المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكله فى watch dogs

m00hamed
09-09-2014, 19:37
اللعبه فيها تقطيع شديد والفريمات مش مستقره بتطلع ل 45 وتنزل ل 2 او 3 وتطلع تانىهل من كارت الشاشه gtx 750 giga byteولا البروسسر qore 2 quad 9400الرام ddr2 6 g

kaprita
10-09-2014, 01:32
اولا اللعبة مش هاتشتغل كويسة الا علي بروسيسور زي i5 4460 علي الاقل كويسة و كارت شاشة R9 270X او GTX 660
و ذاكرة 2 جيجا و رامات DDR3 علي الاقل 1600 8 جيجا و كدا تشتغل علي High-ultra و كمان اللعبة نفسها فيها فريم دروب يعني دا شيء طبيعي بغض النظر عن امكانيات جهازك

whiteknights
10-09-2014, 10:01
اى بروسيسور i5 من جيل ثالث او رابع يقدر يشغلها عادى..المهم الرامات تكون على الأقل 6 جيجا و الأفضل 8..و بكارت الشاشة اللى معاك تقدر تلعبها بسلاسة بس حاول تقلل الأعدادات تخليها low-medium
خلى ال shader و ال shadows على low ..و اقفل ال AA ...نصيحة غير البروسيسور بتاعك فى اقرب وقت

mohamedmostaf
10-09-2014, 17:54
اولا اللعبة مش هاتشتغل كويسة الا علي بروسيسور زي i5 4460 علي الاقل كويسة و كارت شاشة R9 270X او GTX 660
و ذاكرة 2 جيجا و رامات DDR3 علي الاقل 1600 8 جيجا و كدا تشتغل علي High-ultra و كمان اللعبة نفسها فيها فريم دروب يعني دا شيء طبيعي بغض النظر عن امكانيات جهازك
اولا حضرتك انا عندى اللعبة مشغلها بأمكانياتى 4gb ram ddr2
core2duo e7500 2.93 ghz
sapphire hd 7750 oc edition
اللعبة شغالة عندى على medium معدل بعض الحاجات عاملها على high بكل سلاسة وفريم من 30 الى 39 تقريبا
ارجو من حضرتك لو مجربتش اللعبة على امكانيات ضعيفة شوية يبقى تقول ان هى لازم لها امكانيات عالية
ثانيا اللعبة فيها مشاكل وخصوصا لو حضرتك محملها نسخة سيئة ( ملحوظة فيه نسخ كتير على النت زى النسخة ال flt كان فيها مشاكل كتيرة جدا وكانت بتعمل نفس المشكلة ديت مع الناس كتير جدا )
حمل حضرتك update للعبة وما هى النسخة الى انت محملها

whiteknights
10-09-2014, 20:28
اولا حضرتك انا عندى اللعبة مشغلها بأمكانياتى 4gb ram ddr2
core2duo e7500 2.93 ghz
sapphire hd 7750 oc edition
اللعبة شغالة عندى على medium معدل بعض الحاجات عاملها على high بكل سلاسة وفريم من 30 الى 39 تقريبا
ارجو من حضرتك لو مجربتش اللعبة على امكانيات ضعيفة شوية يبقى تقول ان هى لازم لها امكانيات عالية
ثانيا اللعبة فيها مشاكل وخصوصا لو حضرتك محملها نسخة سيئة ( ملحوظة فيه نسخ كتير على النت زى النسخة ال flt كان فيها مشاكل كتيرة جدا وكانت بتعمل نفس المشكلة ديت مع الناس كتير جدا )
حمل حضرتك update للعبة وما هى النسخة الى انت محملها

كلامك صحيح..بس ازاى عندك 4 جيجا و اللعبة مش بتخرج منك خالص؟...انا عندى برضو 4 جيجا رامات و بشغل اللعبة بكل سلاسة..بس المشكلة ان بعد فترة من اللعب بيجيلى شاشة زرقاء و الجهاز بيعمل ريستارت او اللعبة بتخرج من نفسها..و اعتقد ان ده بسبب ان الرامات غير كافية..عشان بيكون مكتوب فى الشاشة الزرقاء memory dumps ..و دى اللعبة الوحيدة اللى بتحصلى معاها المشكلة دى

mohamedmostaf
10-09-2014, 21:09
كلامك صحيح..بس ازاى عندك 4 جيجا و اللعبة مش بتخرج منك خالص؟...انا عندى برضو 4 جيجا رامات و بشغل اللعبة بكل سلاسة..بس المشكلة ان بعد فترة من اللعب بيجيلى شاشة زرقاء و الجهاز بيعمل ريستارت او اللعبة بتخرج من نفسها..و اعتقد ان ده بسبب ان الرامات غير كافية..عشان بيكون مكتوب فى الشاشة الزرقاء memory dumps ..و دى اللعبة الوحيدة اللى بتحصلى معاها المشكلة دى
لا لا المشكلة من النسخة عمرها والله ما عملت معايا المشكلة ديت انا محمل نسخة rg machines نسخة جامدة جدا الصراحة

whiteknights
10-09-2014, 23:50
لا لا المشكلة من النسخة عمرها والله ما عملت معايا المشكلة ديت انا محمل نسخة rg machines نسخة جامدة جدا الصراحة

ما انا محمل نسخة ال RG Machines برضو..بس مش عارف الاقى ال update فين

SamoxBlackxRose
10-09-2014, 23:53
هتلاقيه على kickass to

Sent via Calculator

mohamedmostaf
11-09-2014, 01:13
ما انا محمل نسخة ال RG Machines برضو..بس مش عارف الاقى ال update فين
والله عمرها ما عملت معايا المشكلة ديت انت محملها كام جيجا
اعتقد المشكلة من كارت الشاشة مش من الرام لأن برضو بيبقى فيه memory للكارت الى هى 1 جيجا او 2 جيجا او 3جيجا وكدا لو انت عندك اقل من 1 جيجا يبقى ديت مشكلة

whiteknights
11-09-2014, 05:58
والله عمرها ما عملت معايا المشكلة ديت انت محملها كام جيجا
اعتقد المشكلة من كارت الشاشة مش من الرام لأن برضو بيبقى فيه memory للكارت الى هى 1 جيجا او 2 جيجا او 3جيجا وكدا لو انت عندك اقل من 1 جيجا يبقى ديت مشكلة

الكارت اللى معايا HD 7870 XT 2GB DDR5
جرب كده تعمل ال shader و ال level of detail على ميديم..و تعمل depth of field على on و ال Texture على High و شوف هتخرج معاك ولا لأ

whiteknights
11-09-2014, 05:59
هتلاقيه على kickass to

Sent via Calculator
هل ال update ده هيحل مشكلة الريستارت بتاع الجهاز ده؟؟ اصل انا خايف انزله على الفاضى انا يدوبك سرعت النت 512 ..و كنت قريت تعليقات انه معملش اى فرق

mohamedmostaf
11-09-2014, 23:48
الكارت اللى معايا HD 7870 XT 2GB DDR5
جرب كده تعمل ال shader و ال level of detail على ميديم..و تعمل depth of field على on و ال Texture على High و شوف هتخرج معاك ولا لأ
انا عملت اللعبة على high فى كله ومعلى الرزيليوشن على الأخر وبردو مفيش مشكلة بس مينفعش اعمل ال texture على high والسبب بسيط جدا
انا عارف الحل وقلته لحضرتك انت متعملش المشكلة انك بتعلى ال texture وده بيسحب فى ال vram بتاع الكارت جامد حيث ان لو انت عامل كدا لازم يكون عندك كارت على الأقل 3 جيجا غير كدا اللعبة لازم تخرج اللعبة بتستهلك استهلاك غبى من ال vram
MEMORY =VRAM وهى ديت المشكلة عشان كدا بيطلعلك الرسالة ديت لكن المشكلة مش من الرام بتاعت الجهاز

whiteknights
12-09-2014, 04:15
انا عملت اللعبة على high فى كله ومعلى الرزيليوشن على الأخر وبردو مفيش مشكلة بس مينفعش اعمل ال texture على high والسبب بسيط جدا
انا عارف الحل وقلته لحضرتك انت متعملش المشكلة انك بتعلى ال texture وده بيسحب فى ال vram بتاع الكارت جامد حيث ان لو انت عامل كدا لازم يكون عندك كارت على الأقل 3 جيجا غير كدا اللعبة لازم تخرج اللعبة بتستهلك استهلاك غبى من ال vram
MEMORY =VRAM وهى ديت المشكلة عشان كدا بيطلعلك الرسالة ديت لكن المشكلة مش من الرام بتاعت الجهاز

جربت اعمل ال Texture على ال medium و برضو شاشة زرقاء بعد فترة من اللعب :(...لو تلاحظ هتلاقى ان متطلبات ال texture على الألترا 3 جيجا للكارت..اما على ال High فا 2 جيجا فقط
يمكن عيب تعريف كارت بقا انا عندى تعريف 13.12 ..او عيب رامات او نسخة لعبة.

mohamedmostaf
12-09-2014, 04:18
جربت اعمل ال Texture على ال medium و برضو شاشة زرقاء بعد فترة من اللعب :(...لو تلاحظ هتلاقى ان متطلبات ال texture على الألترا 3 جيجا للكارت..اما على ال High فا 2 جيجا فقط
يمكن عيب تعريف كارت بقا انا عندى تعريف 13.12 ..او عيب رامات او نسخة لعبة.
لا لا يبقى اكيد عيب التعريف ازاى حضرتك اصلا شغلتها على 13 اللعبة ديت الشركتين nvidia و amd نزلولها تعريف بالذات عشان تشتغل عدل

whiteknights
12-09-2014, 04:32
لا لا يبقى اكيد عيب التعريف ازاى حضرتك اصلا شغلتها على 13 اللعبة ديت الشركتين nvidia و amd نزلولها تعريف بالذات عشان تشتغل عدل

شكرا لك..اصل انا حاسس ان ده اكتر تعريف استقرارا...انزل انهى تعريف؟ 14.4 ؟ ولا 14.7؟

mohamedmostaf
12-09-2014, 18:13
شكرا لك..اصل انا حاسس ان ده اكتر تعريف استقرارا...انزل انهى تعريف؟ 14.4 ؟ ولا 14.7؟
تعريف 14.7 لسا منزلش منه النسخة الكاملة منه نزل بس النسخة الbeta بس عادى حمل الbeta عادى ناس كتير شكروا فيها وانا منهم