المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : router reset

Mido Al-Shabah
20-08-2016, 04:39
لو سمحتم انا عندي راوتر tp-link TD-8840 T و لما بحب اعمل له ضبط مصنع بيقعد معايا فترة لان الفيديوهات اللي على اليوتيوب كلها بتعمل طرق غير بعض
يا ريت لو فيه برنامج كويس يضبطه تلقائيا لان برنامج تي اي داتا سوبر سبورت بياخد وقت طويل و غالبا مش بيشتغل

banasonic
20-08-2016, 18:35
حضرتك ممكن تعمله ضبط مصنع من المفتاح الخلفى (الفتحه المكتوب بها reset) بوضع ابره او عصا صغيره لمده ثوانى حتى يقم الراوتر بعمل ريستارت

Mido Al-Shabah
21-08-2016, 01:22
حضرتك انا مش بتكلم على ازاي اعمل ريسيت
انا بتكلم على مشكلة الضبط و ملء البيانات المطلوبة

banasonic
21-08-2016, 02:18
حضرتك انا مش بتكلم على ازاي اعمل ريسيت
انا بتكلم على مشكلة الضبط و ملء البيانات المطلوبة

اذن هنا مربط الفرس تم ايضاح الامر برنامج تى داتا الخاص يعمل بطريقه افضل على الراوتر المصمم من تى داتا اى المباع من طرفهم غير ذلك ستحتاج لعمل الخطوات يدويه وهيا سهله للغايه عن طريق quick mode config وده مش هيخليك تخش على اعدادات كتير فقط نوع الاتصال ثم كتابة البيانات ثم الوقت والتاريخ وشكرا الراوتر شغال

Mido Al-Shabah
21-08-2016, 14:20
كلام حضرتك صح بس للاسف الراوتر بتاعي مش بيكتفي باعدادات الكويك ستارت لازم ادخل على الinterfac setup و اعدل شوية حاجات كدة
اذن هنا مربط الفرس تم ايضاح الامر برنامج تى داتا الخاص يعمل بطريقه افضل على الراوتر المصمم من تى داتا اى المباع من طرفهم غير ذلك ستحتاج لعمل الخطوات يدويه وهيا سهله للغايه عن طريق quick mode config وده مش هيخليك تخش على اعدادات كتير فقط نوع الاتصال ثم كتابة البيانات ثم الوقت والتاريخ وشكرا الراوتر شغال