المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلتي مع اللغه

al_aseeel
23-04-2007, 11:19
بسم الله الرحمن الرحيم يا شباب قبل كم يوم الجهاز شغال وزي الفل و لكن فجأه صار لما اكتب اي حاجه في الـbrowser بيكتب انجليزي اوكي ولكن لما احوله عربي بيصير يكتب رموز وحروف انجليزي مع العلم انه بيكتب كويس في كل البرامج الاخري ماعدا الاكسبلورر فما الحل مع اعلم ايضا ان الاعدادات كما هي لم تتغير سابقا لانه كان يعمل ولكن الان لا فما الحل برأيكم هل معقول يكون فيروس وا شيء من هذا القبيل دلوني يا شباب

The Mysterious
23-04-2007, 11:42
المشكلة على الأغلب وليس على وجه الدقه في Toolbarمتل Google Toolbar أو Yahoo Toolbar
احذف Toolbar اللي نازل وإن شاء الله بترجع الكتابة بالعربي تمام

al_aseeel
23-04-2007, 13:59
المشكلة على الأغلب وليس على وجه الدقه في Toolbarمتل Google Toolbar أو Yahoo Toolbar
احذف Toolbar اللي نازل وإن شاء الله بترجع الكتابة بالعربي تمام

شكرا اخي الكريم لمرورك ولكن انا ما عندي ولا واحد من الـtools bar ولكن عندي برنامج ركبته على الجهاز تبع الملاحظات انه ممكن تحطها على سطح المكتب علشان تتذكرها بس هيك فممكن يكون البرنامج بيعمل هالمشكله و عموما انا حأشيله و اجرب...

البرنامج اسمه post it

تحياتي

al_aseeel
24-04-2007, 10:56
up up up up up

al_aseeel
24-04-2007, 14:36
حليت المشكله و الحمدلله
وكانت المشكله تكمن في خاصيه Add-ons الموجوده في الاكسبلورر حيث هناك برامج لديها خصائص تعمل مع الاكسبلورر وكانت احد هذه البرامج هي سبب المشكله فقمت بعمل disable لأحد الخصائص الموجوده و بالتالي اصبح يكتب عربي الان و الحمدلله

تحياتي

Manssoor
25-04-2007, 01:03
طيب أخوي ياريت تكتب وتقول أيش سويت !! وشكراً ...
منصور

ahmed_fawzy0
25-04-2007, 23:45
صديقى ما هي خاصيه Add-ons
لان نفس المشكلة لدي

al_aseeel
28-04-2007, 12:43
الحل كله موجود في الاكسبلورر في قائمه tools حتلاقيmanage Add-ons
و فيها حتلاقي كل الملفات و الخدمات اللى بتشتغل مع الاكسبلورر فجرب تعمل disable لكل واحده على حدى و تشوف هل حيكتب عربي ولا لا لحد ما يكتب عربي حتعرف ساعتها انهو واحد عامل المشكله معاك انا عن نفسي كان برنامج bitcomet هوه اللى عامل المشكله

واي استفسار انا مستعد
تحياتي