المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اداء ال cryorig H7 مع ال 4790k !!! ??!!

tlmitw1
15-09-2016, 19:27
دي درجات الحرارة في الخمول مع العلم انا الغرفة مكيفة

34245

دي درجات الحرارة مع الضغط

34246

* اول استفسار هو المفروض اني اشوف درجة حرارة ال package ولا درجة حرارة ال core و هل كده درجات الحرارة طبيعية

* ثاني استفسار بالنسبة لمسامير المشتت هل لازم اربطها لغاية اخرها بحيث ان المسمار ميرضاش يلف تاني مهما عملت .. و هل كده هيبقي في ضغط جامد ع البوردة و ممكن يسبب تلف فيها

* اخر حاجة بالنسبة للمعجون الحراري انا شغال حاليا ب cooler master v1 ic يفضل اني اجيب احترافي ولا اكمل بيه !

banasonic
15-09-2016, 21:14
درجه الحراره ممتاذه جدا اخى اعلى درجه سجله لديك هيا 57C وده ممتاذ فى حاله انك عامل load على المعالج حتى الى 75 درجه فهوا ممتاذ جدا اخى لكن فى الصوره لا يظهر امامى مستوى الاستخدام load ف مش هقدر احددلك بالظبط
بخصوص البراغى او المسامير screws مش لازم تربطها لدرجه انك تكسرها خالص لا اتنا بتحكمها بس بحيس انك تلاقى المشتت مبيتهزش خالص ومعدول غير ذلك لا داعى فقط اكد على الربط حتى يثبت المسامير ولا تزيد عليها كثر من ذلك
المعجون اخى الاحترافى افضل بكل معنى الكلمه لكن المعجون الخاص بك لا مشكله به ولكنه ضعيف يوجد افضل منه باسعار منافسه زى cryorig وزى noctua و arctic

tlmitw1
15-09-2016, 23:17
درجه الحراره ممتاذه جدا اخى اعلى درجه سجله لديك هيا 57C وده ممتاذ فى حاله انك عامل load على المعالج حتى الى 75 درجه فهوا ممتاذ جدا اخى لكن فى الصوره لا يظهر امامى مستوى الاستخدام load ف مش هقدر احددلك بالظبط
بخصوص البراغى او المسامير screws مش لازم تربطها لدرجه انك تكسرها خالص لا اتنا بتحكمها بس بحيس انك تلاقى المشتت مبيتهزش خالص ومعدول غير ذلك لا داعى فقط اكد على الربط حتى يثبت المسامير ولا تزيد عليها كثر من ذلك
المعجون اخى الاحترافى افضل بكل معنى الكلمه لكن المعجون الخاص بك لا مشكله به ولكنه ضعيف يوجد افضل منه باسعار منافسه زى cryorig وزى noctua و arctic

اولا شكرا علي المداخلة الجميلة دي و انا فعلا دورت علي معجون احترافي لاكن مش لاقي حتي متجر عرب هارد وير معندهوش بردو

محمد السنهوري
15-09-2016, 23:26
اولا شكرا علي المداخلة الجميلة دي و انا فعلا دورت علي معجون احترافي لاكن مش لاقي حتي متجر عرب هارد وير معندهوش بردو

جربت المولات في القاهره كلها للأسف مش عارف أسمهم لأني من أسكندريه لاكن بالتأكيد هتلاقي

مناع
15-09-2016, 23:28
موجود معجون Arctic MX4 عند محل Number 1 فى مول البستان ..

tlmitw1
16-09-2016, 01:13
جربت المولات في القاهره كلها للأسف مش عارف أسمهم لأني من أسكندريه لاكن بالتأكيد هتلاقي

ربنا يسهل هنزل اشوف تاني بس مستني اجازة العيد تخلص .. هي حاجة غريبة مره واحده اختفت من السوق

tlmitw1
16-09-2016, 01:16
موجود معجون Arctic MX4 عند محل Number 1 فى مول البستان ..

طيب حضرتك تعرف سعره هيكون في حدود كام ؟ و ان شاء الله هنزل اشتريه بس مستني المحلات تكون فتحت

noor_elkamar
16-09-2016, 15:38
السلام عليكم
بعتذر انى بخرج عن الموضوع
اخى الكريم tlmitw1
انا بدور على المشتت cryorig h7 مش لاقيه
لو حضرتك او اى من الأعضاء الكرام يعرف محل بيبيعه ياريت يدينى عنوانه او يفضل لو رقمه
شكراً

tlmitw1
17-09-2016, 01:05
السلام عليكم
بعتذر انى بخرج عن الموضوع
اخى الكريم tlmitw1
انا بدور على المشتت cryorig h7 مش لاقيه
لو حضرتك او اى من الأعضاء الكرام يعرف محل بيبيعه ياريت يدينى عنوانه او يفضل لو رقمه
شكراً
دورت في مول البستان ؟! انا كنت شاريه من هناك من محل اسمه النخيلي

noor_elkamar
17-09-2016, 03:33
دورت في مول البستان ؟! انا كنت شاريه من هناك من محل اسمه النخيلي

انا من اسكندرية و كنت اتصلت بالنخيلى من حوالى شهر سألت ع المشتت و كان خلص من عندهم
حضرتك شاريه اليومين دول وللا من فترة ؟
شكراً لرد حضرتك

tlmitw1
17-09-2016, 07:53
انا من اسكندرية و كنت اتصلت بالنخيلى من حوالى شهر سألت ع المشتت و كان خلص من عندهم
حضرتك شاريه اليومين دول وللا من فترة ؟
شكراً لرد حضرتك
انا شاريه من حوالي شهرين تقريبا .. انا احتمال انزل المول قريب ان شاء الله هبقي اسألك عليه و لو لقيته هبعتلك ع الخاص رقم المحل تتواصل معاه

ayoub_bob
17-09-2016, 13:52
دي درجات الحرارة في الخمول مع العلم انا الغرفة مكيفة

34245

==
دة نفس العالج اللى عندى
وهذة هي درجة الحرارة لدى
بدون ضغط
والغرفة مكيفة
===
https://www.m5zn.com/newuploads/2016/09/17/jpg//m5zn_08c6b245c03df26.jpg (https://www.m5zn.com/out.php?code=16450557)

المعجون كنت اشتريتة مع المعالج بس
مش متذكر اسمة
كان تقريبا ب 100 أو 110
دة تقريبا
المشتت عندى هو
CoolerMaster v8
تحياتى

noor_elkamar
17-09-2016, 14:27
انا شاريه من حوالي شهرين تقريبا .. انا احتمال انزل المول قريب ان شاء الله هبقي اسألك عليه و لو لقيته هبعتلك ع الخاص رقم المحل تتواصل معاه

ربنا يحفظك اخى الحبيب كلك ذوق والله

tlmitw1
17-09-2016, 18:04
==
دة نفس العالج اللى عندى
وهذة هي درجة الحرارة لدى
بدون ضغط
والغرفة مكيفة
===
https://www.m5zn.com/newuploads/2016/09/17/jpg//m5zn_08c6b245c03df26.jpg (https://www.m5zn.com/out.php?code=16450557)

المعجون كنت اشتريتة مع المعالج بس
مش متذكر اسمة
كان تقريبا ب 100 أو 110
دة تقريبا
المشتت عندى هو
CoolerMaster v8
تحياتى

متشكر جدا ليك حضرتك فدتني كتير الصراحة انا من ساعه ما جبت المشتت و انا شغال افك و اركب فيه و عمري ما وصلت للدرجات دي بس انا شايف ان المشتت بتاع حضرتك قوي جدا علي العموم انا هغير المعجون و اشوف لو ملقتش فرق احتمال اكيب مشتت مائي و اريح دماغي