المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تقطيع في لعبة Mortal kombat X

YoUsSeF-Cr7
02-03-2016, 15:23
السلام عليكم

انا حَملت لعبة Mortal kombat X
هي مساحتها 31 جيجا , بس استحملت و حملتها على مدار 10 ايام تورنت و كده ..
المهم إن سطبتها و كله تمام بس بتقطع جداً , حتى لو جبتها على أأقل اعدادات و أأقل ريزلوشن ..

اللاب توب إمكانياتة ,
" بروسيسور i3 - رامات 4 - كارت الشاشة amd radeon hd 7400m "

مع العِلم , شغال عليه Battlefield 3 , و Fifa 15 , و Watch dogs " بدون آي تهنيج خالص ..

فـ مَفيش اي باتش او طريقة ممكن متقطعش ؟! حتى لو على أأقل امكانيات !

مع العلم انا مدرك ان اللاب مش امكانياتة اللي اللعبة قايلة عليها بس عـ اليوتيوب موجود كتير جداً امكانيات أأقل من جهازي و شغالة فل !

شكراً مقدماً :)

YoUsSeF-Cr7
03-03-2016, 13:26
لـ الأسف محدش رد , بس عموماً انا قعدت احاول اظبط إعدادات الجرافيك , بس لـ الأسف بتشتغل نوعاً ما تمام و بلعب و زي الفل بس كل ربع او تلت ساعة تقف خالص ! و بضطر لأما ارستر الجهاز لأنه بيقف تماماً لأما اخرج من اللعبة .. ! ديه ايه حلها ؟! او ليه بيعمل كده

bisotiger
03-03-2016, 13:50
أخى الكريم من الواضح أن المشكلة بتاعت التقطيع والتهنيج من الجهاز لأن اللعبة عايزة أمكانيات أعلى من اللى عندك وكمان الرامات عندك 4 جيجا فقط ودا برضك سبب للتقطيع فى اللعبة

لابد من رامات 8 جيجا

تحياتى لك

YoUsSeF-Cr7
03-03-2016, 15:14
تمام استاذي بس هي شغالة دلوقتي كويس نوعاً ما , يعني مش 60 fps بس مش بتضايقني اوي فهمني ؟! التقطيع عادي لأنها لعبة من النوع اللي مش هتحس بـ التقطيع بس المشكلة دلوقتي انها بتقف كل تلت ساعة كده تقف خالص و بضطر اقفلها لاما اقفل الجهاز فـ مَفيش اي حل ؟!

bisotiger
03-03-2016, 16:04
تمام استاذي بس هي شغالة دلوقتي كويس نوعاً ما , يعني مش 60 fps بس مش بتضايقني اوي فهمني ؟! التقطيع عادي لأنها لعبة من النوع اللي مش هتحس بـ التقطيع بس المشكلة دلوقتي انها بتقف كل تلت ساعة كده تقف خالص و بضطر اقفلها لاما اقفل الجهاز فـ مَفيش اي حل ؟!

بتجبلك رسالة stop working ولا أيه

ممكن تكون مشكلة كراك أو ارتفاع درجة حرارة الجهاز أو عيب نسخة ويندوز

فى كذا سبب

YoUsSeF-Cr7
04-03-2016, 03:12
لا هو مبيجيش رسالة هي بتقف كده لوحدها , بس عموماً تمام ممكن تغلقوا الموضوع الحمد لله و اسف إن تعبتكم :) ..

phenomenon
04-03-2016, 13:52
متصدقشى فيديوهات المراجعات على يوتيوب يا اخ يوسف
نوع كارت الشاشه ايه فى اللاب ؟ واللعبه بتتلعب على كام اطار وهل مفعل خاصيه V-SYNC ؟
لو مفعل الخاصيه اقفلها مش هتحس بتقطيع لو كان عدد الاطارات اقل من 60 واعلى من 30

فاروق المصرى
09-04-2016, 03:37
اعتقد المشكلة فى حجم الرمات القليل