المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : رأيكم في مشتت مائي

YASSO87
18-10-2016, 13:04
السلام عليكم ياشباب ..

ياريت اخد رأيكم في المشتتين دول ايه الافضل

cooler master nepton 240m

corsair h100i v2

كان عندي corsair h80I
لكن للأسف فيه مشكلة ودرجة الحرارة بتوصل 90 درجة جربت جميع الحلول مافيش فايدة كنت فاكر الاول انه عشان موصل الشاشة بالكرت المدمج مع معالج I7 4790k احتمال يكون فيه مشكلة في المعالج المدمج لكن لما وصلي كارتي gtx 1070 انهارده وشبكت عليه نفس المشكلة ..

في ناس قالتلي انه ممكن يكون من المشتت حصل عطل في المضخه لاني سبت الجهاز لمدة 3 شهور بدون ما اشغله بسبب السفر ..

فياريت تقولولي رأيكم ولو فيه انوع تانيه كويسه وتكون صامته ياريت ترشحوهوالي ..

تحياتي لكم .

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

banasonic
19-10-2016, 01:42
عليكم السلام
من الاختيارات عزيزى ف كورسير هوا الافضل ولكن الصوت مرتفع انما كولر ماستر اقل اداء بسيط بس الصوت اهدا بكثير فلو كنت بتفضل الهدوء يبقى كولر لو بتفضل الاداء يبقى كورسير بس برضو لازم تخلى بالك ان فى كثيرا من الريفيوهات اكدت على جود مشكله فى التركيب mounting خاص بسوكت 115x للكورسير h100i واعتقد انه تم حلها فى v2 فلازم تحط ده فى اعتبارك

YASSO87
19-10-2016, 02:23
عليكم السلام
من الاختيارات عزيزى ف كورسير هوا الافضل ولكن الصوت مرتفع انما كولر ماستر اقل اداء بسيط بس الصوت اهدا بكثير فلو كنت بتفضل الهدوء يبقى كولر لو بتفضل الاداء يبقى كورسير بس برضو لازم تخلى بالك ان فى كثيرا من الريفيوهات اكدت على جود مشكله فى التركيب mounting خاص بسوكت 115x للكورسير h100i واعتقد انه تم حلها فى v2 فلازم تحط ده فى اعتبارك
ممكن توضحلي المشكلة اكتر لاني مش فاهم يعني ايه

banasonic
19-10-2016, 03:20
ممكن توضحلي المشكلة اكتر لاني مش فاهم يعني ايه

لا يوجد مشكله عزيزى فقط تاكد من ضمان المنتج وجوده وقم بالشراء والتركيب وايضا تاكد من على العلبه ان القطع الخاصه بتركيب المشتت للمازر الخاصه بك متوافره داخل اللعبه ولا بأس كل شئ سيكون على ما يرام فقط اختار ما تفضله انتا الهدوء ام الاداء مع ملاحظه ان الفرق فى الاداء ليس كبيرا للدرجه بينهما

YASSO87
19-10-2016, 19:30
لا يوجد مشكله عزيزى فقط تاكد من ضمان المنتج وجوده وقم بالشراء والتركيب وايضا تاكد من على العلبه ان القطع الخاصه بتركيب المشتت للمازر الخاصه بك متوافره داخل اللعبه ولا بأس كل شئ سيكون على ما يرام فقط اختار ما تفضله انتا الهدوء ام الاداء مع ملاحظه ان الفرق فى الاداء ليس كبيرا للدرجه بينهما
شكرا لك اخي الكريم على متابعتك ،،
وان شاء الله نويت ع h100 v2
تحياتي لك

banasonic
19-10-2016, 19:47
شكرا لك اخي الكريم على متابعتك ،،
وان شاء الله نويت ع h100 v2
تحياتي لك

الشكر لله اخى الكريم
مبروك مقدما مباركه باذن الله:)