المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : أفضل مراوح للكيس من ناحية الهدوء

mido hamdy
09-02-2019, 05:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا عندي كيسة Cooler Master Storm Scout II . وعاوز أشتري مراوح لها تكون صوتها منعدم ان أمكن مقابل السعر .

فيه مراوح Cougar Turbine Orange 120 تمنها تقريبا 125 جنيه وفيه Cooler Master cooler master sickleflow x 120 تمنها 145 جنيه

أيهما أفضل من ناحية قلة الضجيج والعمر الأفتراضي لأني تقريبا بشغل الجهاز 5 أيام متواصل أسبوعيا .

سيتم شراء 6 مراوح ان شاء الله لأني لا احب التغيير الا بعد سنوات .

لو فيه خيار أفضل بسعر أعلى حتي 250 جنيه للمروحة الواحده فلا توجد مشكلة . وجزاكم الله خيرا .

الواد ميشو
09-02-2019, 05:44
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته..

هو الاكيد كان فيه مرواح Thermaltake Pure S دي كان صوتها منعدم بمعنى الكلمة (وكان دورانها 1000-الهوا مش قوي أوي) فدي لو لقتها هتكون مالهاش صوت
ومروحة SickleFlow جربتها وكان في زي زنة بسيطة لو ركزت معها أوي بس هواها حلو لكن السلك قصير نسبيا.

وبالتوفيق ..

mido hamdy
09-02-2019, 05:58
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته..

هو الاكيد كان فيه مرواح Thermaltake Pure S دي كان صوتها منعدم بمعنى الكلمة (وكان دورانها 1000-الهوا مش قوي أوي) فدي لو لقتها هتكون مالهاش صوت
ومروحة SickleFlow جربتها وكان في زي زنة بسيطة لو ركزت معها أوي بس هواها حلو لكن السلك قصير نسبيا.

وبالتوفيق ..

شكرا جزيلا اخي الكريم . للأسف موقع ايجي برايس تم تجديده وفيه منتجات كتير بقت مش موجوده . لو حضرتك تعرف موديلات معينة موجودة بالسوق أرجو ابلاغي .

وفعلا ال sickleflow انا جاي مع الكيسة واحده منها وصوتها كان فيه زنة وحاليا صوتها بقي عالى بشكل يشبه المكنسة الكهربائية .

mohamed elfnan
09-02-2019, 13:52
.........طبعا كما اشار الاخ ميشو
Thermaltake Pure S ممتازة اذا وجدتها متاحة..........شخصيا لي تجربة مع هذه المروحة الرائعة Cougar CFD Series Red 120mm LED Fan
حيث تتميز بالهدوء واندفاع هواء ممتاز وسعرها حوالي 175 جنيها والاخ الاكبر منها 140mm عامل 250 جنيها...............تقبل تحياتي

mido hamdy
09-02-2019, 18:43
.........طبعا كما اشار الاخ ميشو
Thermaltake Pure S ممتازة اذا وجدتها متاحة..........شخصيا لي تجربة مع هذه المروحة الرائعة
Cougar CFD Series Red 120mm LED Fan
حيث تتميز بالهدوء واندفاع هواء ممتاز وسعرها حوالي 175 جنيها والاخ الاكبر منها 140mm عامل 250 جنيها...............تقبل تحياتي

جزاك الله خيرا اخي . كنت بفكر في الكوجر بس من تجربة حضرتك صوتها فيه زنة ومسموع ولا هادية ؟

mohamed elfnan
09-02-2019, 22:04
جزاك الله خيرا اخي . كنت بفكر في الكوجر بس من تجربة حضرتك صوتها فيه زنة ومسموع ولا هادية ؟

.............اهلا اخي الكريم..الفئة دي تحديدا ممتازة جدا وتختلف خالص عن فئة
Turbin
وبصراحة صوتها هاديء ولا يوجد به زنة(انا شاريها بقالي اربع شهور) ودفع الهواء بتاعها ايضا جيد بالاضافة الى انها led

ودا رابط لمشاهدة المروحة.......https://www.youtube.com/watch?v=PXex1yTXzBo

mido hamdy
11-02-2019, 19:32
.............اهلا اخي الكريم..الفئة دي تحديدا ممتازة جدا وتختلف خالص عن فئة
Turbin

وبصراحة صوتها هاديء ولا يوجد به زنة(انا شاريها بقالي اربع شهور) ودفع الهواء بتاعها ايضا جيد بالاضافة الى انها led

ودا رابط لمشاهدة المروحة.......https://www.youtube.com/watch?v=PXex1yTXzBo
أشكرك اخي جزاك الله خيرا
أنا هشتريها بدل الكولر ماستر بسبب الهودء اهم شئ عندي وبالتالى هي الخيار الوحيد بالسعر ده .

mohamed elfnan
12-02-2019, 09:38
أشكرك اخي جزاك الله خيرا
أنا هشتريها بدل الكولر ماستر بسبب الهودء اهم شئ عندي وبالتالى هي الخيار الوحيد بالسعر ده .

الشكر لله اخي الكريم
بالتوفيق ومبروك مقدما