المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكله فى لاب توب toshiba satellite c850-c009

Doaa Mahmoud
18-10-2014, 09:36
لو سمحتوا عندى مشكله فى اللاب بتاعى انه بيهنج جامد وبياخد وقت فى ان اللاب يفتح فى البدايه و فتح البرامج والمتصفحات بقه بطئ جدا جدا فى كل حاجه وده حصل بعد ما نقلت ملف حجمه 120 جيجا من local disk E ل local disk F مع العلم ان ال F كان فاضى وماعليهوش اى حاجه خالص انا حاولت اطبق حلول كتير للتهنيج ونزلت برنامج ccleaner واستخدمته ومافيش فايده بردو فا انا مش عارفه المشكله فين بالظبط واذا كان التهنيج ده لما نقلت الملف ولا لا انا عاوزه اعرف المشكله فين بالظبط فياريت حد يساعدنى لان اللاب بقه لا يطاق من كتر البطئ:(

MMS-AMMMK
19-10-2014, 06:54
جرب استخدام windows recovery اخى الكريم لكن اولا يجب ان تاخذ نسخة احتياطية من ملفاتك المهمة

MDxavi
19-10-2014, 22:04
أخي أغلب هذه مشاكل سببها الفايروسات ثبت برنامج حماية قوي كاكاسبرسكي وأعمل fullscan وأخبرنا بالنتائج

Doaa Mahmoud
20-10-2014, 13:14
أخي أغلب هذه مشاكل سببها الفايروسات ثبت برنامج حماية قوي كاكاسبرسكي وأعمل fullscan وأخبرنا بالنتائج

شكرا جدا ليك المشكله اتحلت واللاب رجع طبيعى بعد مااستخدمت برنامج كاسبر انا كنت بستخدم برنامج افيرا انترنت سيكيورتى قبله ...هو برنامج كاسبر ايه افضل نسخه منه الانتى فايروس ولا النترنت سيكيورتى وشكرا مره تانيه ليك
وحاجه اخيره بس كلكوا بتقولولى اخى وانا بنت :D

sasa4272
20-10-2014, 18:23
افضل نسخه من الكاسبر هى الانترنت سيكيورتى والافضل منه هو برنامج بيت ديفندر توتال سيكيورتى ولكنه بيستهلك شويه عن اى انتى فيروس تانى من موارد الجهاز

MDxavi
20-10-2014, 20:45
شكرا جدا ليك المشكله اتحلت واللاب رجع طبيعى بعد مااستخدمت برنامج كاسبر انا كنت بستخدم برنامج افيرا انترنت سيكيورتى قبله ...هو برنامج كاسبر ايه افضل نسخه منه الانتى فايروس ولا النترنت سيكيورتى وشكرا مره تانيه ليك
وحاجه اخيره بس كلكوا بتقولولى اخى وانا بنت :D
انترنت سكرتي طبعا أختي الكريمة :D