المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ارجو مساعدتى في ترقية المعالج

sharkeye90
08-03-2015, 00:35
السلا عليكم
انا مواصفات جهازى :
motherboard gigabyte G31
intel celeron D 3.06 Ghz (single core)
3Gb ram
Geforce 9500 Gt 512 DDR3
psu random cheap brand
ودلوقتى عايز اجدد البروسيسور لانى يئست بصراحه زنفسى العب كام لعبه من الموجودين دلوقتى او من اللى قبلهم حتى على الاقل زي مثلا :
watch dogs
assassin's creed series
gta v, iv
rift
tera
secret world
skyrim
mortal kombat x
حاجات زي دول .. ولما سألت على موقع اسمه tom's hardware نصحونى بإنى اجدد لبروسيسور كواد كور q8200 وبعتولى رابط على ايباى عشان اشتريه من هناك لكن انا مش معايا ديبت كارد عشان اشترى من عالنت وبصراحه مش مضمون فا خفت اجارف ولما حاولت ادور عليه عالنت فى مصر موصلتش لحاجه ومش عارف اشتريه منين ولا بكام وانا ميزانيتى محدوده اقصاها 300 جنيه .
المهم دخلت على سوق دوت كوم ودورت كمان ولقيت بروسيسور كور تو ديو e8400 ومواصفاته ممتازه لكن طبعا مقارنة بالكواد صفر عالشمال او يمك اكون غلطان .. انا محتاج مساعدتكم لو الكور تو ديو كويس ومش هيبقى فى عنق زجاجه وهيقدر انه يشغل الالعاب دى بكفاءه كويسه مع العلم انى مش هلعب بالشادوز او الانتى الالياسينج او البلور والسكرين افيكتس وهيبقى تمام فا بناءاً على نصيحتكم هشتريه حالا , لو الكواد كور هيبقى الحل الافضل والمفروض استنى واجيبه باى شكل ولو حد تكرم ووصلنى لمكان اشتريه منه فى حدود ميزانيتى اكون شاكر ليه جدا .. مع العلم بردو موضوع عنق الزجاجه دا .
ارجوك افيدونى ولكم جزيل الشكر .

عادل مرجان
08-03-2015, 01:00
اخى العزيز بعد اذن سيادك بدل ما تجيب معالج 300 جنية مش هيصمد اكتير بيع مازر وكمل 100 جنية وهات بندل حديث فى حدود 500 او اكثر من الجيل التالت فى كتير هساعدك لحد ما تجدد باذن ربى مازر ومعالج ورامات فى ميزانيتك

ahmeddredda
12-04-2015, 17:15
انا من وجهة نظرى تجيب الكورتو

ahmeddredda
12-04-2015, 17:16
الe8400 3ghz/6mb

017hnoor
13-04-2015, 13:57
اجات زي دول .. ولما سألت على موقع اسمه tom's hardware نصحونى بإنى اجدد لبروسيسور كواد كور q8200 وبعتولى رابط على ايباى عشان اشتريه من هناك لكن انا مش معايا ديبت كارد عشان اشترى من عالنت وبصراحه مش مضمون فا خفت اجارف ولما حاولت ادور عليه عالنت فى مصر موصلتش لحاجه ومش عارف اشتريه منين ولا بكام وانا ميزانيتى محدوده اقصاها 300 جنيه .
e-six-sigma.org (https://www.e-six-sigma.org)