المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : محتاج بورده أيفون 5S 16 G.B

The King2
15-09-2015, 05:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أعتذر أولا إذا كان الموضوع ليس فى قسمه الصحيح ولكنى أردد أن يراه أكبر عدد عسى أن بساعدنى أحد جزاكم الله خيراً

بدور على بورده لأيفون 5s 16 gb
بسبب فنى صيانه لم يوفق فى صيانته أطاح بالبورده ولم تعد تقبل سوفت
لو فيه حد عنده أو يعرف حد عنده يراسلنى بالله عليكم
حل الهاتف بورده أخرى ، فعلت كل شئ وذهب لكل الفنين ولكنى لم أجد بورده

الجهاز لونه جولد لإن البورده المفروض تيجى بالبصمه

MOHAMED FAROOQ
15-09-2015, 08:05
أهلاً أخى الغالى .. أنا مقدر شعورك وحاسس بيك ..

إنت عارف إن أنا كنت فى نفس موقفك ده .. وكنت فعلاً بدور على بورده سليمه لجهاز أيفون 5s.. ولفيت كتير ..
وعارف لما لقيتها ... سألت عليها قالى كام :
1400 جنيه بمساحه 16 جيجا .

وبصراحه إستغليتها جداً ..

فلما إعترضت على السعر وحبيت أفاصل معاه ..
لقيته بيقولى :
يا باشاً .. البورده هى الجهاز .. وأنا ممكن أقفلها فى شاسيه مع فلاته كاميرا أماميه وخلفيه وفلاته شحن وبطاريه وشاشه وبقى جهاز كامل هعرضه فى الفاترينه .. والحاجات دى هتكلفنى 700 جنيه جمله .. يعنى هيقف عليا فى الأخر بـ 2100 وهبيعه بــ 2500 أو 2700
فسبته ومشيت ..

شخصياً حسبتها حسبه تانيه
قولت لنفسى أنا إيه اللى يخلينى أشترى بورده بــ 1400 جنيه والله أعلم حالتها عامله إيه وأكيد هبقى قلقان منها جداً ... والسيريال بتاعها مش هيبقى متطابق مع كرتونه الجهاز ورقم الموديل والسيريال الأصلى الموجود فى ظهر الجهاز .. ( يعنى كده كده دى حاجه هتتعرف و هخسر فيه كتير لما أجى أبيعه )
طب ما أنا أبيعه قطع غيار وأكمل عليه ال 1400 اللى كنت هشترى بيهم البورده وأدور على جهاز تانى مستعمل ولو الماديات معايا مكفتش هشترى أيفون 5 عادى بــ 1600 أو 1700 جنيه ولما ربنا يكرمنى أبقى أبيعه وأشترى الأيفون 5s تانى ... أو أعمل بدل وأدفع الفرق ..

فحاول تحسبها بينك وبين نفسك .. ولو مصمم تشترى بورده .. ابقى خد بالك لتكون مغلقه على شبكات أو عليها أى كلاود ..

لكن عايز أعرف إيه اللى وصلك للمرحله دى ؟؟ وإيه اللى عطل فى البورده بتاعتك ؟

The King2
15-09-2015, 13:07
شكراً على حسن المتابعه
الجهاز مش جهازى عامة ، الجهاز خاص بزوجة أخ صديق لي إبنته صديقى تلعب على الهاتف فرن الهاتف فإذ به يقع من يدها وهى بطول 70 سم طفلة 2 سنه ونص كدا
المهم أنا كنت مسافر وهو زعل إن بنته عملت كدا وزوجة أخوه ......... إنتا عارف الحريم
المهم عطاة لواحد ربنا يسامحه بقى إذا كان غير البورده أو عطاها لفنى بخس إمكانيتها وسخن عليها بالهوت إير حتى مرجعها ناقصه مسامير 3 مسامير اللى راجعين من حوالى أكثر من 30 مسمار
على كلامه الجهاز ماكنشى بيفتح بيقع على علامة أبل يعنى ريستور بالأيتونز ويشتغل بإذن الله الوقعه بسيطه يعنى على أيفون
وفى الأخر قدر الله ماشاء فعل
وفعلاً كلام الفنى اللى إنتا روحت ليه صح أما يجيب بورده و بجيب حاجاتها بالسعر دا هو اللى كسبان وخصوصاً إن قطع غيار الأيفون أرخص من السامسونج الضعف

فلو معاك رقم الراجل اللى كلمك على البورده أرسله لى ممكن يكون عنده حاجه بسعر كويس يحل المشكله دى

MOHAMED FAROOQ
16-09-2015, 02:37
للأسف
هذه الأحداث كانت فى أول السنه .. وأنا لا أملك له رقم .. وهو من محافظه دمياط وليس من القاهره

لكن أنا سمعت عن مهاره الفنيين فى المركز ده .. فى الإسكندريه .. لكن لم أقم بتجربته
عمتاً رقم تليفونه موجود فى صفحته على الفيس .. ( مش هتخسر حاجه .. إتصل بيه واشرحله مشكلتك )

الاسكندريه : سيدي بشر -124 شارع جمال عبد الناصر بعد نفق محمد نجيب
01026422626 - 035508302

وده رابط صفحته والموجود بها أرقام تليفوناته وعنوانه ومواعيد عمله ( قم بالإطلاع عليها ) .

https://www.facebook.com/karimsilvershop