المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : احتاج سماعة هيدفون تكون ويرليس نوعية كويسة و سعر كويس ( فى مصر )

ahmed2018
27-10-2017, 21:20
احتاج سماعة هيدفون تكون ويرليس نوعية كويسة و سعر كويس ( فى مصر )
و بعدين برضة حبيت اسئل السماعة الية بسلكم افضل ام الويرليس ؟
انا عندى ام سلك USB نوعها GIGAMAX باظة مشكلة السيلك كل شوية اتشنكل فية و انا معدى فا اتخنقة من السماعة الية بسيلك و قبل كده صلحتها السيلك اتقطع لحمتة
بس المراضى اتعقدت منها كانت هتبوظ لى مدخل ال USB في الكيسة و عملة قفلة في اليو اس بى فا عاوز سماعة ويرليس نوع كويس
انا عارف في أنواع ممكن تكون بالف و الفين و 3 الى حتى 5 الف انا عاوز نوعية معقولة و كويسة

Yasser
28-10-2017, 01:27
انا عارف في أنواع ممكن تكون بالف و الفين و 3 الى حتى 5 الف انا عاوز نوعية معقولة و كويسة

بالضبط أخى يجب تحديد الميزانيه فلو تحت ال500 جنيه فسيكون اختياراتك كما فى المولات انواع صينى غير معروفه اما لو ميزانيه كبيره فعليك شراء براند معروف له مراجعات على الويب حتى لو اشتريته من الخارج حتى لاتكون مضيعه للنقود .

ahmed2018
28-10-2017, 01:48
بالضبط أخى يجب تحديد الميزانيه فلو تحت ال500 جنيه فسيكون اختياراتك كما فى المولات انواع صينى غير معروفه اما لو ميزانيه كبيره فعليك شراء براند معروف له مراجعات على الويب حتى لو اشتريته من الخارج حتى لاتكون مضيعه للنقود .
يعنى لازم ازيد من 500 جنية ؟ مينفعش 500 ؟ طيب السمعات الميكروسوفت العادية موجودة ؟
او اى سماعة عادية نوع كويس لا تتخطى ال 400 جنية ؟
مش لازم ويل ليس طالما غالى

ahmed2018
28-10-2017, 01:52
طيب النوع ده مثلا الوير ليس سئ ؟
https://2bcomputer.com/ar/marvo-hb-013-bluetooth-headphone-available

ahmed2018
28-10-2017, 01:55
و النوع ده

مارفو سماعة بلوتوث موديل HB-020https://2bcomputer.com/ar/marvo-hb-020-bluetooth-headphone-available

و برضة بالنسبة للسماعات الوير ليس هل لها اضرار على الدماغ ام لا ؟ و البطاريق بتعوض وقت قد اية ؟

Yasser
28-10-2017, 02:06
يعنى لازم ازيد من 500 جنية ؟ مينفعش 500 ؟ طيب السمعات الميكروسوفت العادية موجودة ؟
او اى سماعة عادية نوع كويس لا تتخطى ال 400 جنية ؟
مش لازم ويل ليس طالما غالى

لم أعلم ميزانيتك فسألت لكن لو الكلام على 400 فلا مشكله و2b أفضل من غيرها فى المبلغ المذكور لكن عمر البطاريه وأسئله دقيقه عن السماعه بالتحديد لا اعلم لانى لم اجربها ..اما بخصوص اضرار الدماغ كما تقول فهة مجرد نفس السماعه لكن بدون السلك فلو اتبعت احتياطات السلامه عند استخدام سماعا ت الاذن بشكل عام من تلطيف مستوى الصوت وعدم تعليته وعدم الاستخدام فتره طويله فلن تكون مشكله باذن الله .

ahmed2018
29-10-2017, 16:09
لم أعلم ميزانيتك فسألت لكن لو الكلام على 400 فلا مشكله و2b أفضل من غيرها فى المبلغ المذكور لكن عمر البطاريه وأسئله دقيقه عن السماعه بالتحديد لا اعلم لانى لم اجربها ..اما بخصوص اضرار الدماغ كما تقول فهة مجرد نفس السماعه لكن بدون السلك فلو اتبعت احتياطات السلامه عند استخدام سماعا ت الاذن بشكل عام من تلطيف مستوى الصوت وعدم تعليته وعدم الاستخدام فتره طويله فلن تكون مشكله باذن الله .

السماعة الية بسيلك مفيهاش ذبذبات على الدماغ لانها مش ويرليس انما الوير ليس مفترض فيها ذبذبات ذي الميكروويف بس بشكل عام ذبذبات المحمول منتشرة في كل مكان حتى لو مش بتستخدم موبيل
بس الميزانية كويسة بس انا مستخصر اجيب سماعة هيد فون مثلا بى 2000 جنية حرام جدا و خصوصا ان الأسعار دلوقتى مرتفعة بسبب الدولار بمعنى السماعة الية بى 2000 جنية دى كانت بى 400 جنية بس
و افضل سماعة كانت بى 1200 جنية وقتها لكن دلوقتى في سماعات كتير حتى تحمل ماركات براندات ذي سونى و سامسونج الخ و صوتها سئ جدا وواطئ جدا و كله نوعيات مضروبة
حتى سماعات ميكروسوفت كانت نضيفة و الشركة بطلة تصنعها من فترة و مبقتش موجودة في مصر