المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الشاشة بتطفى وتشتغل كل ما اشغل اى كهرباء مروحة او تلفزيون او لمبة

خالد 2015
02-08-2015, 21:19
الشاشة بتطفى وتشتغل كل ما اشغل اى كهرباء مروحة او تلفزيون او لمبة

TIMO1
03-08-2015, 22:21
اكيد حضرتك شغال على HDMI جرب تشغل على VGA ولو الموضوع راح يبقى حضرتك محتاج كابل يكون من نوع HDMI براند كويس علشان ميتاسرشى باى عوامل كهرومغناطيسيه او كهربائيه خارجيه .

ahmadrashad
03-08-2015, 22:44
السلام عليكم ورحمه الله

انا الموضوع دة حصل معايا علي اللاب توب فعلا وانا كنت مخرج من مخرج HDMI علي شاشه التلفزيون لما كنت شايل البطاريه الخاصه باللاب اول ما المروحه تشتغل القي الصورة طفت واشتغلت بس المروحه دة علي نفس خط الكهرباء الي الفيشه شغال عليه شاحن اللاب لكن غير كدة يبقي في كعبله في دائرة الكهرباء الخاصه بالشقه غالبا الارضي معكوس بيكون محتاج حد فاهم يتابع الالوان الخاصه بالكهرباء لحد ما تظبط المشكله ده عشان ميحصلش راجع علي الكهرباء وشكرا

خالد 2015
03-08-2015, 23:46
السلام عليكم ورحمه الله

انا الموضوع دة حصل معايا علي اللاب توب فعلا وانا كنت مخرج من مخرج HDMI علي شاشه التلفزيون لما كنت شايل البطاريه الخاصه باللاب اول ما المروحه تشتغل القي الصورة طفت واشتغلت بس المروحه دة علي نفس خط الكهرباء الي الفيشه شغال عليه شاحن اللاب لكن غير كدة يبقي في كعبله في دائرة الكهرباء الخاصه بالشقه غالبا الارضي معكوس بيكون محتاج حد فاهم يتابع الالوان الخاصه بالكهرباء لحد ما تظبط المشكله ده عشان ميحصلش راجع علي الكهرباء وشكرا

فعلاَ كابل HDMI الصراحة حاجة غريبة دا انا لو شلت كابل النت برضه يعني اى همسة بيتأثر

agrama
03-08-2015, 23:50
المروحة بتاعتك نوعها Fresh سقف لأن المشكلة عندي وعن واحد صاحبي لما بنشغل مروحة من نوع فريش بيحصل كدة مع صورة HDMI

خالد 2015
04-08-2015, 13:38
المروحة بتاعتك نوعها Fresh سقف لأن المشكلة عندي وعن واحد صاحبي لما بنشغل مروحة من نوع فريش بيحصل كدة مع صورة HDMI

اولا معنديش مروحة فرش
و المشكلة مش مروحة بس دا اي حاجة سواء فتحت النور او ركبت فيشة اى حاجة تحصل فى الكهرباء بتأثر على الشاشة