المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلة فى تعريف النت فى لاب dell 3542

bido22
14-03-2015, 18:40
انا كنت عملت موضوع قبل كدا عن المشاكل اللى قابلتنى فى الجهاز دا
فنزلت ويندزن ونزلت تعريفات اللاب من موقع dell حزمة الnetwork ثلاثة ملفات حملتهم واحد اتسطب وواحد بيطلعلى رسالة
" Activate Bluetooth using Wireless Switch "
وبعمل كدا عن طريق FN +PrtScr مفيش فايدة
والتانى بيجيب install unsuccessfull

المشكلة دلوقتى فى حاجتين
1- مش عارف اسطب النت
2- فى صوت بيطلع من اللاب احيانا زى الصوت اللى بيطلع لما نعلق على زرار Shift
عاوز اعرف حل المشكلتين دول

kahled15486
14-03-2015, 20:21
ممكن تقول موديل الجهاز بالظبط - والرابط اللى انت حملت منة التعريفات

الصوت اللى بتتكلم علية دة صوت بيصدر من السماعة ؟ وبيظهر اثناء تشغيل برنامج معين ولا فجأة وانت مش بتستخدم الجهاز ؟

bido22
14-03-2015, 20:27
ممكن تقول موديل الجهاز بالظبط - والرابط اللى انت حملت منة التعريفات

الصوت اللى بتتكلم علية دة صوت بيصدر من السماعة ؟ وبيظهر اثناء تشغيل برنامج معين ولا فجأة وانت مش بتستخدم الجهاز ؟

https://www.dell.com/support/home/us/en/04/product-support/product/inspiron-15-3542-laptop/drivers
دا اللى انا حملت منه واسم اللاب معاه
بالنسبة للصوت بسمعه فجأة مقدرش احدد منين بس غالبا مش من السماعات بس مش اثناء تشغيل برنامج معين ولا حاجة ممكن اثناء التصفح الخ..

arsenal_henry
16-03-2015, 08:31
انت منزل تعريفات الـchipest ومسطبها قبل باقي التعريفات ؟

أبو قصي
16-03-2015, 08:46
انت منزل تعريفات الـchipest ومسطبها قبل باقي التعريفات ؟

bido22
16-03-2015, 22:56
انا وديت الﻻب لواحد معرفة نزله ويندز وسطب النت عادى بس هل تعريفات النت تتطلب وجود برامج مثل microsoft visual basic? عشان انا ﻻقيته مسطبهم وﻻ المشكلة كانت ويندز?

arsenal_henry
19-03-2015, 14:46
انا وديت الﻻب لواحد معرفة نزله ويندز وسطب النت عادى بس هل تعريفات النت تتطلب وجود برامج مثل microsoft visual basic? عشان انا ﻻقيته مسطبهم وﻻ المشكلة كانت ويندز?

المفروض لو نسخة الويندوز سليمة ومجربة بيتصطب بدون مشاكل، عشان تكون ضامن اقل اخطاء ومشاكل حمل نسخة x64 وتكون غير معدلة ..