المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : عضو جديد و محتاج مشورة

certMC
18-03-2007, 04:43
أولآ تحياتى للجميع من عضو جديد و أتمنى قبول عضويتى أو مشاركاتى
ثانيآ أنا كنت عاوز أشكر كل القائمين على هذا المنتدى و المشرفين و أيضآ الأعضاء و بجد أنا مبسوط أن في منتدى عربى بمواضيعه المميزة ديه
ثالثا أنا كنت عاوز أستفسر عن مركز موجود فى مصر بصراحة فى ناس كتير أوى بيشكروا فيه و بيقولوا عليه كلام كتير كويس مش بس بحلاوة المكان و خدماته لكن أيضآ بوجود عدد من الأنستراكتور المميزين و آيضآ على كفاءة و خبرة عالية
أنا اولآ عاوز أبتدى كورسات MCSE and CCNA مع العلم أن MCSE تكلفتهت 3600جنيه و CCNA تكلفتها 3000 جنيه تقريبآ و أنا حبيت أحط الأسعار ديه لبيان حاجة مهمة أن المبلغ بالنسبة لى مش قليل فأتمنى الرد عن سابق تعامل مع المركز أو ما سمع عنه وأما عن المدة لكل كورس فيهم 8 شهور تقريبآ و كنت قبل ما أبتدى عاوز اسأل عن المركز ده اذا أى حد من الأعضاء أو المشرفين أخذ كورسات هناك أو أى أنستراكتور يسمع عنه أو درس هناك مثلآ
المركز هو تبع الجيش و مكانه فى أول مدينة نصر أمام طيبة مول أنا معرفش أسمه بصراحة لأنى ماخدش بالى من أسمه بس هو مشهور
على العموم أنا منتظر ردكم عليا بس أتمنى الرد السريع لأنى ناوى أبتدى فى الCCNA و كنت محتاج مشورتكم أوى
وأسف جدآ على الأطالة
أنا كنت وضعت الموضوع ده فى منتدى شهادات مايكروسوفت فى موضوع مراكز مصر المعتمدة لمايكروسوفت و لكن لم أحظى بأى رد و كان متهيألى بسبب أن مكان وضع الموضوع خاطىء لذلك أضفته هنا و أنا متأسف لتكرار الموضوع بس لأهميته صدقونى

rasim
18-03-2007, 22:45
السلام عليكم
وانا كمان ناوى اخذ الشهاده بس المبلغ غالى
انا فكرت طالما انت من مصر ممكن نذاكر مع بض ونشجع بعض دا راى وارجوا من الاخوا ان يفدوك برده
والسلام عليكم

certMC
19-03-2007, 14:02
أنا متشكر لردك و طبعآ أنا أكيد يشرفنى بس بصراحة أنا كنت معتمد على أراء الأعضاء فى المنتدى بس و لا واحد أجبنى و كما موضح سابقآ أنا كنت معتمد على كده
و برده شكرآ لردك و مرة تانية أقول لك أنا أكيد يشرفنى و أنا برده منتظر الأراء لأنى بجد محتاج مساعدة أو مشورة تشجعنى على المخاطرة ديه و أنا بقول مخاطرة لأنى مدرستش حاجة قبل كده فى المركز ده و المبلغ مش قليل دا غير أنى ممكن أخد MCSE ب 6000 جنيه أو أكتر فى مركز تانى و ديه حاجة لسة مش هحددها دلوقتى لأنى مهتم حاليآ بال CCNA فى المركز ده و التى سوف أبدأ بها فى مجال الشبكات فأرجو الأفادة لو حد يقدر يساعدنى بنصيحة أو بسابق تعامل مع المركز ده
و شكرآ مقدمآ

rasim
19-03-2007, 14:29
السلام عليكم
جزاك الله خيرا وربنا يسهل وحد يرد عليك

Movenpick
19-03-2007, 17:29
على قد ما تدفع تحصل على جودة التعليم بس جرب KIT اسعارهم جدا رخيصه اتذكر الـCCNA بـ 250 جنيه او أقل www.kit.com.eg بس التدريس صفر على الشمال يعني لازم تشد حيلك جدا عان تنتبه اعتقد انه كمان yat رخيصين بـ1000 جنييه او 1200 ماني فاكر ولله.

mohand123
19-03-2007, 18:09
lانا سئلت عن ccna في مركز يات كان سعرهم 950 جنيه ومركز ite كان سعرهم 1000 جنيه

بس انا علي حسب ما سمعت ان احسن الاماكن في تدريس ccna هو الجامعه الامريكيه بس

الصراحه معنديش معلوات عنها او عن اسعارها

www.ite.com.eg/

www.yateducation.com

ودي عناوين المركزين اللي انا ذكرتهم علي الانترنت