المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مساعدة في شراء PS4

TheGeneral
19-07-2016, 13:00
السلام عليكم

لو سمحتم عاوز اعرف سعر PS4

وكل شيء عن الجهاز

واماكن بيع الاسطوانات في القاهره

والفرق بين النسخ الي بشوفها للجهاز

benrex1155
21-07-2016, 16:56
1-تقريباً سعره فى حدود 4000.
2-الجهاز بيسمحلك بتشغيل الالعاب الحديثة بفريمات وجرافيك كويس لمدة طويلة نسبياً على عكس البى سى لكن عيوبة غلاء سعر الالعاب .
3- في اماكن كتير بتبيع الالعاب لكن اغلبها اسعاره غالية جداً وحتى الالعاب الجديدة مبتبقاش متوفرة الا بعد فترة كبيرة لكن فيه فكرة تانيه حلوة هى انك تاجر الالعاب ديه بيكون بسعر معين في الاسبوع وده هيوفر عليك بحيث ان فى العاب بتتختم سريع جداً ومش هتحتاج ان اللعبة تقعد عند فترة طويلة فالحل ده هيبقي مناسب ليك والالعاب اللى بتفضل علطول زى فيفا وبيس وجراند دى ممكن تشتريها .
4-النسخ كلها زى بعض نفس الجهاز سواء كان الجهاز امريكى او اوروبي كله نفس المواصفات لكن احيانا بتبقي في اصدارات خاصة للجهاز بيختلف بس الشكل الخارجى للجهاز وقد يضاف بعد الاكسسورات والالعاب اللي مبتبقاش في الاصدار العادى.

TheGeneral
22-07-2016, 01:59
الف شكر ليك يا غالي انا كنت فقدت الامل ان حد يرد اصلاً D-:
سؤال اخير في اماكن معينة بيتم التأجير منها ولا بتم ازاي اصلا

benrex1155
22-07-2016, 03:14
بص ابحث فى جوجل عن "تأجير العاب ps4" وهتلاقى كذا موقع بيقدم الخدمة دية وفى حاجة تانية ممكن تشتري اسطوانات الالعاب مستعملة وده هيوفرلك كتير .

عاشق دنيتي
23-07-2016, 17:31
جهاز ال ps4 جهاز جميل في تشغيل الالعاب لكن عيبه كما الاخ الكريم سعر اللعبة الواحدة الغالية ومحدودية الجرافك بمعنى مثلا تلاقي اللعبة نسختين وحدة لل ps4 ووحدة لل pc مثلا لكن هناك اختلاف شاسع بينهما في مستوى الوضوح السبب كرت ثابت ومحدود القدرة والذاكرة على ال ps4 وحصريات جميلة عليه

لكن في النهاية الخيار بيدك لكن لو في ميزانية جمع pc قوي وحتشوف الفرق الكبير بين الكونسول والكمبيوتر الشخصي