المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : Phantom 410

زقزوق
09-09-2016, 22:24
السلام عليكم

الله يخليكم محتاج مساعدتكم يا اخوان لدي مشكل في كيسة phantom 410 و هو ان POWER LED و HDD LED لا تشتعل مع ان الوصلات مربوطة بلوحة الام

بدي حل شباب

banasonic
10-09-2016, 03:03
عليكم السلام
هل تقصد اخى الليد اى الاضائه لا تعمل مع ان المازر بورد تعمل وتقوم ؟ اذا كان كذالك فالارجح اخى انك عكست التوصيلات (موجب وسالب) فكما قلت انت انك قمت بتركيبها فى المكان السليم فقط قم بتجربه عكس التركيبه نفسها جرب وشوف
اما اذا لم تعمل اذن يوجد عطب ما فى هذه الليدات تقم بشراء ليد (الوصله الكامله مع الليد والسلك ) وتقم بتركيبها للتجربه ممكن تلاقيه مستعمل او من كيس قديم عن اى حد بتاع صيانه او اى شركه وممكن تلاقى منها جديد

زقزوق
10-09-2016, 11:05
عليكم السلام
هل تقصد اخى الليد اى الاضائه لا تعمل مع ان المازر بورد تعمل وتقوم ؟ اذا كان كذالك فالارجح اخى انك عكست التوصيلات (موجب وسالب) فكما قلت انت انك قمت بتركيبها فى المكان السليم فقط قم بتجربه عكس التركيبه نفسها جرب وشوف
اما اذا لم تعمل اذن يوجد عطب ما فى هذه الليدات تقم بشراء ليد (الوصله الكامله مع الليد والسلك ) وتقم بتركيبها للتجربه ممكن تلاقيه مستعمل او من كيس قديم عن اى حد بتاع صيانه او اى شركه وممكن تلاقى منها جديد

الله اعلم اخي الاصل مش انا لي مركب الكابلات بس لما شفت من نافذة الكيسة وجدتها موصولة عادي ربما التقني ركبها خاطئة

khaled moh
10-09-2016, 11:26
ممكن تكون انت بدلت احد الوصلات حاول تقرا الكلام كويس لان الخط صغير على اللوحة
ركز اثناء التركيب وان شاء الله تشتغل معاك ربما تكون لم تضع الوصلات باماكنها