المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : سؤال بخصوص كيسه اورجنال للألعاب الحديثة ...

NOR AL DIN
30-11-2015, 20:51
مشورة ضروريه لأخي ولكم جزيل الشكر ..
هو عايز يجيب كيسه اوريجينال لاستخدام الالعاب الثقيله فقط ..
مع ترقيتها طبعاً .. علي الاقل تشغل حتي اخر لعبة موجوده 2015

كنت عايز اعرف يجيب انهي نوع او موديل للكيسه وايه القطع اللي هتترقي ؟؟
مع العلم ان الشاشه المستخدمه 22 بوصه !!!
مع وجود ميزانيه 4000 شامله الكيسه والترقيه .. بدون الشاشه طبعاً
ولو حد يعرف اجيب الموديلات الاوريجنال التي ستقترح منكم منين !! وايه الاسعار التقريبيه للكيسه والقطع التي ستستبدل ؟؟
شكرا كثيرا لهذا المنتدي الرائع وجزاكم الله كل خير ايها الرائعون .. :)

ahmad2006771
30-11-2015, 21:18
بالنسة للاجهزة انا بنصحك تتصل بالاستاذ محمد ابو ريد في حدائق حلوان بجوار المفارق هناك رقم تليفونه :01225053555لان مش هتلاقي اسعار ارخص منه
وهو حاليا عارض الكيسة دي بسعر 1850 جنيه وده الرابط:
https://arabhardware.com/forum/showthread.php?t=415575

انا بنصحك تنشتري الكيسه منه بدون كارت الشاشة وخليه يبدلك الهارد اللي في الكيسة بهارد ssd intel 160 giga هيفرق معاك في الاداء والسرعة لان اكيد انت هتشتري هارد كبير تيرا او اكبر علشان يستوعب الالعاب والداتا اللي عندك و تخليه يزود الرامات بحيث انها مش تقل عن 8 جيجا واشتري كارت شاشة مخصص للالعاب من اول gtx 750 ti ddr5 فيما فوق او gtx 950 ti
بالنسبة للبروسيسور زيون هو نظريا مش معمول للالعاب بس بيشغل الالعاب عادي جدا كأنه كور I5 رباعي النواة بس لو استخدمته في الجرافيك والريندر والفوتوشوب والبرامج الهندسية هتاخد منه سرعة واداء اكثر من الالعاب
انا عن نفسي لعبت
Mortal Kombat X - Dead or Alive 5 Last Round- WWE 2K15-Saints Row Gat out of Hell-Grand Theft Auto Grand Theft Auto V -Assassin's Creed Unity-lords of the fallen - dragon ball Xenoverse corepack
كل الالعاب ده لعبتها على البروسيسور الزيون ده وكارت الشاشة GTX 750 DDR5 والرامات 6 جيجا والالعاب كلها على الهاي واشتغلت طلقة وسريعة بدون اي بطئ او تهنيج او تقطيع
بالنسبة للفريم فأنا مش باخد بالي من الفريم ده -انا بلعب على ريزليوشن 1366*768 والشاشة ليد سامسونج 19 بوصة

ahmad2006771
30-11-2015, 21:24
وفي الجهاز ده افضل من اللي فات ومن نفس البائع بس خليه يزود الرامات وبدل الهارد منه بهارد اخر ssd واشتري كارت شاشة للالعاب زي GTX 950 او GTX 960 مستعمل
https://arabhardware.com/forum/showthread.php?t=423504&highlight=

NOR AL DIN
30-11-2015, 23:14
شكرا كثيرا استاذي الفاضل
ارجو اغلاق الموضوع او حذفه نظرا لانشاء موضوع اخر اكثر تفصيلاً
شكرا للجميع ..