المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : بخصوص تعدين البيت كوين

DMO
22-06-2017, 18:54
السلام عليكم اخواني
لو سمحتو انا كنت عايز اعرف جهاز لتعدين البيت كوين هيكلف مش شرط يكون الجهازه به 6 كروت فيجا ممكن كارتين فقط وهعلي العدد في المستقبل
اعزروني عشان انا مش فاهم اوي في موضوع التعدين دا
عايز اي جهاز باقل تكلفه بحيث ان يكون العئد معقول شويه وفي نفس الوقت سعر الجهاز في البدايه مش غالي اوي

eslam2010530
22-06-2017, 19:45
متابع

Yasser
22-06-2017, 19:50
تعدين البتكوين اصعب تعدين حاليا محتاج اجهزه متخصصه مش جهاز كمبيوتر واحد او اتنين ...اقرأ عن تعدين الايثيريوم .

DMO
22-06-2017, 19:57
تعدين البتكوين اصعب تعدين حاليا محتاج اجهزه متخصصه مش جهاز كمبيوتر واحد او اتنين ...اقرأ عن تعدين الايثيريوم .
الي كنت اعرفو انت تعدين البيت كوين بيكون عن طريقه اجهزه كوميبيوتر عاديمه الفرق بس انها بعدد كروت كبير وقويه و مخصصه للتعدين
طيب تعدين الايثريوم دا عائد فيه كبيره يعني ومشروح مربح ولا لاء ومحتاج قد ايه لو عايز ابداء فيه

Yasser
22-06-2017, 20:13
انا مجربتش قبل كده لكن هو مربح وكل عمله ليها قيمه يعنى البت 2400 $ تقريبا ...الاeth 355$ تقريبا .....اعرف حد بيعدن من سنين بيتكوين والان غير الى الايثيريوم وايضا الايثيريوم ومعظم العملات بتتحول الى بيتكوين فى مواقع تحويل عادى ....يعنى للتبسيط لو عندك جهاز فى 3 كروت 6g 1060 مش هاتجيب بيتكوين واحده فى سنين لكن ممكن تجيب اكتر من 10etherium ! كلام نظرى ومافيش حاجه سهله بدون مخاطره او خساره فى الدنيا ^^

DMO
22-06-2017, 20:24
انا مجربتش قبل كده لكن هو مربح وكل عمله ليها قيمه يعنى البت 2400 $ تقريبا ...الاeth 355$ تقريبا .....اعرف حد بيعدن من سنين بيتكوين والان غير الى الايثيريوم وايضا الايثيريوم ومعظم العملات بتتحول الى بيتكوين فى مواقع تحويل عادى ....يعنى للتبسيط لو عندك جهاز فى 3 كروت 6g 1060 مش هاتجيب بيتكوين واحده فى سنين لكن ممكن تجيب اكتر من 10etherium ! كلام نظرى ومافيش حاجه سهله بدون مخاطره او خساره فى الدنيا ^^

فاهم والله يا اخ ياسر بس انا ناس كتير قالتلي تعدين البت كوين مضمون مافيهوش خساره خالص عشان كدا اختارتو
طيب تعدين
الايثيريوم نسبه المخاطره فيه قد ايه ومحتاج اقل حاجه جهاز امكنياتو ايه

Yasser
22-06-2017, 20:31
انا مش جربت ...لكن زى ما ارتفعت قيمه العملات ايه المانع انها تتهبد تانى ! فة مشاكل فى التعريفات المثلى اللى تشتغل عليها وبرامج التعدين وحاجات كتير ... المخاطره دايما تناسب مع الربح دى قاعده ....اقرأ فى المحتوى العربى عن التعدين وخد فكره واعمل بحث عن مواضيع عرب هاردوير وغيره القديمه وايضا بالشهره الحاليه للموضوع ده بيزيد الكلام فيه كعرب يعنى ..... وبالنسبه لاقل جهاز فممكن كارتين او تلاته 1060 -بس 6 جيجا للمستقبل - هايوفوا بالغرض لكن سألت امبارح ب7500 جنيه ومع جهاز فقط !!!!