المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ساعدوني بالله عليكو " هل لاب توب C2D قادر على تشغيل Watch Dogs 1 / GTA 4 / FC 3 ؟

moodymoohamed
09-05-2017, 03:50
انا هجيب لابتوب بالامكانيات دي
بروسيسور:core2due
رام:4giga
تشحولي كارت شاشة نوعه لو عاوز اشغل العاب متوسطة زي watch dogs 1
Far cry 3
GTA 4

Yasser
09-05-2017, 04:47
​لو وجدت لابتوب كورتوديو بفجا فهو قديم ومستهلك وايضا الفجا اللى عليه سواء ati / nvidia هتكون ضعيفه واخر جهدها تشغل pes 15 .....ابحث فى المستعمل او وارد الخارج من اول i3 بفجا خارجيه ....ايضا للتوضيح كارت شاشه اللاب مدمج فلا يرشح لوحده ولكن الجهاز كله وايضا ماهى ميزانيتك لشراء اللاب؟

moodymoohamed
09-05-2017, 04:53
يعني الكور تو ديو ميشغلش الالعاب اللي انا كاتبها حتي لو جبتلو كارت خارجي

Yasser
09-05-2017, 05:13
يعني الكور تو ديو ميشغلش الالعاب اللي انا كاتبها حتي لو جبتلو كارت خارجي

اللاب توب اللى بنتكلم عليه هنا مش ينفع يتركبله كارت خارجى اما تشتريه بفجا تشغل العاب زى فجا ati او nvidia ...او تكون فجا عاديه زى الانتل ....والبروسيسور نفسه ضعيف على الجيمز القوى وزى ماقولتلك دور على حاجه ببروسيسور i3 بكارت شاشه ati / nvidia

moodymoohamed
09-05-2017, 05:16
انا لما دخلت علي المتطلبات بتاعت الجيمز اللي انا كاتبهم كان مكتوب معالج كور تو ديو

phenomenon
09-05-2017, 12:41
لا تقتنع بمتطلبات الألعاب الموضوعه من قبل الشركات " %90 هي عمليه تسويقيه لتأكيد شراء اللعبه من قبل اللاعبين اصحاب المنصات الضعيفه "
عموما FARCRY 3 / GTA IV العاب صدرت في 2010 / 2012 و ربما معالج C2D يستطيع تشغيلهم و لكن بمعدل سرعة اداء بطيئه او التضحيه بالجوده الجيده في صورة اللعبه لتحصل على معدل 30FPS
وتبدا تشعر ان الاداء مقبول
لكن Watch Dogs بصراحه اللعبه كجرافيك فستشعر انه جرافيك DX9 و لكن كبيانات في محيط العالم المفتوح كثيره جدا واشك في قدرة C2D على التعايش معها بسرعه
كمان كارت الشاشه عليه العامل الأهم فلازم تعرف موديل الكارت باللاب

Majd9x
11-05-2017, 18:56
معالجات core 2 duo عديدة ومنتوعة
فاذا قارنت بين اقوى واضعف معالج c2d ستجد فرق يصل الى 100%
.
حدد لنا رقم موديل المعالج
والالعاب التي ذكرتها قديمة لا تحتاج لاداء عالي للعب فيها بشكل مقبول جدا
.
لكن النقطة (الرئيسية) ماهو كرت الشاشة?