المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ربنا يكرم الى يساعدنى ..

Omda_Mix
24-10-2006, 18:09
بسم الله الرحمن الرحيم
انا بازن الله داخل امتحان 70-290 بعد العيد وفى كام حاجه كده مش عارف افهمها خالص فلو حد عارفها ويقدر يشرحها ليا حتى ولو شرح بسيط وياريت يكون بالعربى اكون جزيل الشكر ليه اوى اوى..
الحاجات الى انا مش فاهمها :-
1 - انواع الbackup ( normal - copy - differential - incremental - daily
2- شرح Terminal Services..

(B) (B)
يا ريت عدم الاهمال والجواب فى اسرع وقت ممكن
... وجزاكم الله خيرا

mbazi
24-10-2006, 19:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،

غدا 25 أكتوبر موعدي مع الامتحان 70-290. وإذا سألتني ما الموضوع الأصعب الذي أواجهه لقلت لك ال Backup وأنواعه. عملت كل ما بوسعي كي أفهمه فهما جيدا لكني لم أستطع. والسياسة التي أتبعها الأن هي فهم ما أحتاجه لاجنيتاز الامتحان. وبعد ذلك إذا سمح الوقت أتفرغ للموضوع.
المهم الامتحان!!!

أرجو أن أكون قد خففت عنك بعض العبء.

mbazi

Omda_Mix
24-10-2006, 20:29
شكرا اوى اوى للرد بس فعلا ال backup دا موضوع متعب وعموما ربنا معاك بكره بازن الله وتنجح وبازن الله لكا ترجح حاول تقولى على الاسئلة جه منها للباك اب اد اه واكتر حاجه بيجى منها اسئلة..
عموما اميلى اه لو عايز تعملى اد omda_mix@yahoo.com
وبالتوفيق ان شاء الله..LooL

Jaleel45
25-10-2006, 02:11
ولا يهمك شي طبيعي يا شباب يصير عندكم مشكلة في Backup لأنه مو مشروح بنوب بالكورس تبع Windows XP و مشروح بالتفصيل في الكورس يلي بعد كورس XP و يلي رقم إمتحانه 70-290 و رقم الكورس هو 2273 و لازم تفهمه منيح مو بس مشان الفحص و لأنه لح تستخدمه كتير إذا ناوي تجتاز إمتحانات MCSE.

mfgamil
25-10-2006, 04:45
Normal Backup All folder contents are Backed Up Set Archiving (remove Mark)
Copy Backup All folder contents are Backed Up No Archiving Set
Incremental Backup only Archived Files are backed up Set Archiving (remove Mark)
Differential Backup only Archived Files are backed up No Archiving Set
Daily Backup Daily Incremental Backup

Remark: Achieve is a MARK (marked new files and modified files)

This is a summary to backup
keep it

Omda_Mix
25-10-2006, 11:02
بجد شكرا على الاهتمام .. مرسى اوى .. وربنا معانا كلنا ويا رب نكمل ال mcse على خير..