المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسار acquisition card

زقزوق
07-12-2016, 20:04
السلام عليكم

شباب بدي ارائكم بخصوص Acquisition card الخاصة بالتسجيل ... اريد تركيبها على جهازي نظرا لاني لدي معالج i3 فهو غير مخصص للتسجيل

من الافضل من بينهم التي توفي بالغرض

AVerMedia LGP Lite

ELGATO GAME CAPTURE HD60 PRO
AVerMedia ExtremeCap U3

AVerMedia Live Gamer HD C985 AVerMedia Live Gamer HD Lite

phenomenon
07-12-2016, 21:51
و عليكم السلام ورحمة الله و بركاته
إستخدم برنامج Bandicam الإصدار الكامل أو المدفوع و مفيش داعي للتكلفه
مش هيستخدم من جهد المعالج المركزي بتاعك ولا حتى 1% و إختبر بنفسك عدد الإطارات في الألعاب أثناء التسجيل بيه أو بدونه
خد معاه تجربه عموما الأول و ممكن تعتمد على أداة NVENC Encoding لو البطاقه nVidia

زقزوق
08-12-2016, 03:22
و عليكم السلام ورحمة الله و بركاته
إستخدم برنامج Bandicam الإصدار الكامل أو المدفوع و مفيش داعي للتكلفه
مش هيستخدم من جهد المعالج المركزي بتاعك ولا حتى 1% و إختبر بنفسك عدد الإطارات في الألعاب أثناء التسجيل بيه أو بدونه
خد معاه تجربه عموما الأول و ممكن تعتمد على أداة NVENC Encoding لو البطاقه nVidia

شكرا اخي راح اجربه انشاء الله بس عندي i3 6100 هل تضن انه يمكن عمل record و stream عادي ؟؟

phenomenon
08-12-2016, 09:56
الشكر لله
انا رايي جربه بالبدايه و في مميزات كثيره بينفرد بيها في الإعدادات الموجوده به زي إختيار مستوى جودة الصوره و الإمتداد الذي ترغب به و هكذا يعني هيحافظ معاك جدا على مساحة ملفاتك المسجله
إن شاء الله لن يتأثر أداء المعالج بجهد التسجيل لكن بخصوص الشيير أونلاين في نفس وقت التسجيل للأسف مشبيوفر ليك الإمكانيه دي

زقزوق
08-12-2016, 17:02
الشكر لله
انا رايي جربه بالبدايه و في مميزات كثيره بينفرد بيها في الإعدادات الموجوده به زي إختيار مستوى جودة الصوره و الإمتداد الذي ترغب به و هكذا يعني هيحافظ معاك جدا على مساحة ملفاتك المسجله
إن شاء الله لن يتأثر أداء المعالج بجهد التسجيل لكن بخصوص الشيير أونلاين في نفس وقت التسجيل للأسف مشبيوفر ليك الإمكانيه دي

طيب بس هل ينفع استعمال نسخة مكركة من البرنامج ؟؟

phenomenon
08-12-2016, 17:33
بالتأكيد
تأكد من مصدر تحميل البرنامج حتى لا تملأ حاسبك بالفيروسات

لو غير واثق في مصدر تحميلك سارفعلك نسخه مضمونه مفيش مانع

زقزوق
09-12-2016, 19:31
بالتأكيد
تأكد من مصدر تحميل البرنامج حتى لا تملأ حاسبك بالفيروسات

لو غير واثق في مصدر تحميلك سارفعلك نسخه مضمونه مفيش مانع

مش راخ اقول لا اخي و بارك الله فيك :)