المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : محتاج رأي حضراتكو في الباور

Ell0l
01-08-2015, 03:56
دلوقتي اتفقت انا والاعضاء اني اجيب باور
ZALMAN ZM500-GV 500w 80 Plus Bronze PSU
جيه عضو قال في ناس بتشتكي من ان صوته عالي...فهل الكلام ده صحيح...ولو صح اطلع لي باور seasonic. ولا لا عشان لو طلعت هيبقا في تأثير في الميزانيه بس لو ضروري موافق :)
والاعضاء الي نصحوني بالباور الاول ناس بروفيشنال الصراحه ومحترمين جدا...بس انا مشتت جدا مش عارف ليه...نزلت مواضيع كتير بخصوص التجميعه في كل قسم بسبب التشتيت الي انا فيه...
معلش حاجه تاني انا كنت هجيب كيسه k380 وقولت اجيب z3 plus هي هي افضل من الاولي

هشام الكنج
01-08-2015, 19:05
بالنسبة للكيسة انت وذوقك وانا شريت z3 plus من يومين والكيسة شكلها رهيب وفيها اربع مراوح منهم واحدة led

بالنسبة للباور مش عارف والله ما جربتش لكن ما اعتقد انه هيكون عالي لدرجة انه مزعج بس فى ناس بتحب الهدوء التام لكن انت لو جيت ركبت مروحة عادية فى الباب هتلاقيها اعلى صوت طالع من الكيسة :D

Ell0l
01-08-2015, 19:44
مهي اذواق يا باشا وانا عجبني شكل ال k380 بس عجبني تبريد ال z3 plus اوي
ومعلش انت جبتها بكام ؟!
انا اخر واحد قولتلو قالي انت هتتصور مع الكيسه :D :D
وجبت البورده بكام برده عشان انا هجيب نفس النوع بالظبط s2ph :D
ولسه متأكد ان باور zalman صوته عالي...دلوقتي بقا اجيب اني كيسه :v

هشام الكنج
02-08-2015, 22:06
الكيسة اللى ترتاح لشكلها هاتها لان الشكل ليه دوره برضه < انا من يوم ما شريتها وانا كل شوية ابص عليها هههههه

الكيسة جبتها ب500 من مدينة نصر بس اعتقد ب400 فى مصر الجديده انا عشان الوقت ما عرفتش اروح هناك وحسبتها لو اخدت تاكسي مخصوص هخسر الفرق فى المواصلات :D

بالنسبة للبورده جبتها ب 560 في نوع تاني S2PV ب530 والفرق بينهم ان دي فيها منفذ HDMI فقط :D

Ell0l
03-08-2015, 14:17
انا نازل مول البستان اه...لكن لو بالاسعار ديه هروح مول العصر علطول :D :D انا عاوز اوفر كل جنيه
او شكلك روحت اول محل قابلك دخلت عليه وخلاص :D

هشام الكنج
03-08-2015, 20:24
انا دخلت مول وما لاقيتش غير عند محل واحد واخر قطعة عشان كدا هو استغل الموقف وانا زي ما انت قولت اول مول لاقيته دخلته بس انا حسبتها لاني مش من مصر ومش عارف الطرق قولت لو هاخد تاكسي هدفع الفرق مواصلاات قمت شاريها

بس طبعا لو ب400 بمول سوق العصر يبقى روح ووفر مفيهاش اي مشكلة

Ell0l
03-08-2015, 23:32
دنا ممكن اجيب كل قطعه في يوم بشرط اني اوفر :D :D
دنا هشحت الهارد :v