المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : لو عايز اعرف اللوحة الام فيها مشاكل ولا لا

ryko2
12-06-2019, 18:05
السلام عليكم

لو عايز اعرف اللوحة الام اللى عندى فيها مشاكل ولا لا اعرف ازاى؟

وياترى كارت التستر عملى فى المسألة دى؟ولو كدة سعره كم وانواعه إيه

abdalhaliem
12-06-2019, 18:51
ماهى نوع المشاكل الذى تعانى منها ؟؟

وكارت التيستر

مختص فقط بمشاكل الأقلاع

لكنه لن يكون عملى بخلاف ذلك

بالتوفيق

ryko2
12-06-2019, 20:39
فيه صوت بيصدر من اللوحة زى الخبط كدة ومشعارف إيه سببه ولا عارف احدد مصدره والصوت دة انا متاكد 90% انه من اللوحة ومن ناحية تانية شاكك فى مكان تركيب كارت الشاشة اللى فيها لانى لما بشغله على كيسة تانية مهما ضغطت عليه مبيحصلش فيه مشاكل بشرط انى افصل الكارت شوية بعد رفعه من ع اللوحة دى أما فى حالة انى مجرد ماافصله والمشكلة ظاهرة فيه واوصله على كيسة تانية تحصل حاجات غريبة ياإما المراوح تشتغل بأقصى سرعة او تحصل نفس المشكلة اللى كانت بتحصل فيه وهو واصل على اللوحة دى ولو اتساب كم ساعة من غير ما يكون راكب على اى لوحة ووصلته على لوحة تانية بيشتغل عادى جدا مع العلم ان درجات حرارته ممتازة

abdalhaliem
13-06-2019, 01:52
بالطبع أنت أدرى فيما يحدث معك

الطريقه المثلى لمعرفه كفائه اللوحه الأم

( بعد الفحص المبدئى والمطالعه بالعين المجرده )

هى قياس كافه دوائرها

بالطبع بواسطه فنى متمرس

موفق دائماا

ryko2
17-06-2019, 19:52
وبالنسبة برضه لمشكلة مخارج اليو اس بى الامامية الخاصة بالكيسة ممكن يكون لها علاقة برضه؟

وخصوصا ان الاتنين واصلين وشغالين لكن اللى بيحصل انى لما بوصل فلاشات عادية بتشتغل انما لما بوصل هارد اكسترنال مبيشتغلش وكما لو كان مش ساحب كهربا كفاية واللى شككنى فى كدة انما لما فلاشتين فى الناحيتين بيتوصلوا مع بعض ساعات واحجدة منهم متقراش واحيانا تقرا ومتستقرش فى القراءة غير بعد شيل التانية المشكلة دى ممكن تكون فى كهرباء اللوحة؟ولا احتمال ترجع للباور سبلاى مع العلم ان القيم طبيعية وسليمة