المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : عايز بلاي ستيشن 3 او لاب

leprinceamr
13-06-2015, 23:52
شباب انا محتار اجيب بلايستشن 3 واحمل عليه العاب والعبها من غير تهنيج زي ما بيحصل علي الكمبيوتر ولا اجيبلي لاب توب بامكانيات محترمه من وجهة نظركم ايه الاحسن وليه ولو البلايستيشن تنصحوني اجيب ايه ولو الاب توب تنصحوني بلاب امكانياته ايه

Ebaa Ghazy
14-06-2015, 02:07
لو للألعاب طبعا" البلاي 3 افضل كتير جدا" جدا" جدا" يا أخي لأنه في الأساس منصة ألعاب ولكن لازم تضع في اعتبارك بردو ان العاب البلاي 3 امامها سنتين او3 سنوات بالكتير وهيتوقف اصدار العاب جديدة لمنصة البلاي 3 فالبلاي 4 مستقبلي عن البلاي 3 لكن البلاي 4 مشكلته ان لحد الأن لم يتم تهكيره بعكس البلاي 3 ومن ثم لابد من شراء اسطوانات للألعاب وثمنها باهظ جدا" يبدأ من 400 ج وانت طالع انما لو مكنتش لعبت العاب قديمة خالص فالبلاي 3 عليه اكتر من 500 لعبة تقريبا" لاكثر من 8 سنوات مضت واللعبة ب5 ج فقط لأن الجهاز متهكر وقبل ما تشتري البلاي 3 لازم تتأكد من البائع ان الجهاز متعدل ويقبل العاب ع الهارد ويفضل تشتري البلاي 3 من العتبه والأفضل هو السليم يا أخي لحد الأن ومتقلقش نهائي مش هيكون في اي تهنيج بإذن الله مع البلاي 3 او البلاي 4 ع حسب ما تستقر

HOLMES
14-06-2015, 02:23
نصيحتي : اللاب عملي أكتر بكتير من مجرد أداة للجيمز .. ينفع معاك في كل احتياجاتك .. عمل .. نت .. عالقهوة :D .. وأخيراً للجيمز

+ إنه بياع أكتر من البلاي سيتشن لأن استخداماته متعددة (والحاجة اللي بالنسبالك قديمة لما تفكر تبدله أو تستغنى عنه أو تبيعه) بالنسبة لناس تانية مناسبة جداً ويمكن ممتازة

قارن بين السعرين : Lap Vs PS3 وممكن بالمقارنة توصل لنتيجة مرضية ، ولو مكانش

قارن بين مجمل احتياجاتك لكل منهما .. متيهيألي كده هتوصل .:)

Ebaa Ghazy
15-06-2015, 06:25
طيب يا اخي ممكن تنصحني يعني فين البلاي3 وسعره كم جديد ومستعمل والافضل اني اجيبه جديد ولا اجيبه مستعمل وعليه العاب وهل يشتغل علي اى شاشه عادي ولا لازم الشاشه الكبيره اللى بتبقي فى معظم السيبرات+هو انا ممكن احمل عليه العاب براحتي ولا مثلا العاب معينه؟

سعره جديد تقريبا" 3200 ج ومستعمل بيعمل 1700ج الفات لو بتسألني ايه رأئيك الشخصي ؟ هجاوبك الأفضل في نظري أنك تشتريه مستعمل بس المهم تتاكد من صاحبه أن الجهاز مش اتفتح نهائي منذ شرائه وهات الفات الكبير وبلاش تسمع كلام الناس اللي هتقولك السليم افضل بكتير وبتبالغ لان السليم فعلا افضل بس مش كتير ولا حاجة وانا بقولك هاته مستعمل علشان توفر 1500ج وفي نفس الوقت تلعب بيه 3 سنوات كل الألعاب الجديدة والقديمة اللي فاتتك وبعد 3 سنوات تبيعه ب1400 ج مثلا ومش هتكون خسرت غير 300ج وتجيب وقتها بقى البلاي 4 هيكون وقتها اتهكر بس طبعا لازم تجيبه مستعمل متهكر وعليه العاب على الهارد والبلاي 3 بيشتغل على اي تليفزيون عادي يا أخي أو اي شاشة عادية حتى لو مكنتش اتش دي اصلا" لكن البلاي 4 هو اللي بيشتغل فقط على شاشة اتش دي بتبدء من 850 جنية تقريبا" ال22 بوصة وطبعا هتحمل العاب براحتك زي ما انت عاوز من ع النت او تشتري اللعبة من 5ج الى 10ج لو انت مش عاوز تتعب نفسك وتحمل الالعاب لان مساحتها 20 جيجا متوسط يعني وفي اقل وفي ازيد من كده بس في بعض الالعاب وبتكون نادرة جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا حصرية للكمبيوتر مثلا فدي مش هينفع تلعبها لكن اكتر من 98% من الألعاب ينفع تحملها وتلعبها في حين ان في العاب حصرية للبلاي 3 كتيرة مينفعش تلعبها على الكمبيوتر اصلا حتى لو كان الكمبيوتر ب100 الف جنيه لانها حصرية لسوني فقط واعتقد اني وضحتلك الصورة بشكل كافي يا أخي

الـــســـيـــف
16-06-2015, 16:45
اعتقد ان اللاب هيكون افضل