المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسار بخصوص برامج vpn

RVD150
16-07-2017, 12:48
انا بستعمل برامج vpn المجانية على الموبايل الاندرويد و الكمبيوتر كتير بس لقيت ناس بتقول احذر برامج ال vpn المجانية و بتصورك و معرفش بتعمل هاك عليك

مع العلم انى لما بنزل مثلا برنامج vpn بنزلو من بلاى استور للاندرويد و للويندوز بنزلو من الاستور بس مجانى برضو هل الكلام بتاع الهاك دة فعلا صحيح ولا مافيش الكلام دة و اطمن

Yasser
16-07-2017, 13:24
الاستورز دى فيها تقييم واراء المستخدمين وفى برامج مشهوره ومتداوله عالميا واكيد مش مشبوهه وده بشكل عالم مش الvpn فقط

RVD150
16-07-2017, 13:50
تمام انا بنزل vpn واخد مثلا تقييم 4.5 او 4.4 و القى عدد اللى نزلو فوق المليون واحد للاندرويد و كدا بس انا بتكلم انهم بيقولو اى برنامج vpn مجانى لو نزلتو على جهازك خلاص انت كدا مراقب و اى حاجة بتعمليها بشوفوها على طول هل الكلام دة صحيح

RVD150
16-07-2017, 18:20
ارجو الافادة

البعد الخامس
17-07-2017, 00:55
تمام انا بنزل vpn واخد مثلا تقييم 4.5 او 4.4 و القى عدد اللى نزلو فوق المليون واحد للاندرويد و كدا بس انا بتكلم انهم بيقولو اى برنامج vpn مجانى لو نزلتو على جهازك خلاص انت كدا مراقب و اى حاجة بتعمليها بشوفوها على طول هل الكلام دة صحيح

- هما مين اللى بيشفوها على طول ؟

ارجو الافادة

- استاذى الفاضل ليس كل برنامج تحمله يكون هاك لك او يراقب جهازك حتى لو VPN .

- الكلام السابق ليس صحيح فى المجمل مع العلم ان فى بعض البرامج عن تثبيتها تضر الجهاز او تراقبه او هاك

احتمال وارد ومعظم هذه البرامج تكون بسبب ان حضرتك تقوم بتحميل البرنامج من موقع غير موثوق به

وليس الموقع الرسمى للبرنامج او ملف تم التعديل عليه ليقوم بما سبق من مراقبه وهاك

او ضرر لجهازك وليس من موقعه الرسمى الذى تم تحميله منه اكثر من 100 الف وليس مليون

وعشان الصوره تضح لك لو كانت الشرطه او المخابرات تريد مراقبتك

سوف تراقبك بدون ما تنتظر حضرتك لتحميل برنامج VPN

فى النهايه ما تقوم به صح جداً فلا داعى للخوف او الاقتناع باراء ناس تتكلم بالمجمل بدون علم .

RVD150
17-07-2017, 13:01
تمام انا بحمل بس من بلاى استور فقط بس لو كتابت على اليوتيوب تلاقى يقولك حتى لو نزلت من البلاى استور برضو ال vpn يرقبك و انت كدا بقيت كل الهاكرز ببشفوك ههههههه واللهى مكتوب كدا انا قولت اطمن منكم و شكرا

abdalhaliem
17-07-2017, 13:31
تمام انا بحمل بس من بلاى استور فقط

والله ياأخى الكريم

أنا لى سنوات أحمل أى أبلكيشن من الستور ( المتجر )

أنا وأولادى

ولم نعانى لامن هاك ولاغيره

اطرد تلك الهواجس من تفكيرك:):)

بالتوفيق

Eslam Mohamd
19-07-2017, 06:34
متقلقش مفيش حاجه من الكلام ده انا بستخدم فى بى ان على الكمبيوتر ومحاكى الأندرويد ومفيش منه مخاطر ابدا