المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : السلام عليكم جميعا ارجو المساعده

Disha 2020
03-07-2015, 00:30
اشتريت روتر جديد و هو tp link td w8968
ركبته وكله تمام طبعا تانى يوم عملت الكونفيجريشن مع الشركه اللى هى tedata والدنيا تمام واشتغل
المشكله بقى انه كل ما افصل الروتر لما يشتغل تانى بلاقى لمبه الأنتر نت مش شغاله وعشان تشتغل تانى لازم اعمل الكونفجريشن من الاول وجديد فهل من حل وشكرا

MaHmOuD ZeRo
03-07-2015, 00:38
للتأكد اعمل ريست لروتر واعمل كونفجريشن من جديد
وخلى النت شغال بتاع حوالى ربع ساعه مثلآ
وجرب ترستر الروتر لو فقد الكونفجريش
يبقى الروتر فيه مشكلة فى السوفت وير بتاعه
والافضل تستبدله

ahmed601
03-07-2015, 03:16
للتأكد اعمل ريست لروتر واعمل كونفجريشن من جديد
وخلى النت شغال بتاع حوالى ربع ساعه مثلآ
وجرب ترستر الروتر لو فقد الكونفجريش
يبقى الروتر فيه مشكلة فى السوفت وير بتاعه
والافضل تستبدله

قبل الاستبدال ممكن يحدث السوفت وير بتاع الروتر لانها ممكن تكون مشكلة سوفت وير

MaHmOuD ZeRo
03-07-2015, 03:22
قبل الاستبدال ممكن يحدث السوفت وير بتاع الروتر لانها ممكن تكون مشكلة سوفت وير

انا جربتها فى روتر قبل كدا D link والروتر بقى قطعه خرده
لو هتحدث السوفت وير تأكد من جميع البيانات جيد جدآ

Disha 2020
03-07-2015, 03:50
MaHmOuD ZeRo (https://arabhardware.net/forum/member.php?u=11257630) انا عملت كده فعلا ونفس المشكله لسه متوجده
وحضرتك عارف انى لو رجعت المنتج هيجربه الاول وهيشتغل معاه زى العادى ومش هيعمل نفس المشكله ديه فهيقولى الروتر سليم اهو
فلو حضرتك تقولى ازاى اغير السوفت وانهى بيانات بالظبط اللى احفظها مع العلم المشكله ديه كانت فى الروتر اللى قبله بس مش عارف لسه متوجدع فيه ولا انى عشان اعمل الكونفيجريشن بتاع الروتر الجديد اعدت بتاع نص ساعه احول مع الشركه عشان يشغله و ف الأخر فشلن بعد كل المحولات وحولتلى رقم مشاكل والحورات الفكسانه ديه وبعد مقفلت معايا اشتغل ارجو الأفاده واسف للأطاله

MaHmOuD ZeRo
03-07-2015, 03:56
MaHmOuD ZeRo (https://arabhardware.net/forum/member.php?u=11257630) انا عملت كده فعلا ونفس المشكله لسه متوجده
وحضرتك عارف انى لو رجعت المنتج هيجربه الاول وهيشتغل معاه زى العادى ومش هيعمل نفس المشكله ديه فهيقولى الروتر سليم اهو
فلو حضرتك تقولى ازاى اغير السوفت وانهى بيانات بالظبط اللى احفظها مع العلم المشكله ديه كانت فى الروتر اللى قبله بس مش عارف لسه متوجدع فيه ولا انى عشان اعمل الكونفيجريشن بتاع الروتر الجديد اعدت بتاع نص ساعه احول مع الشركه عشان يشغله و ف الأخر فشلن بعد كل المحولات وحولتلى رقم مشاكل والحورات الفكسانه ديه وبعد مقفلت معايا اشتغل ارجو الأفاده واسف للأطاله

يعنى انت كان عندك روتر قبل دا وكان بيعمل نفس المشكلة ؟
ايه نوع الروتر الى كان عندك ؟

وبالنسبه لعمل السوفت وير انا للاسف مش هقدر افيدك فيه
هتلاقى احد الاخوة او المشرفين هيتابع معاك موضوع السوفت وير

Disha 2020
03-07-2015, 04:04
tp link 8901g

MaHmOuD ZeRo
03-07-2015, 04:14
طيب انت جربت الروترات دى عند اى حد وجربت تعمل ريسترت بعد عمل الكونفجريش
وشوفت النتيجه

Disha 2020
03-07-2015, 04:16
لا الصراحه مجربتهاش عند حد بس هو حضرتك المشكله كده ممكن تكون محصوره فى انهى نطاق بالظبط يعنى ايه هى اسباب المشكله

MaHmOuD ZeRo
03-07-2015, 04:22
لا الصراحه مجربتهاش عند حد بس هو حضرتك المشكله كده ممكن تكون محصوره فى انهى نطاق بالظبط يعنى ايه هى اسباب المشكله

هيا المشكلة كدا فى الروتر
بس انت بتقول دا تانى روتر ونفس المشكلة ! حاجة غريبه
عشان نتأكد جرب الروتر عند اى حد واخبرنا بالنتيجه

Disha 2020
03-07-2015, 04:24
الف شكر لحضرتك :)