المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اختلاف في اجابة بين testinside & pass4sure ارجو من يعرف الاجابة الصحيحة الرد

adaaam2
21-05-2007, 21:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
هناك اختلاف في اجابة لسؤال drag&drop بين تيست انسيد وباس فور شور
سؤال رقم 33 في الباس فور شور ورقم 215 في التست انسيد
الاجابة في الباس فور شور

1-packet
2-ip address
3-routing
4-segments
5-windowing
6-udp

والاجابة في التست انسيد كالاتي

1-packet
2-ip address
3-routing
4-windowing
5-udp
6-segments

الاختلاف في الاجابة واضح لكن ايهما الاجابة الصحيحة؟؟؟
ارجو من يعرف الاجابة الصحيحة الرد سريعا
مشكورين

sheko334
22-05-2007, 01:53
اخى العزيز لا يوجد اى اختلاف بين الاجابتين سوى فى ترتيب اخر ثلاث اختيارات...ولكن حتى لو اختلف الترتيب فهم من اختصاص طبقة transport layer فكل مايريده فالسؤال هو وضع كل مايتعلق بالطبقات المذكورة وهم طبقتى الـ network layer و transport layer فالمطلوب فالسؤال هو فقط وضع المطلوب كل فى الطبقة التى تخصه وليس الترتيب ,,,
فطبقة network layer مايتعلق بها من الخيارات المتاحة هو :
1-ip address
2-routing
3- packets

اما طبقة transport layer مايتعلق بها من الخيارات المتاحة هو :
1- windowing
2- udp
3- segments

هذا هو المطلوب ولو لاحظت الاجابتين ستجد انه فى كل طبقة قد وضع نفس الاجابة لكل طبقة والوظائف الخاصة بها مع اختلاف ترتيب الوظائف فقط فى كل طبقة وليس الاختلاف فى انه وضع وظيفة فى طبقة ليست خاصة بها....فالترتيب على ما اعتقد ليس ضروريا ولكن الصحيح هو ان تضع الاختصاصات فى مكانها الصحيح للطبقة الخاصة بها...ومن الممكن لو اردت مراعاة الترتيب ان تقوم بالبدء بالخيارات المتاحة وعندما تجد الخيار الصحيح ان تضعه اولا باول مع انى لا اعتقد ان ذلك ضرورى...ارجو ان اكون قد وفقت فالاجابة على سؤالك وان اكون مصيبا...ووفقنا الله اجمعين

adaaam2
22-05-2007, 10:03
الف شكر يا شيكو كفيت ووفيت يا كبير

sheko334
22-05-2007, 16:37
الف شكر يا شيكو كفيت ووفيت يا كبير

تحت امرك اخى adaaam2 بس يارب اكون مصيب لان دة رأيي فياريت لو حد شاف الموضوع يأكد كلامى او يصححه...وبالتوفيق يا اخى adaaam2 وللجميع

MO3TAZ21
23-05-2007, 17:21
يا شيكو باشا انت كده تمام

علي فكره عشان بس اللي انا فاكره الp4s فيه سؤال غلط انا مش فاكر ان كان فيه غيره ولا لا بس ده اللي انا فاكره هو رقم 123 السؤال ده حله مكتوب A والحل الصحيح D و هتلاقي حتي نفس السؤال موجود في التست ان سايد محلول صح نسخه (PASS4SURE VER 2.83)

اما التست ان سايد فيه كام سؤال من بتوع الDRAG AND DROP بتوع الIP بتوع الروترات كانوا غلط مش فاكر سؤالين ولا ثلاث اسئله ده اللي انا لقيته وفاكره النسخه بتاعت 19-4

sheko334
23-05-2007, 18:01
يا شيكو باشا انت كده تمام

علي فكره عشان بس اللي انا فاكره الp4s فيه سؤال غلط انا مش فاكر ان كان فيه غيره ولا لا بس ده اللي انا فاكره هو رقم 123 السؤال ده حله مكتوب A والحل الصحيح D و هتلاقي حتي نفس السؤال موجود في التست ان سايد محلول صح نسخه (PASS4SURE VER 2.83)

اما التست ان سايد فيه كام سؤال من بتوع الDRAG AND DROP بتوع الIP بتوع الروترات كانوا غلط مش فاكر سؤالين ولا ثلاث اسئله ده اللي انا لقيته وفاكره النسخه بتاعت 19-4

شكرا اخى معتز..والحقيقة ايام ماكنت لسة بذاكر المنهج بتاع CCNA كنت بدور على اخطاء باس فور شور قبل الامتحان وقدرت اوصل لاخطاء من مواقع مختلفة وتقريبا من منتدانا كمان كانوا اخوان لينا رفعوهم للتحميل...انا جمعتهم مع بعض فملف مضغوط ورفعتهم لو حد حابب يشوفهم وهما كام صورة وملف وورد بس للاسف ملف الوورد بيشتغل على office 2007 وملحقتش اعدله ودول للباس فور شور القديم والجديد

https://rapidshare.com/files/32950390/Errors.rar

essam_116
29-05-2007, 18:52
السلام عليكم ياريت يااخى ترفع الاخطاء على موقع تانى ضرورى

شكرا

sheko334
30-05-2007, 00:31
السلام عليكم ياريت يااخى ترفع الاخطاء على موقع تانى ضرورى

شكرا

تحت امرك والرابط على موقع تانى

https://www.4shared.com/file/16901858/1c8cacb3/Errors.html

ابن الولاية
30-05-2007, 05:58
وأنا اشكركما كلاكما ...
لأني مررت سابقا على الموضوع ولم أستطع تنزيل الملف

أخوكم
ابن الولاية

sheko334
30-05-2007, 07:09
وأنا اشكركما كلاكما ...
لأني مررت سابقا على الموضوع ولم أستطع تنزيل الملف

أخوكم
ابن الولاية

لا شكر على واجب اخى...وانا مجرد انى جمعت اللى قدرت اوصله من الاخطاء فملف واحد...لكن الشكر والدعاء لازم يكون للناس اللى عملت التصحيحات دى لانى انا مجرد ناقل لاعمالهم مش اكتر..وربنا يوفقنا كلنا

essam_116
30-05-2007, 16:37
مشكور يا اخى الكريم وجزاك الله خيرا