انت ممكن تأجر اسطوانات ب50 جنيه في الشهر او تجيب سيريالات ب200-250 جنيه وتحملهم عل الهارد
وانصحك بتأجير الاسطوانات لان الالعاب الي بتهتم بالسنجل بلاير بتبقي كام بوم وتركنها يبقي الاحسن انك تأجر يعني الفلوس هتدفع حاجة بسيطة علي الالعاب
وعموما موضوع الكراك اصلا حرام فا الاحسن تبعد عنه وربنا يباركلك انشاء الله
عذرا والله انا مكنتش بسأل ليه كنت بسأل لواحد صاحبى ووالله قولتلوا نفس الكلام انه يأجر بس قالى مينفعش هو عمره ما اشترى لعبة لأن معندوش ميزانية لكدا عشان كدا باخد رأيكوا وياريت اكتر من واحد يرد عشان اعرف كل الأراء وشكرا لحضرتك يا A.MOHAMED

nanonona
08-09-2014, 00:06
- في يونيو 2001 اشتريت الـ PS1 وكان الـ PS2 لسه نازل جديد وغالي أوي عليا وقعدت سنين بلعب بيه لحد ما انتقلت لعالم الكمبيوتر بلا رجعه..
- ساعتها مكنش العالم متصل ببعضه زي دلوقت يعني كان ممكن ألعب ألعاب بقالها سنتين تلاته لأني معرفش حاجه عن الجديد اللي لسه نازل
- أما النهاردة فمن غير الممكن لعب الألعاب القديمة وترك الألعاب الجديدة اللي الدعاية ليها في كل حته
- الألعاب بقت عاملة زي الجرايد مينفعش تلعب لعب قديمة.. والعالم كله بيتكلم عن/بيلعب اللعب الجديدة..
- والشركات قريب جدا حتتوقف عن اصدار العاب جديدة للـ PS3 والبداية أهه مع AC UNITY المخصصة للجيل الجديد فقط..
- لو مش قادر على تمن الألعاب فهو مضطر لشراء كمبيوتر للألعاب في حدود الميزانية وعدم الالتفات للماضي.. والله أعلم..

a.mohamed1
08-09-2014, 01:48
فهمه انها حرام عشان مياخدش زنب وهي الحكاية كلها 50 جنيه مش 500 جنيه للعبة كمان الالعاب الي الاونلاين بتاعها حلو القليلية الي زي باتل فيلد 4 يبقي يشتري سيريال ب200 -250 او يعمل نظام SHARE بتاع البي اس 4 بيبقي ارخص و50 جنيه مش كتير علي لعبة
خليه يشتري الالعاب الي عجباه بس مش شرط يجرب كل حاجة والي عاجبو يأجر ب50 بس عموما البي اس 3 راحت عليه انما لو عاوز منصة للالعاب الي نزلت لحد دلوقتي بس فا البي اس 3 كويس انما للي جي خلاص هو بيودع

mabkrino10
08-09-2014, 13:46
دي اسعار العاب ps4 في مصر
https://www.gamevalley.com/Products/46_0_2/PlayStation_4.html
ارخص لعبة ب 550 جنيه

mabkrino10
08-09-2014, 13:48
الاسعار غالية اوي

mabkrino10
08-09-2014, 13:52
فهمه انها حرام عشان مياخدش زنب وهي الحكاية كلها 50 جنيه مش 500 جنيه للعبة كمان الالعاب الي الاونلاين بتاعها حلو القليلية الي زي باتل فيلد 4 يبقي يشتري سيريال ب200 -250 او يعمل نظام SHARE بتاع البي اس 4 بيبقي ارخص و50 جنيه مش كتير علي لعبة
خليه يشتري الالعاب الي عجباه بس مش شرط يجرب كل حاجة والي عاجبو يأجر ب50 بس عموما البي اس 3 راحت عليه انما لو عاوز منصة للالعاب الي نزلت لحد دلوقتي بس فا البي اس 3 كويس انما للي جي خلاص هو بيودع
متي سيهكر برايك

THE SPY 0.0
08-09-2014, 14:49
ياخى ليه تاعب نفسك لو انتا عاوز العاب وجيمز انا ممكن بتثمن ال ps4 اشتريلك جهاز يشغلك كل الالعاب الحديثة بجرافيك جيد وتنزل كل العابك من على النت

Youssef_Mohamed
08-09-2014, 15:00
مفيش احسن من الpc

mohamedmostaf
08-09-2014, 20:58
مفيش احسن من الpc

mabkrino10
08-09-2014, 22:21
مفيش احسن من الpcانا صديقه الذي يتحدث عنه انا اريد ان اشتريه بشهر 6 ان شاء الله ولكن اذا اتي هذا الميعاد ولم يهكر فلن اشتريه و ساقوم بالتحويش علي ثمنه واشتري pc محترم فمتي سهكر برايك

mabkrino10
08-09-2014, 22:21
ياخى ليه تاعب نفسك لو انتا عاوز العاب وجيمز انا ممكن بتثمن ال ps4 اشتريلك جهاز يشغلك كل الالعاب الحديثة بجرافيك جيد وتنزل كل العابك من على النت
انا صديقه الذي يتحدث عنه انا اريد ان اشتريه بشهر 6 ان شاء الله ولكن اذا اتي هذا الميعاد ولم يهكر فلن اشتريه و ساقوم بالتحويش علي ثمنه واشتري pc محترم فمتي سهكر برايك

lordgogo
08-09-2014, 22:41
اشترى ps3 بيتهكر بسهولة اللعابة ملية الانترنت يعنى مش هتدفع جنية فى لعبة وكمان فية محاكى بيشغل اللعاب ps2 علية اما بالنسبة لفكرة تحديث الكمبيوتر على شان تلعب علية جيمز فدية فكرة فاشلة لان 10% فقط من الجيمز بينزل لل pc لو عاوز تلعب جيمز يبقى اشترى ps3

Mr.Evil
08-09-2014, 22:57
أنصحك بشراء جهاز PC , لعده أسباب منها :

1: تعدد إستخداماته

2: قريبا جدا ستكون أجهزه الــ PC أقوى من الــ Consoles

3: بمبلغ أقل من ثمن الــ PS4 يمكنك شراء جهاز ذو أمكانيات محترمه تستطيع تشغيل الالعاب عليه و العديد من الالعاب المخصصه لاجهزه الجيل الحديث , تقوم الشركه بإصدار نسخ خاصه بالـ PC , بمعنى , مع الـ PC أنت مستفيد فى كل الاحوال .

mabkrino10
08-09-2014, 23:21
أنصحك بشراء جهاز PC , لعده أسباب منها :

1: تعدد إستخداماته

2: قريبا جدا ستكون أجهزه الــ PC أقوى من الــ Consoles

3: بمبلغ أقل من ثمن الــ PS4 يمكنك شراء جهاز ذو أمكانيات محترمه تستطيع تشغيل الالعاب عليه و العديد من الالعاب المخصصه لاجهزه الجيل الحديث , تقوم الشركه بإصدار نسخ خاصه بالـ PC , بمعنى , مع الـ PC أنت مستفيد فى كل الاحوال .
(انا هو صديقه) انا بالفعل عندي جهاز pc ومشغل معايا الالعاب كويس عيبه الكارت هغيره و اجيب r7 265 وبعد مدة حوالي سنتين كده هشتري جهاز جديد لم احدد الميزانية ولكن ان لم يهكر ps4 فلن اشتريه و ساضع ميزانيته علي ميزانية الجهز القادم (انا هو صديقه)

mabkrino10
08-09-2014, 23:27
فمتي سيهكر برايك

a.mohamed1
09-09-2014, 01:08
البي اس 4 نظام حمايته قوي ومعتقدش انه هيتهكر في الوقت الحالي خالص او الله اعلم ممكن ميتهكرش اصلا لان نظام حمايته غير البي اس 3 خالص
وبالنسبة لسعر الاسطوانات فا جيم فالي ده غالي جدا علي الفاضي انت ممكن تأجر ب50 جنيه وهجبلك اماكن ناس عندها مواقع عل النت ومشهورة او تخليك في السيريالات ب200 -300 جنيه لو اللعبة الاونلاين بتاعها جامد زي باتل فيلد 4 مثلا انما الي بتعتمد علي السنجل بلاير خليك في التأجير
بس عموما التهكير اصلا حرام وهتاخد زنوب عليه فا الافضلك انك تشتري عشان ربنا يكرمك او خليك في البي سي زي مقالك الاعضاء هيبقي اقوي غير ان اسعار السيريالات 100-150 جنيه ولو حبيت هقولك ناس اعرفهم ومضمونين

mohamedmostaf
09-09-2014, 01:22
البي اس 4 نظام حمايته قوي ومعتقدش انه هيتهكر في الوقت الحالي خالص او الله اعلم ممكن ميتهكرش اصلا لان نظام حمايته غير البي اس 3 خالص
وبالنسبة لسعر الاسطوانات فا جيم فالي ده غالي جدا علي الفاضي انت ممكن تأجر ب50 جنيه وهجبلك اماكن ناس عندها مواقع عل النت ومشهورة او تخليك في السيريالات ب200 -300 جنيه لو اللعبة الاونلاين بتاعها جامد زي باتل فيلد 4 مثلا انما الي بتعتمد علي السنجل بلاير خليك في التأجير
بس عموما التهكير اصلا حرام وهتاخد زنوب عليه فا الافضلك انك تشتري عشان ربنا يكرمك او خليك في البي سي زي مقالك الاعضاء هيبقي اقوي غير ان اسعار السيريالات 100-150 جنيه ولو حبيت هقولك ناس اعرفهم ومضمونين
الفريق الى عمل ال emulator لل wii الى هو dolphin اكد ان هما شغالين على emulator جديد لل ps4 وان هو اسهل بكتير فى التهكير من ال ps3 لأن ال ps3 كان نظام معقد اما ال ps4 فلقوه جهاز كومبيوتر عادى خالص بس مصغر وضايفين عليه شوية حاجات بس للأسف قالوا ان هما حاليا لسا بيبرمجوه وهيحتاجوا من سنة لسنتين عشان يهكره

اشترى ps3 بيتهكر بسهولة اللعابة ملية الانترنت يعنى مش هتدفع جنية فى لعبة وكمان فية محاكى بيشغل اللعاب ps2 علية اما بالنسبة لفكرة تحديث الكمبيوتر على شان تلعب علية جيمز فدية فكرة فاشلة لان 10% فقط من الجيمز بينزل لل pc لو عاوز تلعب جيمز يبقى اشترى ps3
ايه الكلام ده حضرتك الألعاب كلها خلصت اصلا من ال ps3 وكل الشركات بدأت تنزل كل العابها الجديدة على الأجهزة الجديدة بس وخلاص ال ps3 اصبح من الماضى ثانيا ايه ده الى 10 فى المية حضرتك دلوقتى بقى فيه العاب حصرية بس على ال pc زى the sims 4 والعاب تانية هتنزل بس انا والله مش فاكرها اغلب الشركات بتنزل لل pc الا sony لأن ملهاش دعوة بال pc وعندها جهاز ضده الى هو ال ps ثالثا ال pc اقوى فى الجرافيك

a.mohamed1
09-09-2014, 01:41
مكنتش اعرف الكلام ده الصراحة انا كنت بسمع بس من ناس اعرفهم عن انه نظام قوي وصعب تهكيره وغير البي اس 3
وعامة لو محتار بين بي سي او بي اس 4 والبي سي في نفس تمنه يبقي ارشحلك تجيب بي اس 4
البي سي هيكون اقوي اه لاكن بفارق بسيط يعني هتبقي بتشغل الالعاب زي البي اس 4 كدة لاكن قصاد الفرق البسيط ده هتلاقي حصريات البي اس 4 الي تخليك تجيبه
ملحوظة انا عندي بي سي ويعتبر في نفس سعر البي اس 4 عشان متقولوش متحيز للبي اس 4 ولا حاجة
بس عموما انا بكلمك في موضوع التكريك وانك تنزل العاب من علي النت انا بقولك نصيحة لوجه الله انك تشتري العاب وبلاش تهكير عشان ربنا يكرمك لان التهكير حرام
واسعار الالعاب رخيص مش غالية لو هتجيب PS4 يبقي عندك تأجير العاب ب50 جنيه والالعاب الي المالتي بلاير بتاعها جامد اشتري سيريالات من تجار بحوالي 200-250 جنيه
والبي سي هتشتري الالعاب 100 جنيه او اقل والي السنجل بلاير بتاعها جامد هتلاقيها في حدود 150 جنيه واعمل الي انت عاوزه