المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : (مصر ) شراء شاشه 22-24 بوصه internal hard 2tb h, 3tb

freezcore
04-03-2017, 22:57
عايز أشترى شاشه 22او 24 بوصه internal hard 2tb او 3tb
ايه الانواع الكويسه والاسعار وهل ممكن الاثنين يكونوا ب 5000 جنيه ياريت بس توضحوا ليه الانواع الكويسه واسعاره بناء على طلبى بغض النظ عن الميزانيه شكرا

phenomenon
05-03-2017, 00:08
بطبيعة الحال السوق المصري هو أكثر الأسواق تأخراً في أمور الشاشات الحديثه و ده من عدة سنوات بسبب
إرتفاع أسعارها الملحوظ فما بالك بعد هبوط الجنيه لأقل من النصف
فحتى بعضهم بدأ بالإختفاء تدريجياً عن الظهور مره تانيه كشاشات ASUS / BENQ / ACER المخصصه للألعاب
ناهيك شاشات WQHD 1440p التي لم لم تظهر منها واحده حتى الأن و - ناهيك عن عدم وجود شاشات 4K في مصر أساساً قبل او بعد هبوط الجنيه سوى
موديل لا حول له ولا قوه فهو صاحب اقل نسبة تقييم عالميا و كان سعره 3500 و الموديل المعدل الان منه إذا وجدته ستجده بقيمة 15 الف جنيه تقريباً
لا توجد شاشات إحترافيه في مصر و القطع التي تأتي منها فلتات تباع بعشرات الالوف

حالياً إن كنت تتمنى إمتلاك شاشه راقيه فكر بالمنحنيه وانسى الفلات " على الاقل شعور بوجود شاشه جديده بتقنيه حديثه "
Samsung C27F390FHM 27 Inch Essential Curved

موجوده الأن بسعر 4850 جنيه بشركة تايم تيك
الموديل الاخر و سعره 4400 إلى 4500 و نفس المواصفات تقريباً لكن اظن ان الاولى أفضل في بعض الخصائص
Samsung S27D590C 27 Inch Curved LED

Ahmed_badawy
20-04-2017, 20:22
بطبيعة الحال السوق المصري هو أكثر الأسواق تأخراً في أمور الشاشات الحديثه و ده من عدة سنوات بسبب
إرتفاع أسعارها الملحوظ فما بالك بعد هبوط الجنيه لأقل من النصف
فحتى بعضهم بدأ بالإختفاء تدريجياً عن الظهور مره تانيه كشاشات ASUS / BENQ / ACER المخصصه للألعاب
ناهيك شاشات WQHD 1440p التي لم لم تظهر منها واحده حتى الأن و - ناهيك عن عدم وجود شاشات 4K في مصر أساساً قبل او بعد هبوط الجنيه سوى
موديل لا حول له ولا قوه فهو صاحب اقل نسبة تقييم عالميا و كان سعره 3500 و الموديل المعدل الان منه إذا وجدته ستجده بقيمة 15 الف جنيه تقريباً
لا توجد شاشات إحترافيه في مصر و القطع التي تأتي منها فلتات تباع بعشرات الالوف

حالياً إن كنت تتمنى إمتلاك شاشه راقيه فكر بالمنحنيه وانسى الفلات " على الاقل شعور بوجود شاشه جديده بتقنيه حديثه "
Samsung C27F390FHM 27 Inch Essential Curved

موجوده الأن بسعر 4850 جنيه بشركة تايم تيك
الموديل الاخر و سعره 4400 إلى 4500 و نفس المواصفات تقريباً لكن اظن ان الاولى أفضل في بعض الخصائص
Samsung S27D590C 27 Inch Curved LED

انا مش فاهم يعني دلوقتي خلاص مافيش شركة هتستورد شاشات حديثة وتبيعها تاني في مصر؟
انا بقالي شهر بدور على شاشة S24D330H او اي شاشة قريبة من مواصفاتها مش لاقي خالص مش عارف اعمل ايه

وشاشتي القديمة كانت S23A350H الله يرحمها بقى كابل الـ HD باظ من المدخل وبعدها بفترة كابل الـ vga كمان حصله نفس الموضوع والشاشة بقت شغالة ولكن ميتة اكلنيكياً :D اهي مرمية بقالها شهر عند مركز صيانة كل اسبوع يقولي الاسبوع الجاي بيدور على شاشة قديمة نفس النوع ويركب منها القطعة دي اللي انا ناسي اسمها :D

لا اعرف اصلح القديمة ولا عارف اشتري واحدة جديدة مش عارف اعمل ايه