المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الكيسة المناسبة لكرت شاشة Gigabyte GTX970 G1 gaming 4GB GDDR5

عبد الرحمن والي
28-05-2015, 23:57
انا رحت سوق السخاوي منذ يومين لاستفسار عن اسعار تجميع جهاز كمبيوتر
وقالو لي ان الكيسة tiger x6 و الكيسة dolphin مناسبة لتركيب كرت الشاشة Gigabyte GTX970 G1 gaming 4GB GDDR5
فأنا عايز اعرف رأيكم في الموضوع

Mohamed Beso
29-05-2015, 04:39
طبعا Gigabyte GTX970 G1 gaming 4GB GDDR5 اكارت رائع جدا ومبروك مقدما لاكن ابتعد عن هاتان الكيستان لان التهوية الخاصم بهم ضعيفة جدا جدا انا حاليا اعمل على
tiger x6 وجربت ال dolphin الاتنين اسوؤ من بعض انصحك بكولر ماستر
واذا كانت ميزانيتك ضعيف ف
Cooler Master K380 = 370 قريبة لسعر ال
tiger x6 وافضل بكثير
ولمنظر افضل اشترى ذات الباب الزجاجى

سبب اخر لعدم شراع الكيستين المذكورتين ان الباور سبلاى بهم يتم تركيبه من فوق وهذا لن يوفر لك مساحة لتركيب باقى القطع

عبد الرحمن والي
29-05-2015, 19:53
طبعا Gigabyte GTX970 G1 gaming 4GB GDDR5 اكارت رائع جدا ومبروك مقدما لاكن ابتعد عن هاتان الكيستان لان التهوية الخاصم بهم ضعيفة جدا جدا انا حاليا اعمل على
tiger x6 وجربت ال dolphin الاتنين اسوؤ من بعض انصحك بكولر ماستر
واذا كانت ميزانيتك ضعيف ف
Cooler Master K380 = 370 قريبة لسعر ال
tiger x6 وافضل بكثير
ولمنظر افضل اشترى ذات الباب الزجاجى

سبب اخر لعدم شراع الكيستين المذكورتين ان الباور سبلاى بهم يتم تركيبه من فوق وهذا لن يوفر لك مساحة لتركيب باقى القطع

انا هشتري باور سبلاي seasonic 600w
بس كنت عايز اعرف هل case tigerx6 مناسبة لحجم كرت الشاشة الذي يصل طوله ل31سم

phenomenon
29-05-2015, 23:38
لو هما قالولك فى الشركه ان الكيس مناسب يبقى مناسب اخى لانهم اكيد ركبواها مره واتنين وتلاته لعملاء كتير وعارفين المقاسات
طبعا احنا نقدر نتاكد لو فى صفحه رسميه للكيسه دى نعرف منها المقاسات المتاحه لتركيب كارت شاشه
اضم صوتى لصوت الاخ الفاضل محمد
هذه الانواع من الاكياس ( حرام فيها الفلوس ) غاليه وماتريال ردىء ...
غير جيده فى التهويه وغير عمليه فى عمليات التنظيف وربما ليست ذكيه فى المحافظه على القطع من الاتربه ..
من خلال المعطيات انت هتجيب مكونات جيده وتستحق كيسه احترافيه بمجموعه مراوح احترافيه

اضافه الى : انت تقدر تركب مكوناتك وتشغلها بدون كيس خالص لو حبيت يعنى اى كيس ممكن يكون كافى
لكن احنا بننصحك بهذا الامر لانه لا يصح الا الصحيح .. ومش هقولك انتظر اراء ملاكها لان بالفعل الاخ الفاضل قالك على حالتهم عنده