المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تنبيهه بخصوص تقديم المساعدات والعروض المستعمله فى اقسام الهاردوير

phenomenon
06-12-2015, 02:02
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مرحبا بكم اعزائى الكرام وعام سعيد عليكوا ان شاء الله جميعا

تنبيهه بخصوص عروض المستعمل اللى بتحصل فى اقسام الهاردوير ....
كنت بفضل اقول التنبيهه واقفل الموضوع ولكن بما ان الدنيا هادئه وفتره امتحانات فقولت
يمكن يكون فى وجهه نظر اضافيه بالموضوع لاى حد مننا ولو فيها افاده نسال فيها الاداره .

كلنا هنا اخوات ولا يفضل احدانا على الاخر سوى بالتقوى ورضا ربنا سبحانه وتعالى بالمقام الاول ثم الاحترام المتبادل بيننا
واستيقاظ ضمائرنا فى تقديم النصائح بافضل طريقه والاطلاع والتاكد قبل تقديمها والخبره فى مجال الهاردوير بالتاكيد .

ولكن بصفتى مسؤل عن اقسام الهاردوير ونيابه عن زملائى المشرفين بشكر حضراتكوا جدا على كل ما تبذلوه من جهد
فى مساعده غيركم وتقديم اغلى النصائح والمساعدات اللى احيانا ترهق البعض منا ومنكم بالتاكيد
ولذلك زى ما تم شكرى من الاداره وترقيتى انا بشكركم على تواجدكم من اجل الشىء نفسه ,

وباستمرار بقدم للاداره ترشيحاتى ويمكن فى ناس هنا انا راسلتها وطلبت منهم الانضمام لينا فى قسم الاشراف اكتر من مره
ولكن رفضوا لاسباب مختلفه ودى نقطه الموضوع .
طبعا فى ناس انا سايب اسمائها للاخوه الاداريين حاليا وبتمنى الموافقه عليهم وانضمامهم لينا لتحمل المسؤليه معانا

الاسماء اللى انا بقدمها دائما انا والاخوه المشرفين بتشترط الخبره بالهاردوير
ولكن هل نقدر نرشح خبير بالهاردوير لا يحترم اراء غيره ولا يهتم الا بالاقتباس والمغالطه لغيره ؟
هل نقدر نرشح خبير بيساعد من اجل المصالح الشخصيه والمكاسب التجاريه ؟
هل نقدر نرشح خبير معندوش لباقه فى الحديث والفاظه غريبه وكل كلامه هزار وضحك وايموشونات ؟
هل نقدر نرشح عضو يميل لشركه تجاريه دون الاخرى ؟
هل نقدر نرشح عضو سلبى ويخشى ان يتدخل فى حده نقاش لاثبات وجهه نظره واضافه راى عادل بالمواضيع ؟
هل نقدر نرشح عضو يكون مشرف هو بالاساس لا يلتزم بقوانين المنتدى ؟

طبعا زى ماحضراتكوا شايفين الامر لا يقتصر على الخبره فقط فالخبره نقطه فى بحر وتاتى بمرور عمرك فى مختلف مراحل حياتك
ولذلك متوقع ان اى حد فينا يغلط ولكن المبادىء-.... المبادىء راسخه لا تتغير ولا تاتى بمرور العمر او تتبدل
فاذا رايت مبدا يقول " احترام الكبير واجب " فستعمل به وان لم تعمل به بمجرد رؤيتك ليه فلن تعمل به طيله حياتك
ولكن دا ميمنعشى انك ممكن تحصلك اى ظروف طارئه او فتره معينه بحياتك تبدا تتبدل فيها طريقه تفكيرك وفهمك لامور الحياه .

ولذلك اخوانى الكرام المبادىء لا تتجزا اطلاقا ..
لا يجب ان تضع رد فى اى قسم من اقسام الهاردوير وتقول فيه انا اقدر اصلحلك الكارت بتاعك
لا يجب ان تقوم بعرض سلعه او التلميح باى شكل من الاشكال لبيع سلعه مستعمله لديك داخل اقسام الهاردوير
لا يجب التشهير بتجار السلع المستعمله واضافه عناويينهم وارقام تليفوانتهم فى اقسام الهاردوير ..

صدقونى اتمنى الخير لجميع الناس وطبعا انا عارف ان فى ناس هنا بتعمل كده عشان خاطر مساعده صاحب الموضوع وبشكرهم جدا
وفى نفس الوقت مش زعلان لو حد اخطا وحاول يعرض سلعته بدون قصد للبيع وربنا يقضى حوائجنا جميعا على خير ,

ولكن اعزائى الافاضل بهذا الشكل تظلم اى عرض مشابهه لعرضك باقسم عروض المستعمل
افترض انا عارض معالج للبيع فى قسم عروض السلع بقالى شهر وانت اول ما لاحظت احتياج العضو فلقيتها فرصه ورشحتله سلعتك
يبقى كده انت ظلمتنى وظلمت اى حد غيرى فى قسم عروض السلع المستعمله

يمكن ترشحله عنوان تاجر ويمكن هو لو راح قسم المستعمل يلاقى تاجر افضل وممكن فى تاجر حاجته واقفه معاه بقالها فتره اطول
وربنا يكون كاتبله التساهيل على ايد العضو ده

اما ما يخصنا باقسام الهاردوير فالامر ممنوع تماما عشان شكل المنتدى وممكن يدخلنا فى مرحله سيئه من شكل المواضيع لابعد الحدود
لذلك انا بستاذن حضراتكوا ان تلتزموا بالامر جدا واذا فى ملاحظات تحت امركم وناخد مشاوره الاخوه الاداريين

بعتزر لو كونت طولت عليكوا وشكرا ليكم مره تانيه على استمراركم وتواجدكم دائما

bisotiger
06-12-2015, 02:18
كلام اكثرمن رائع اخى ابراهيم

وهكون من الملتزمين بيه الفترة الجاية بأذن الله لأن دا حق عرب هاردوير علينا اللى اتعلمنا واستفدنا منه كتير اووووى

وربنا يقضى حوائجنا جميعا

ويديم المحبة والأحترام بين كل اعضائنا المحترمين