المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : رأي الخبراء في مواصفات الكيسه دي ؟!

bellsh
05-11-2016, 07:44
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

عاوز اعرف رأي الخبراء في مواصفات الكيسه دي لان الكيسه بقالها فتره عندي بس انا خبرتي في الهاردوير ضعيفه شويه

-- الاستخدام عموما بيتمثل في مشاهده الافلام hd والشغل الروتيني العادي وشويه العاب زي pes 2015 و Medival Total War 2

المطلوب : 1- تقييم المواصفات والسعر التقريبي للتجميعه كلها
2- لو عاوز ارفع من الامكانيات دي ممكن ازود ايه مثلا او اغير ايه ؟
3- الي عمل التجميعه دي قالي انك ممكن تعمل اوفر كلوك او كسر سرعه انا عاوز اعرف الموضوع ده انا ممكن اعمله ولا لا وازاي استفاد منه من غير ما اسبب ضرر لاي من مكونات الجهاز

دي مواصفات الكيسه من برنامج Cupz لاني كما ذكرت ضعيف شويه في الهاردوير

Processor : AMD A4-3300

Specification : AMD A4-3300 APU with Radeon(tm) HD Graphics
Socket FM1 (905)
------------------------------
Mainboard : GA-A75M-UD2H
--------------------------
Memory : 4GB DDR3 KINGSTON
--------------------------
HDD : 1T WD
-------------------------
Graphic : AMD Radeon HD 6410D
-------------------------

وشكرا مقدما لكل المهندسين

phenomenon
05-11-2016, 07:57
و عليكم السلام ورحمة الله

مفيش داعي لكسر السرعه

الجهاز مواصفاته بسيطه تصلح للعمل الروتيني لكن اذا كنت من هواة الالعاب حاول شراء بروسيسور اعلى و كارت شاشه اعلى و قطعة رام اضافيه 4GB
الامور دي هتكون حسب الميزانيه المتوفره معاك خاليا

Yasser
05-11-2016, 08:07
هات بروسيسور A8 وضيف رامه 4 تانيه وسيبك من كارت الشاشه عشان البروسيسورات دى اللى اولها A فئه اسمها APU مدمج جواها كارت شاشه معقول وبيعلى برامتين مع بعض 128 بت يكفى استخدامك ووفر تمن كارت الشاشه....وسيبك من كسر البروسيسورات دى عشان مش هايفرق معاك قوى وامكانيتها فى الكسر محدوده وصوت مروحتها مع الكسر فى الصيف مزعجه

bellsh
05-11-2016, 10:21
و عليكم السلام ورحمة الله

مفيش داعي لكسر السرعه

الجهاز مواصفاته بسيطه تصلح للعمل الروتيني لكن اذا كنت من هواة الالعاب حاول شراء بروسيسور اعلى و كارت شاشه اعلى و قطعة رام اضافيه 4GB
الامور دي هتكون حسب الميزانيه المتوفره معاك خاليا

لو هشتري بروسيسور ترشحلي ايه بالنسبه لموديل البورده دي ونفس الكلام لو كارت شاشه
ولو سمحت انا عاوز اعرف البروسيسور الي معايا يقابل انهي نوع في الانتل وشكرا لاهتمامك

bellsh
05-11-2016, 10:24
هات بروسيسور A8 وضيف رامه 4 تانيه وسيبك من كارت الشاشه عشان البروسيسورات دى اللى اولها A فئه اسمها APU مدمج جواها كارت شاشه معقول وبيعلى برامتين مع بعض 128 بت يكفى استخدامك ووفر تمن كارت الشاشه....وسيبك من كسر البروسيسورات دى عشان مش هايفرق معاك قوى وامكانيتها فى الكسر محدوده وصوت مروحتها مع الكسر فى الصيف مزعجه
سعرالبروسيسور ده كام وهينفع يركب عندي ولواشتغل تمام هيفرق معايا في الالعاب وبالاخص انا عاوزاشغل بيس2017

Black foxer
05-11-2016, 14:18
سعرالبروسيسور ده كام وهينفع يركب عندي ولواشتغل تمام هيفرق معايا في الالعاب وبالاخص انا عاوزاشغل بيس2017
مواصفات تشغيل البرو 2017 متواضعة جدا ولن تحتاج الى كارت شاشة خارجي لتشغيلها بسلاسة فالكروت المرفقة مع معالجات A من amd ستكون كافية ان شاء الله

أرسلت من SM-N920C بإستخدام تاباتلك