المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : سؤال بخصوص Windows 10

Momentum0
23-07-2016, 17:55
السلام عليكم

انا استخداماتى Office ف انا ملاحظ ان الويندوز نازل معاه Microsoft Office بس من غير تفعيل, بيدينى فترة 30 يوم ببلاش.

نسخة windows 10 عندى اصلى فهل في طريقة انى افعل Microsoft office عن طريق اى crack او serial number ?

سؤالى التانى ازاى أوقف microsoft من التجسس؟

شكرا

Momentum0
24-07-2016, 15:46
هل من رد؟

nanonona
24-07-2016, 18:07
أعتقد صعب جدًا تمنع ويندوز 10 أصلي من التجسس لأن ده في دمه
بمعنى لو وجدت برنامج بيغلق كل مداخل تجميع المعلومات فأبديت الويندوز حيلغي تأثيره
الحل نسخة ملعوب فيها قبل التثبيت بحيث التجسس والتحديث يكونوا مغلقين من الأول وبرضه متضمنش !!
- هي الناس زعلانه من تجسس الويندوز ومش فارق معاها الأندرويد ليه؟ مش عارف؟

ونفس الحكاية للأوفيس لو ثبت نسخة أوفيس متكركة وقدرت تضحك ع الويندوز والأنتي فايرس.. حينزل أبديت للويندوز يكشف الكراك.. والله أعلم

أمال أنا بأى أعمل إيه: أنا اشتريت "ويندوز 8 وأوفيس 2013" أصلي من تاجر بسعر رخيص.. لكن كان الأوفيس بيتفعل عن طريق التليفون ولا يفعل عن طريق النت ومرة واحدة فقط وكان عايش معي وعامل بك أب وتمام..

ولما حدثت لويندوز 10 كام شهر كده ولغى ترخيص الأوفيس وقالي غير أصلي.. اتصلت بمايكروسوفت مصر وكان ردهم: "إن السريال اللي معرف بيه الأوفيس ده سريال بتاع شركة تكون مكونة من 5000 جهاز فأقل يجمعهم شبكة واحدة.."

وأظن إن التجار العالميين بيشتروا من مايكروسوفت بسعر رخيص لأنه جملة الجملة على أساس إنه لشبكة واحدة.. ويبيعوه لتجار في كل مكان في العالم والناس تشتري والأوفيس بيتفعل.. لكن جه ويندوز 10 كشف المقلب وراحت عليا فلوس الأوفيس..

Momentum0
25-07-2016, 02:11
طب انا قدرت أوصل للخاصية اللى بتقفل ال windows update.. فهل من رأيك اقدر انزل نسخة office بكراك؟

شكرا جدااا على ردك