المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : افضل حماية

Mido Al-Shabah
24-08-2016, 15:13
انا استعمل حاليا كاسبرسكاي توتال سيكيريتي 2017 + هيتمان + انتي مالوير بايتس + اداة حجمها صغير من بيتديفندر للكشف عن البرامج الخبيثة و برامج الاعلانات
كنت استعمل افيرا لكن حولت لكاسبرسكاي لان افيرا بيمسح اي حاجة هو شاكك فيها و لو بنسبة صغيرة بس هو يعتبر احسن انتي فايرس في العالم من حيث قاعدة البيانات و اكتشاف الفايروسات
المهم دلوقتي انا كدة مؤمن و لا تنصحوني بحاجة تانية ؟
و يا ريت طريقة اعرف بيها الكراك او الباتش اللي بنزله للالعاب او البرامج دة متفيرس فعلا و لا لا لان اي برنامج انتي فايرس بيعتبر الكراكات و الباتشات فايروسات

البعد الخامس
31-08-2016, 04:22
انا استعمل حاليا كاسبرسكاي توتال سيكيريتي 2017 + هيتمان + انتي مالوير بايتس + اداة حجمها صغير من بيتديفندر للكشف عن البرامج الخبيثة و برامج الاعلانات
كنت استعمل افيرا لكن حولت لكاسبرسكاي لان افيرا بيمسح اي حاجة هو شاكك فيها و لو بنسبة صغيرة بس هو يعتبر احسن انتي فايرس في العالم من حيث قاعدة البيانات و اكتشاف الفايروسات
المهم دلوقتي انا كدة مؤمن و لا تنصحوني بحاجة تانية ؟
و يا ريت طريقة اعرف بيها الكراك او الباتش اللي بنزله للالعاب او البرامج دة متفيرس فعلا و لا لا لان اي برنامج انتي فايرس بيعتبر الكراكات و الباتشات فايروسات

انا معرفشى حضرتك بتحمى ايه بالضبط وعلى العموما ليس هناك حماية 100 %

وحضرتك كل ما تزود الحماية هيؤثر عكسى على سرعه واداء الجهاز ويكون اكثر بطأ

اقصد هنا عدد البرنامج المستخدمه للحماية بجانب برامج الجهاز ونظام التشغيل

لرفع مستوى الحماية اكثر
BitLocker هايخد وقت كبير كلما زاده مساحه البرتشن المطلوب حمايته لعمل التشفير والحماية

بالنسبه لطريقة معرفه الكراكات حضرتك مستخدم برنامج حماية قوى فى هذه النقطه لا يمسك كل الكراكات على اساس انها فيروس
للتنبيه فقط لا تحمل كراكات لفرق مجهوله او من موقع مجهوله ولو هتحمل من تورينت اهم نقطه اقرء التعليقات للناس قبل ما تحمل
للتأكد انه اشتغل مع الناس بطريقة كويسه ومحدش اشتكه منه او شك فيه