المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : كيف انقل الملفات من الهارد المعطوب او التالف الي الهارد السليم

Sir Ahmed
01-07-2016, 17:52
السلام عليكم
انا عندي هارد تالف عليه ملفات مهمة كيف انقل الملفات منه الي الهارد الجديد
افيدوني من فضلكم

H_KIMO
02-07-2016, 02:12
فى مول البستان فى فنيين متخصيين فى إسترجاع البيانات من الهاردات المعطوبة

Black foxer
02-07-2016, 05:17
حضرتك حالة الهارد ايه ؟ بيفتح بارتيشانات وبتقدر توصل للملفات ولا ايه ولا مش بيفتح اي بارتيشانات مجرد مساحة وخلاص وممكن نشوف حل للهارد المعطوب ونقوم بأصلاحه

Sir Ahmed
02-07-2016, 12:38
فى مول البستان فى فنيين متخصيين فى إسترجاع البيانات من الهاردات المعطوبة
انا سألت هناك ولاقيت سعرها غالي ادفع٢٥٠ جنيه عشان ارجع ملفات ؟!!

حضرتك حالة الهارد ايه ؟ بيفتح بارتيشانات وبتقدر توصل للملفات ولا ايه ولا مش بيفتح اي بارتيشانات مجرد مساحة وخلاص وممكن نشوف حل للهارد المعطوب ونقوم بأصلاحه لا للاسف مبيفتحش اي بارتشن مجرد مساحة فقط

Black foxer
02-07-2016, 12:45
انا سألت هناك ولاقيت سعرها غالي ادفعظ¢ظ¥ظ جنيه عشان ارجع ملفات ؟!!
لا للاسف مبيفتحش اي بارتشن مجرد مساحة فقط

استهدى بالله حضرتك 250ج ايه هم برنامجين و كل حاجة ان شاء الله هتكون تمام مبدأيا ممكن نوع الهارد كامل وقم بتحميل هذه الاسطوانة من هنا

https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=448678

Sir Ahmed
02-07-2016, 13:13
استهدى بالله حضرتك 250ج ايه هم برنامجين و كل حاجة ان شاء الله هتكون تمام مبدأيا ممكن نوع الهارد كامل وقم بتحميل هذه الاسطوانة من هنا

https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=448678
تمام شكرا لاهتمامك .. الهارد WD 1tb blue اوكيه تمام انا بحملها

Black foxer
02-07-2016, 14:09
تمام شكرا لاهتمامك .. الهارد WD 1tb blue اوكيه تمام انا بحملها

تمام يعني الهارد عند حضرتك فيه بادسيكتور وهو الي عمل فيه كدة ولا فيه مشكلة في الهارد نفسه (ميديا)

Sir Ahmed
02-07-2016, 17:25
تمام يعني الهارد عند حضرتك فيه بادسيكتور وهو الي عمل فيه كدة ولا فيه مشكلة في الهارد نفسه (ميديا)
لا ميديا علي حد علمي لانه ييفضل يعمل صوت تك تكة كده لما بحطه وافتح الجهاز

Black foxer
02-07-2016, 19:44
لا ميديا علي حد علمي لانه ييفضل يعمل صوت تك تكة كده لما بحطه وافتح الجهاز

طيب حضرتك قم بحرق اسطوانة الصيانة على فلاشة او اسطوانة ديفيدي وقم بعمل بوت لها ومن قائمتها الرئيسية قم باختيار Hard disk tools ثم hd regeneretor ثم قم بأختيار رقم الهارد ديسك ثم قم باختيار رقم 2 وهو normal scan ثم رقم 1 scan & repaire واخبرنا هل سيكمل للنهاية ام سيتوقف

Sir Ahmed
05-07-2016, 15:15
طيب حضرتك قم بحرق اسطوانة الصيانة على فلاشة او اسطوانة ديفيدي وقم بعمل بوت لها ومن قائمتها الرئيسية قم باختيار Hard disk tools ثم hd regeneretor ثم قم بأختيار رقم الهارد ديسك ثم قم باختيار رقم 2 وهو normal scan ثم رقم 1 scan & repaire واخبرنا هل سيكمل للنهاية ام سيتوقف

معلش علي التأخير بس كنت نزلت الاسطوانة مرتين بس فيه مشكلة واجهتني وهي ان ملف ال iso كل لما احرقه علي فلاشة 33413
بتعمل المشكلة اللي في الصورة وجربتها علي فلاشة تانية نفس المشكلة