المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : لاول مره تركر صيني يضع إسم "مصر" على قائمة المحظورين ونبأ صادم لإعضاءه المصريين

Torrentawy
16-12-2017, 21:10
خبر غير سار للمصرين وبالأخص عشاق تركر ( TTG )

"Recently we discovered a lot of users with abusive behavior on TTG and they tend to be from certain countries/regions. As a closed and private community, the staff are very concerned and it's the last thing we wish to see. We regret to announce that we can no longer accept your application if you live in the following countries/regions: Romania, Brazil, India, Pakistan, Egypt, Iraq, Afghanistan. You will get banned and blacklisted if you still apply after this announcement. However, we welcome all original content uploaders and dedicated seeders regardless where you are from"

Manga4Anime
17-12-2017, 16:56
من كثر الغش !
طيب غير ال ip وادخل عليهم , ينفع؟

Torrentawy
17-12-2017, 20:46
من كثر الغش !
طيب غير ال ip وادخل عليهم , ينفع؟

تغير الأيبي قصدك تغير من شركة لشركة يعنى مهو للاسف يا صديقى الأيبى المصرى عمتاً معروف فى كل الدنيا آيبي مصر بالذات وضعين تحته مليون خط احمر
مش حكاية تغيير من شركة لشركة
إنت ممكن تستخدم VPN ومش تستخدم النسخة العادية كمان كمان يفضل يكون النسخة برميم ليه لأن بيبقا فيه إمكانيات ومميزات أقوى من العادى ومتستخدمشى بروكسى إطلاقا لأنه عامل زي برنامج الغش بتاع التورنت بالظبط وبيبقا ظاهر أدامهم على الموقع إنك بتستخدم بروكسى لأن المواقع دى بيبقا عليها سكربت وتقنيات عاليه بتكشف الأيبيهات المستخدمة على الموقع هل هي آيبيهات صحيحة أم آيبيهات وهميه

TheTrader
24-12-2017, 13:54
تغير الأيبي قصدك تغير من شركة لشركة يعنى مهو للاسف يا صديقى الأيبى المصرى عمتاً معروف فى كل الدنيا آيبي مصر بالذات وضعين تحته مليون خط احمر
إنت ممكن تستخدم VPN ومش تستخدم النسخة العادية كمان كمان يفضل يكون النسخة برميم ليه لأن بيبقا فيه إمكانيات ومميزات أقوى من العادى ومتستخدمشى بروكسى إطلاقا لأنه عامل زي برنامج الغش بتاع التورنت بالظبط وبيبقا ظاهر أدامهم على الموقع إنك بتستخدم بروكسى لأن المواقع دى بيبقا عليها سكربت وتقنيات عاليه بتكشف الأيبيهات المستخدمة على الموقع هل هي آيبيهات صحيحة أم آيبيهات وهميه

أشك أنو يمكن تخدع التراكرات بVPN, خاصة عالية المستوى لأن كل شركة VPN عشان تتحمل كمية الباندويدث الكبيرة لمستخدميها لازم يكون عندها ISP خاص بها و أظن أن هذي المسائل يمكن رصدها بسهولة.

لكن إذا عندك مثال يا أخي لأحد بريميم VPNs غير قابل للكشف أنا مهتم أجربو

TheTrader
24-12-2017, 14:43

بعد شوية بحث لقيت انو جميع موفري VPN يشتغلو من datacenters و النتيجة انو سهل رصدهم, التراكرات تقوم بإضافة الIPs الخاصة بهم الى اللائحة السوداء و ما يسمحوا بتصفح الموقع أو التسجيل منهم بس السيدبوكس مسموح.
الحل هو إعداد VPN خاص بك في دولة اخرى (إذا كنت تعرف شخص قاطن بالخارج), أو - وهذا هو الحل الأسهل لكنو مكلف - تستأجر ما يسمى ب Residential VPN (في بي ان سكني) و هو أغلى من VPN العادي لانو غير قابل للرصد (يعطيك IP عادي كما أنك مواطن باشتراك انترنت شخصي في تلك الدولة عكس Datacenters باشتراك تجاري).

https://www.google.com/search?q=residential+vpn

في كثير منهم بس أرخص مثال لقيتو هو:
https://resvpn.com/pricing

Torrentawy
24-12-2017, 19:36
أشك أنو يمكن تخدع التراكرات بVPN, خاصة عالية المستوى لأن كل شركة VPN عشان تتحمل كمية الباندويدث الكبيرة لمستخدميها لازم يكون عندها ISP خاص بها و أظن أن هذي المسائل يمكن رصدها بسهولة.

لكن إذا عندك مثال يا أخي لأحد بريميم VPNs غير قابل للكشف أنا مهتم أجربو

بعد شوية بحث لقيت انو جميع موفري VPN يشتغلو من datacenters و النتيجة انو سهل رصدهم, التراكرات تقوم بإضافة الIPs الخاصة بهم الى اللائحة السوداء و ما يسمحوا بتصفح الموقع أو التسجيل منهم بس السيدبوكس مسموح.
الحل هو إعداد VPN خاص بك في دولة اخرى (إذا كنت تعرف شخص قاطن بالخارج), أو - وهذا هو الحل الأسهل لكنو مكلف - تستأجر ما يسمى ب Residential VPN (في بي ان سكني) و هو أغلى من VPN العادي لانو غير قابل للرصد (يعطيك IP عادي كما أنك مواطن باشتراك انترنت شخصي في تلك الدولة عكس Datacenters باشتراك تجاري).

https://www.google.com/search?q=residential+vpn

في كثير منهم بس أرخص مثال لقيتو هو:
https://resvpn.com/pricing

زي منا بقولك لسيادتك ان الــ VPN البرميم يختلف كتيير عن النسخة العادية وملحوظة صغيرة برضه للناس اللى مش واخده بالها لما تيجى تختار الــ VPN متختارشى اى VPN كده وخلاص لازم تختار اللى تقييمه عالى!

ممكن توضيح بسيط للنقطة تانى ياغالى

farstorrent
25-12-2017, 18:56
اكتر مواقع ممله هى المواقع الصينى
كل فترة يعملوا اختبار مش عارف ترفع اية وتجمع نقاط اية والا تتبرع وحاجة مريضه