المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : السلام عليكم استفسار بخصوص ظهور ظلال يمين النصوص و الأيقون هل عيب شاشه ام كارت شاشه

mohnd_mohnd
02-10-2017, 15:10
ظهور ظلال خفيفه علي يمين الايقوانات والنصوص والصور زي الي ف الصورة https://imgur.com/a/OiwsZ
ودي مزعجه هل ده عيب شاشه ولا كارت شاشه للعلم
انا كارت الشاشه عندي gt730 msi v3 128 bit ddr3 2 giga ومكانتش باينه قوي قبل كده لكن النهارده بقت مزعجه جدا
ملحوظه انا ف اللحظه او 10 دقايق الي كنت بكتب فيهم البوست كنت شيلت الكارت من المازر واستعملت الكارت الداخلي ليها والصورة مكانش فيها اي نوع من انواع الظلال بعد انا خلصت كتابة البوست قمت بتركيب الكارت تاني ف المازربورد والغريب ان الظلال اختفت نهائي والصورة رجعت طبيعيه تاني ولايوجد بها اي ظلال ممكن تفسير وليه الظلال دي وهل دا عيب كارت ولا عيب شاشه وليه لم يعد لا اي اثر لما شلت الكارت ولما ركبته برضه لم يبقي لها اي اثر ؟

Black foxer
02-10-2017, 18:21
قم بازالة الكارت مرة اخرى وتنظيفه جيدا ثم اعادة تركيبه مرة اخرى

قم بحذف التعريف من جذوره واستخدم تعريف شهر اغسطس لان اخر تعريفين بهم الكثير من المشاكل

mohnd_mohnd
02-10-2017, 21:16
قم بازالة الكارت مرة اخرى وتنظيفه جيدا ثم اعادة تركيبه مرة اخرى

قم بحذف التعريف من جذوره واستخدم تعريف شهر اغسطس لان اخر تعريفين بهم الكثير من المشاكل
م انا شيلت الكارت ولما نضفته ورجعته مكانه اشتغل مفيش مشاكل والظل راح واتعدل الحمد لله
ولو سمحت ممكن لينك التحديث بتاع شهر اغسطس لاني مش عارف اتعامل مع التحديثات ولا اجيبها منين ومشكور للاجابه