المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ما هو افضل انتى فيرس

RVD150
26-05-2017, 23:11
مين الافضل فى دول Avast premium ولا Kaspersky total
ولا East مين الافضل

تقريبا معظم الناس قالتلى ال Kaspersky بس انا قولت اسال برضو هنا

Eslam Mohamd
27-05-2017, 02:13
على حسب امكانيات جهازك اخى الكريم كل واحد بيرتاح لنوع معين انا بفضل ESET لانه خفيف وقوى ومشغل معاه فايرول الويندوز والحمد لله حتى لو فى صورة وانا بتصفح شاكك فيها مش بيفتحها خالص ارشحهولك بعد تجربة كام سنة ولو الامكانيات كويسة ممكن تجرب kasper او AVAST ممتازين برده ومعاهم Bitdefender قوى برده الاختيار يرجع لك أخى الكريم

abdalhaliem
27-05-2017, 02:21
على حسب امكانيات جهازك اخى الكريم كل واحد بيرتاح لنوع معين انا بفضل ESET لانه خفيف وقوى ومشغل معاه فايرول الويندوز والحمد لله حتى لو فى صورة وانا بتصفح شاكك فيها مش بيفتحها خالص ارشحهولك بعد تجربة كام سنة ولو الامكانيات كويسة ممكن تجرب kasper او AVAST ممتازين برده ومعاهم Bitdefender قوى برده الاختيار يرجع لك أخى الكريم

الأخ الكريم

كما ذكر لك الأخ الفاضل حسب أمكانيات جهازك

وحسب الأهواء أيضاا

فالأنتى فيرس أكثر برنامج

يلازمك بخلال رحلتك اليوميه

فهو دائما نشط ودائما بالواجهه

ولايوجد شىء أسمه أفضل أنتى فيرس

فقط هناك أفضل برنامج ترتاح معه من برامج الأنتى فيرس

أنا عن نفسى أرتاح جداا مع افاست الشامل

( Avast premier )

بالتوفيق أخى الكريم

وكل عام وأنت بخير

RVD150
27-05-2017, 12:05
كل المراجعات على المواقع الاجنبية بتقول ان افضل انتى فيرس bitdefender بس المشكلة ان ديما لو عملو تقييم للافاست بيحطو النسخة المجانية مش لاقى ولا تقييم للنسخة الشاملة خالص و الكاسبر اسكاى بيبقى رقم ٢ او ٣ حسب الموقع اللى عامل التقييم

Eslam Mohamd
27-05-2017, 16:11
متعتمدش على المراجعات اخى الكريم لان معظمها بيكون لأغراض تسويقية للمنتج المعروض والله اعلم
هضربلك مثال برنامج system mechanic واخد احسن برنامج لتنظيف الجهاز على مواقع المراجعات ولما جربته محستش بفرق خالص زى برامج ccleaner وwise care 365 مش شرط تكون المراجعات صحيحة عشان كده شيلته
جرب بنفسك انا بحب eset لأنه خفيف ومش بيأخر فى إقلاع الويندوز ومش بيسحب حاجه من موارد الجهاز وبرده لما بصطب لعبة او اى حاجه مش بيتقل الجهاز او بيأخر عملية التصطيب مع ان امكانيات الجهاز تسمح بتصطيب اى برنامج تانى
زى ماقولت لحضرتك كل واحد بيرتاح لأنتى فيرس معين زى مشغلات الميديا والصوت كل واحد ليه اختياره
تقبل تحياتى